Pokerin jälkeen töihin/työhakemus
Re: Pokerin jälkeen töihin/työhakemus
Eikö tuohon voi vastata historiasta järkevästi ja lyhyesti esim. seuraavasti (oli sitten totta tai ei): "Pelasin pokeria ammatikseni, mutta pidemmän päälle pelaaminen ei enää tunnu kivalta ja peliajat ovat huonoja, sekä tuntituotto haittaan nähden liian pieni, joten haen elämässä muita työmahdollisuuksia. Tulen pelaamaan enää satunnaisesti, eikä se aiheuta mahdollisessa arkityössä mitään haittaan." tjs.
"Perus downswingdepressiopostaus joka generoi hirveän lovefestin. Sammuttakaa joku valot, otetaan toisiamme kädestä ja lauletaan kumbalayaa." -Turms, Sharkien foorumilopetus viestiin.
- stars10
Miks ei voi sanoo, että vituttaa kun ryssät tulee aina altapäin ohi ja muutenkin liikaa säkästä kii koko touhu? Ja jos joku on sitä mieltä, että säkää ei tarvi, ni montako turnausta oot voittanu ilman ohivetoja? Et yhtään!!!
- Thailand
Todella vakavaa faktaa.
- gane
- Lempipeli: PL Omaha small (< 200)
- Lempipelin koko: Short & Heads-up
Eiköhän tässä/monessa muussakin asiassa jokainen toimi oman luonteensa/käytöksensä/blahblah/wotewo mukaan. Toki asioita voi aina pehmentää/liioitella, varsinkin työhaastattelussa(tai jos sattuisi vaikka jonain päivänä hyvänä yrittää iskeä naisen pillukseen), kun yritetään olla omaksi eduksi. Kyllä se kuitenkin rehellisyys pääosin maan perii, ja tulleehan tämä "pimeä" pokerimenneisyys kanssatyöntekijöiden selvitettäväksi kuitenkin, valehdellaanko/muunnellaanko taas sittenkin? Ja onko sellainen yritys/yhteisö missä ollaan pokeria vastaan oikea paikka ex-poksuproolle?
Jokunen vuosi sitten kun 3 vuoden pokeriLOLuran jälkeen hain töitä sanoin suoraan rekrytoijalle mitä olen tehnyt, rekryukko oli jopa kiinostunut ja kertoi jonkun kaverinsakin pelaavan prona/vakavasti tms. ja sain paikan heti. Kyseessä kylläkin oli varastotyöt(eli lowstakes) ja vuokrafirma, jolloin pitkäaikaisesta työsuhteesta ei varsinaisesti ollut alunperinkään kysymys, vaan tietty vuokrafirma joka saa vaikka 19€ tunti työntekijä 11€ ja vuokrafima saa omansa n. 4 kuukautta jolloin meipi siirrytään varsinaisen firman listoille.
Sama keissi nyt toistamiseen kohtapuoliin lähikuukausina mulla edessä kun pokerbusiness on nykyään tilttiherkälle/impulsiiviselle aika hankalaa, jossei joku mua koutsaa oikeeksi pelaajaksi
Anyway, onnea työnhakuun, vielä enemmän onnea pokeriin.
Jokunen vuosi sitten kun 3 vuoden pokeriLOLuran jälkeen hain töitä sanoin suoraan rekrytoijalle mitä olen tehnyt, rekryukko oli jopa kiinostunut ja kertoi jonkun kaverinsakin pelaavan prona/vakavasti tms. ja sain paikan heti. Kyseessä kylläkin oli varastotyöt(eli lowstakes) ja vuokrafirma, jolloin pitkäaikaisesta työsuhteesta ei varsinaisesti ollut alunperinkään kysymys, vaan tietty vuokrafirma joka saa vaikka 19€ tunti työntekijä 11€ ja vuokrafima saa omansa n. 4 kuukautta jolloin meipi siirrytään varsinaisen firman listoille.
Sama keissi nyt toistamiseen kohtapuoliin lähikuukausina mulla edessä kun pokerbusiness on nykyään tilttiherkälle/impulsiiviselle aika hankalaa, jossei joku mua koutsaa oikeeksi pelaajaksi
Anyway, onnea työnhakuun, vielä enemmän onnea pokeriin.
- blunt
AA23 kirjoitti:Mielestäni ei kannata olettaa kysyjän tietävän yhtään mitään pokerista muutaman pokerijulkkiksen lisäksi. Todennäköisesti haastattelija ei ole koskaan kokeillut nettipokeria. Keskiverto työhaastattelun tekijä ei todennäköisesti yhdistä pokeria "jatkuvaan oppimiseen" ja "työtapojen uudistamiseen" eikä myöskään paineensietoon & tulostavoitteisiin. Edellä esitetyt johtopäätökset on aika introverttejä pokerinpelaajien omia näkemyksiä. Ne ovat kyllä sinänsä hyviä näkökohtia, ja ne kannattaa tuoda itse esiin keskustelussa kuvaamaan itseään työntekijänä.
Kirjoitinkin hyvästä työhaastattelijasta joka on esim. ottanut selvää useista asioista. Tämähän edellyttää mm. että on lukenut hakijoiden CV:t ja hakemukset. Yllättävän usein törmää sellaiseen, että ne ovat aivan pihalla itsekin työstä mihin ihmistä rekryävät. Mutta valitettavasti olet oikeassa. Hyvin harvassa ne ovat. Ja kuten totesit, niin hyvä hakija osaa kertoa siitä, mitä on tehnyt ja millainen hänen työnsä noina vuosina on ollut. Freelancereitäkin on niin kovin monenlaisia. Jotkut vain laiskasti odottavat töitä, toiset kouluttavat itseään ja haluavat olla parhaita siinä. Jos tätä ei osaa kertoa haastattelussa, oli tauko vakityöstä mikä tahansa, on vika hakijassa.
Mielestäni myöskään tuollainen "Mitäs luulisit?" -heitto vastaukseksi ei toimi, jos sitä ei välittömästi jatka kunnon selityksellä. Työhaastattelijan ajaminen puolustuskannalle miettimään sopivaa vastausta ei ole kovin rakentava vaihtoehto.
Se olikin ironinen kommentti huonoon kysymykseen. Sama kun kysyisi graafikolta, että "oletko luova" kun hän hakee vakitöihin.
- harbot
Mun mielestä tärkeintä tässä on se että ET jätä sellaista vaikutelmaa että nyt "häntä koipien välissä" kasaamaan uutta rollia muutamaksi kuukaudeksi ja sitten taas poksun pariin. Ja niin kun mainittu, voit ihan hyvin sanoa että et ole ollut työelämässä muutamaan vuoteen, ei todellakaan big deal nykyään. Jos mainitset että et viettänyt tätä aikaa esim "valtionhotellissa" niin se riittää jo useimmille 
- verticalX
Työhakemuksessa pitää pyrkiä erottumaan siitä valtavasta harmaasta geneerisestä massasta, jotka kaikki rustaavat samalla kaavalla puisevia hakemuksia. Hieman erikoisempi työkokemus antaa heti jotain tartuntapintaa, mikä mahdollisesti saavuttaa rekrytoijan huomion.
Pokerista ammattina keksii sitten itse haastattelussa positiivisia argumentteja ja haettavaan työhön / alaan soveltuvia apuja erittäin helposti. Kun kyse on monille jopa kiehtovasta ammatista, niin on täysin tarpeetonta olla hyödyntämättä sitä tai jopa valehdella siitä.
Pokerista ammattina keksii sitten itse haastattelussa positiivisia argumentteja ja haettavaan työhön / alaan soveltuvia apuja erittäin helposti. Kun kyse on monille jopa kiehtovasta ammatista, niin on täysin tarpeetonta olla hyödyntämättä sitä tai jopa valehdella siitä.
- honkeyj
- Lempipeli: PL Omaha8 medium (< 1000)
- Lempipelin koko: Short
Jos vastassa on ammattitaitoinen haastattelija, se kiinnittää ensimmäiseksi huomiota aukkoihin C.V:ssä. En lähtisi valehtelemaan, varsinkin kun paikan saadessaan on aika nihkeää peitellä menneisyyttään tai jäädä myöhemmin kiinni valehtelemisesta.
Jos kyseessä on paikka, johon runsaasti hakijoita, eikä itsellä mitään maagisia erikoiskykyjä, voi pokeriammattilaisuus olla selkeä plussa, kun erottuu joukosta. Haastattelussa voi sitten selittää, mitä pokeriammattilaisuus vaatii, ja kertoa, että pokeriammattilaiseksi paluu ei ole enää tavoitteissa.
Jos on pystynyt elättämään itsensä useita vuosia pokerissa, pystyy kyllä myös selventämään pokeriammattilaisuuden täysin ummikollekin.
Jos kyseessä on paikka, johon runsaasti hakijoita, eikä itsellä mitään maagisia erikoiskykyjä, voi pokeriammattilaisuus olla selkeä plussa, kun erottuu joukosta. Haastattelussa voi sitten selittää, mitä pokeriammattilaisuus vaatii, ja kertoa, että pokeriammattilaiseksi paluu ei ole enää tavoitteissa.
Jos on pystynyt elättämään itsensä useita vuosia pokerissa, pystyy kyllä myös selventämään pokeriammattilaisuuden täysin ummikollekin.
Ride On!
- Aki
- Ylläpitäjä
Aki ja Honkeyj todella oikeilla jäljillä. Massasta erottuminen on kaiken a ja o. Itse muutama vuos sitten hain saksasta duunia ja suurin syy, että sain yhden duunin oli, että olin suomalainen ja ainut ulkomaalainen hakija. Firma oli Taiwanilainen ja pomo pysty helvetin ylpeenä sanomaan, että ollaan kansainvälistytty skandinaviaan asti. Olin siellä 4kk ja lähin vittuun, ku firma oli niin hanurista 
- B-rappu
Lisää sinne cv:hen jotain tekastuja työpaikkoja esim. jotain kaatuneita firmoja tai puljuja joissa on ollut yt neuvottelut joten sillä perusteella olet joutunut lähtemään. Vanhoihin firmoihin voi laittaa myös suosittelijoita joille laittaa jonkun oman vanhan puh nron et jos firma on kaatunut niin on loogistakin et tulee et "valitsemanne numero ei ole enää käytössä". Sit jos haastattelus on jäämäs kiinni niin tekee kuin siinä yhes suomalaisessa sarjassa et "sanoit sä Nedecon, enhä mä siel oo ollu vaan Nedetron, annas mä katon ahaa joo siin on painovirhe siin mun CVs".
-

Kampin lowroller - Viestit: 1503
- Lempipeli: Sit & go medium (< 100)
- Lempipelin koko: Full
tein sellaisen yleisen huomion näitä kommentteja lukiessani, että moni ajattelee sen olevan paha, jos on aukkoja CV:ssä
eli voisko joku selittää mulle, että mitä pahaa siinä on, jos joku on säännöllisen epäsäännöllisesti ollut työelämän ulkopuolella?
tekeekö se "tulevasta" työntekijästä huonon, jos hän on esimerkiksi hyvän taloudellisen tilanteensa vuoksi ollut vapaaehtoisesti työttömänä muutaman vuoden ?
eli voisko joku selittää mulle, että mitä pahaa siinä on, jos joku on säännöllisen epäsäännöllisesti ollut työelämän ulkopuolella?
tekeekö se "tulevasta" työntekijästä huonon, jos hän on esimerkiksi hyvän taloudellisen tilanteensa vuoksi ollut vapaaehtoisesti työttömänä muutaman vuoden ?
- exPoksu
tein sellaisen yleisen huomion näitä kommentteja lukiessani, että moni ajattelee sen olevan paha, jos on aukkoja CV:ssä
millä perusteella?
(itse olen viimeisen 25 vuoden aikana tehnyt täysiaikaista työtä kumulatiivisesti 10v., eli siis 40% ajasta, eikä minulla ole koskaan ollut vaikeuksia löytää töitä tästä huolimatta)
millä perusteella?
(itse olen viimeisen 25 vuoden aikana tehnyt täysiaikaista työtä kumulatiivisesti 10v., eli siis 40% ajasta, eikä minulla ole koskaan ollut vaikeuksia löytää töitä tästä huolimatta)
- exPoksu
Valehtelu nyt on aina ja kaikissa tilanteissa väärin.
Kun tähän näinkin paljon tuli vastauksia, niin kerro vähän mihin töihin olet hakemassa, niin kehitetään sinulle tässä kimpassa sellaiset hakemustekstit, ettei tarvitse eden haastatteluun mennä vaan hakevat kotoa töihin
Oma suosikkifraasini: "Valmistuin luokkani parhaimpien joukossa vuonna xxxx". (voi käyttää jos valmistui yhtä aikaa kun ne parhaat).
Jos tähän saa jotain mielipiteitä työnhausta yleensä laittaa, niin tuollaiset "ilmoitetut työpaikat" ovat oikeasti vihonviimeisiä, ellet sitten todella ole jonkun alan huippuosaaja. Hakijoita on tuhottomasti ja ev pieni. Itse tunnen parhaiten rakennusalaa ja tällä työhön pääsee parhaiten kun valitsee ensin mitä haluaa tehdä ja missä ja ilmoittautuu vaan määrätietoisesti suoraan sinne firmaan. Näin on kilpailijat jo karsittu ja prosentit on valmiiksi jo 50%/50% joko pääset tai sitten et
Eli ensin selvitys kuka niitä uusia työntekijöitä ko. firmassa oikeasti saa palkata ja sen jälkeen ilmoitat vaan hänelle, että aloitat maanantaina ja jos näyttää, että hommasta jotain tuleekin, niin katsotaan vaikka loppukuusta tehdäänkö ihan työsopimus ja aletaan maksaa ihan palkkaakin.
Kun tähän näinkin paljon tuli vastauksia, niin kerro vähän mihin töihin olet hakemassa, niin kehitetään sinulle tässä kimpassa sellaiset hakemustekstit, ettei tarvitse eden haastatteluun mennä vaan hakevat kotoa töihin
Oma suosikkifraasini: "Valmistuin luokkani parhaimpien joukossa vuonna xxxx". (voi käyttää jos valmistui yhtä aikaa kun ne parhaat).
Jos tähän saa jotain mielipiteitä työnhausta yleensä laittaa, niin tuollaiset "ilmoitetut työpaikat" ovat oikeasti vihonviimeisiä, ellet sitten todella ole jonkun alan huippuosaaja. Hakijoita on tuhottomasti ja ev pieni. Itse tunnen parhaiten rakennusalaa ja tällä työhön pääsee parhaiten kun valitsee ensin mitä haluaa tehdä ja missä ja ilmoittautuu vaan määrätietoisesti suoraan sinne firmaan. Näin on kilpailijat jo karsittu ja prosentit on valmiiksi jo 50%/50% joko pääset tai sitten et
Eli ensin selvitys kuka niitä uusia työntekijöitä ko. firmassa oikeasti saa palkata ja sen jälkeen ilmoitat vaan hänelle, että aloitat maanantaina ja jos näyttää, että hommasta jotain tuleekin, niin katsotaan vaikka loppukuusta tehdäänkö ihan työsopimus ja aletaan maksaa ihan palkkaakin.
"Hyvät ihmiset eivät osaa pitää asioitaan oikeilla raiteilla "
- DH -
- DH -
-

--Kilppari-- - Viestit: 1821
- Lempipeli: 7 card stud
- Lempipelin koko: Full
Lisäys vielä, että mun mielestä tuota "hieno työhakemus/CV"- hypeä tyrkytetään nykyään liikaa joka paikassa.
Tietenkin sillä varmaan on tilansa ns. korkeasti koulutettujen töissä, uraputkimaailmassa, jne.
Mutta tosiasia on, että monissa ns. suorittavan työn paikoissa (rakennusmies, autonkuljettaja, myyjä, jne.),
niille oikeasti melkein nauretaan. Monissa paikoissa lyödään käteen jokin firman oma työnhakukaavake, missä kysytään tyyliin, että ootko käynyt intin, onko sulla työntekoa haittaavia sairauksia, oletko narkkari, nimi ja osoite, pankkitili, jne.) Samalla tuo paperi toimii sitten muistilappuna palkanmaksua varten.
Tietenkin sillä varmaan on tilansa ns. korkeasti koulutettujen töissä, uraputkimaailmassa, jne.
Mutta tosiasia on, että monissa ns. suorittavan työn paikoissa (rakennusmies, autonkuljettaja, myyjä, jne.),
niille oikeasti melkein nauretaan. Monissa paikoissa lyödään käteen jokin firman oma työnhakukaavake, missä kysytään tyyliin, että ootko käynyt intin, onko sulla työntekoa haittaavia sairauksia, oletko narkkari, nimi ja osoite, pankkitili, jne.) Samalla tuo paperi toimii sitten muistilappuna palkanmaksua varten.
- exPoksu
Tietenkin kehut olleesi pokeriammattilainen, ja ylpeä siitä. Ja annat palaa niin kauan kun haastattelijan kiinnostus tuntuu riittävän. Jos pokeriin suhtaudutaan negatiivisesti, voit säälien todeta että eipä ole se firma sinua varten.
En voi käsittää niitä luusereita jotka kehottavat valehtelemaan työhaastattelussa. Pokanpelaajia jotka dissaavat omaa duuniaan / harrastustaan, WTF?
Tai mistä minä tiedän onko työelämä nykyään vain kusipäitä varten. Vuosikausiin töitä hakenut, enkä koskaan ketään palkannut.
En voi käsittää niitä luusereita jotka kehottavat valehtelemaan työhaastattelussa. Pokanpelaajia jotka dissaavat omaa duuniaan / harrastustaan, WTF?
Tai mistä minä tiedän onko työelämä nykyään vain kusipäitä varten. Vuosikausiin töitä hakenut, enkä koskaan ketään palkannut.
- janussi
Paluu Kysy Pokeritiedon asiantuntijoilta