Pingviinin blogi
Pingviinin blogi
Minulla on pitkän aikaa ollut mielessä aloittaa bloggaaminen, mutta useammasta syystä johtuen olen aika lykännyt tätä. Yksi syy on ollut, että en halua kirjoittaa liikaa peleistäni, etenkään raha-asioista julkisesti, sekä myöskään yksityiselämästäni ei kiinnosta kirjoittaa. Osittain syy kirjoittamisen aloittamiseen onkin ollut mietiskely lähiaikoina siitä mitä haluan oikeasti tehdä, sekä elämässä että pokerissa. Välillä näiden kahden erittely kun tuntuu pirun vaikealta. Erityiskiitos Finnairille, jonka paskassa MD-11 koneessa ei ollut muuta tekemistä. Mukava istua 11h lento koneessa jossa ei ole edes niskatukia, omista telkkareista puhumattakaan.
Raptorin blogi (CR) on ollut suuri herättäjä oman elämän pohdinnassa, ja olen lähiaikoina yrittänyt miettiä asioita, joista nautin, ja joita siis minun kannattaisi tehdä enemmän. Rupesinkin listaamaan asioita ylös, koska tällöin ainakin itseni on paljon helpompi saada perse tietokonetuolista ylös ja ulos nauttimaan elämästä ainaisen ruudun tuijottamisen sijaan. Liian usein huomaan vain selaavani samoja nettisivuja ees taas koska en keksi muutakaan tekemistä. Ensi vuosi tulee olemaan mielenkiintoinen, sillä jos nyt en saa itseäni potkittua kunnolla liikkeelle, niin tuskin se myöhemminkään onnistuu. Vaikka tässä itseäni sätinkin niin en silti mikään superlaiska ole, halua vain olisi tehdä enemmän. Esimerkisi parina viime vuotena olen matkustellut melko vähän ja lähes pelkästään oleskellut Bangkokissa. Keväällä tarkoitus onkin käydä ainakin pohjois-Thaimaassa vaeltamassa ja katsomassa minkälaista elämä siellä on, saarilla nauttimassa merestä ja vesiaktiviteeteista, sekä ehkä Japanissa katsomassa paikallista meininkiä ja jopa Alpeilla laskettelemassa.
Daniel Negreanu on sanonut, että hän yrittää olla iloitsematta voitoista, koska silloin myös tappiot tuntuvat todella pahoilta. Minun kohdallani on myös näin. Voittoputken aikaan elämä hymyilee, mutta tappioputken aikaan muutun kohtalaisen sietämättömäksi ihmiseksi ja muutenkin masennun. Yritän pyrkiä neutralisoimaan tätä, mutta tähän asti vielä kohtalaisen huonolla menestyksellä. Otan vieläkin sekä voittamisen, että etenkin häviämisen, liian henkilökohtaisesti joka on yksi (monista) syistä miksi etenkin hupin pelaaminen on minulla ollut vaikeaa. Olenkin yrittänyt miettiä tähän eri tavoin muutosta.
Yksi ratkaisuista on rehellisesti bumhunttaaminen eli huppipöydissä istuminen ja paisteja vastaan pelaaminen. Paistit harvemmin jäävät viemään minulta 5+ buy-iniä ja näin pääsen eroon yhdestä pahimmista leakeistäni. Aivan absoluuttisesti en ole tätä tehnyt ja mielestäni huonoja vakkareita tai tuntemattomia olen silti pelannut. HU teoria ja psykologia eivät valitettavasti ole niin vahvoja että pystyisin hyvät 10/20+ HU pelaajat voittamaan, tämä kun vielä pysyisi mielessäkin. Tarkoitus on silti ottaa vielä Foxwoodsfiendiltä koutsausta myös huppiin. Muita asioita jotka olen mielestäni joko tehnyt väärin tai niissä on muuten paljon parantamisen varaa.
-Pelaaminen isoilla saiteilla jotka tukevat Holdem manageria. Sinänsä outo, koska olen suurimman osan rahoistani tehnyt pienillä saiteilla kuten Boss, Mansion ja Pacific. Mielestäni näiden aika näyttää olevan ohi ja HEM antaa minulle selvästi lisäedgeä.
-HU paistien jahtaamisen lisäksi entistä enemmän pelivalintaa. Osittain liittyy siihen, että luulen olevani parempi kuin suurin osa vakkareista tasosta riippumatta.
-Ei Omahaa. Jos teksu näyttää kuolevan ja omahan olevan hyvää eurosaiteilla aloitan kyllä pelaamisen esim. 2/4. Viime kevät meni osittain pilalle juuri kohtuu ison ompun takia. Toinen suuri syy oli HU. Ei 5kk break even jaksoille!
- Ei turnauksia livenä tai netissä. Ajan ja rahan haaskausta sekä uskomaton tiltti.
-Peliteorian opiskelu sekä matemaattisesti, että itseäni parempien pelaajien pelin tutkiminen. Toivottavasti jaksan, lähiaikoina oman pelin kehittäminen on koutsauksen ostamisen lisäksi jäänyt pahasti.
-Itsekurin ja mielenhallinnan opiskelu ja harjoittelu. Tarkoituksena vieläkin aloittaa jooga. Meditointia olen yrittänyt vuosien ajan räveltää. Pisin kunnollinen sessio varmaan 3min. Tällä hetkellä myös luen neurolingvistisestä ohjelmoinnista, vaikuttaa mielenkiintoiselta ja siitä saa hyvin johdettua apua pokeriin ja elämänhallintaan.
-Aloitan koutsauksen. Auttaa miettimään asioita eri kantilta. Tästä lisää myöhemmin. Älkää spämmätkö tästä vielä.
Tästä postista tuli hieman sekava ja pitkä mutta menköön. Ajatuksia on paljon, mutta parempi etten niitä kaikkia heti kylvä tähän. Tarkoituksena on osittain kertoa minkälaista elämä pokeriammattilaisena ja eläminen ulkomailla on, kertoilla omia "elämänviisauksiani", sekä kertoa random asioista jotka tulevat mieleen. Kysykää jos on kysyttävää.
-Pingviini
Hyviä päätöksiä, yksi kerrallaan - PikkuPro
-

Pingviini - Viestit: 1723
- Lempipeli: PL Omaha medium (< 1000)
- Lempipelin koko: Short
Erittäin tosia pointteja pelinhallinnasta. Toivon että kuri toimii.
Minä en tarvitse tuplatunnuksia ollakseni hullu. | Salaisen poliisin päiväkirja | Tämä ei ole oikeudellinen neuvo. | "Salainen poliisi on poliisin elin, jonka tarkoitus on suojella valtiota ja voimassa olevaa valtiomuotoa valtion sisäisiä uhkia vastaan."
-

Salainen poliisi - Viestit: 3899
- Lempipelin koko: Full
Erinomainen aloitus ja odotettu blogi! Taas yksi hyvä syy olla nousematta tietokonetuolista ylös ja ulos nauttimaan elämästä ainaisen ruudun tuijottamisen sijaan.
"pahoittelen tätäkun ei space aina välillä toimi, se meni tossa viimisessä sessiossa sököks" - -lari-
-

game_over - Viestit: 663
- Lempipeli: FL Omaha8 micro (< 0,5/1)
- Lempipelin koko: Heads-up
(Kuva tänään Lappeenrannan kävelykadulta)
En oo pariin viime talveen ollut Suomessa ja oli kohtalaisen jännät fiilikset tulla tänne, kaikki kun jaksavat valittaa miten paskat talvet Suomessa nykyään on. Eikä kyllä syyttä. En jaksa muistaa millon skidinä joulukuussa ei olisi lunta ollut. Nyt tuntuu olevan jokavuotinen ilmiö. Silti mukava olla täällä. Jotenkin rauhallisempi olo hengittää kylmää ja raikasta ilmaa vrt. Bangkokin +30C pakokaasuiseen ilmaan. Omalla tavallaan täällä varmaan olisi tasapainoisempi asua kuin Bangkokissa, mutta fiilikset muuttuvat kyllä heti kun katsoo ulos. Aurinko paistaa keskimäärin varmaan 20h kuukaudessa ja ulkona on kylmää. Kummasti osaan taas arvostaa lämmintä säätä. Muutenkin pimeä väsyttää sivullekirjoittanutta todella paljon ja luulen että nukun ainakin 1h enemmän Suomessa talvisin kuin kesäisin. Ei silti, kiva oli käydä luistelemassa ja pelailemassa ensimmäistä kertaa moneen vuoteen ja 27.12 pääsee Saimaan Pallon peliin!
Todennäköisesti fiilikset muuttuvat vielä enemmän kun lähden paikkaamaan kaljahampaan kolotusta kaupungin yöhön. En olekaan enää se eksoottinen rikas ja komea vaaleaverinen uros, vaan korkeintaan tavallisen näköinen jamppa joka on tullut vetämään kaverien kanssa perinteiset viikonloppukännit. En muuten vieläkään ymmärrä miten lähes yökerhosta riippumatta henkilökuntaa ei ole tarpeeksi kaatamassa janoisille juotavaa. Kohtalaisen ahdistavaa käydä 20min+ kaljanhakureissuilla (kaverillehan ei tietenkään lainsäädännön mukaisesti saa samalla hakea) kun Bangkokissa 10min sisällä on viskipullo ja lantringit edessä ja kaunis tarjoilijaneito muistaa aina ohi kävellessään käydä kaatamassa lisää keittoa mukiin jos se vähänkin tyhjältä näyttää. Sama myös "imagojonojen" kanssa. Vaikea ymmärtää miten kannattaa pitää asiakkaita palelemassa ulkona, kun he samaan aikaan voisivat olla kiskomassa keittoa sisällä lämpimässä. Jos joku tietää vastauksen näihin ikuisuuskysymyksiin niin kerro ihmeessä.
Pokerin saralla itsekuri petti heti ja pahasti. Jeansin kanssa mesetin heti ensimmäisen postin jälkeen ja totesin että pelit näyttivät tosi huonoilta ja latasin samantien muutaman omaha videon. Pelannut en vielä sentään. Paisteilta muutama buy-in voittoa teksussa, ja hyville pelaajille tuplasti takaisin, väsyneenä, tottakai..
PS.Thaimaassa on muuten nyt loistavat kelit, +25- +30C päivällä, öisin 5C viileämpää, ja hyviä hotellidiilejä saa (poliittisten) vajakkien tempauk(i)en takia halvalla, ainakin parissa 5* hotellissa alle 10% käyttöaste. Muutenkin tinkimisen varaa enemmän lähes kaikessa. Suosittelen, länsimaalaiset eivät siellä ole kai ikinä vaarassa olleet minkään noin 35325 vallankaappauksen aikana.
-

Naulattu kirjoitti:Mitä mieltä olet FWF:n koutsauksesta? Saitko mielestäsi rahoillesi vastinetta? hinta/h? Itse myös HU koutsin tarpeessa...
Sain kyllä, koutsaus, jota oon nyt ostanut 4,5h yhteensä, on ollut shorttiin ja olen tykännyt kovasti. Me ajatellaan Arielin kanssa kohtalaisen samalla tavalla pelistä, mutta se sai kyllä ajattelemaan uusiksi peliä muutamissa paikoissa. Esim. floattaamaan hieman enemmän, valueraiseamaan huonolla imagolla (joka miulla taitaa usein olla) kapeammin, esim. raise QJ 88Q flopilla, jotta saisi yllytettyä (induce) vastustajan tekemään jotain typerää. (ja siis pelaamaan stäkeistä, raise-fold olisi järkyttävä) Oma standardi on tietenkin ollut lähes aina ja ainoastaan call.
HU koutseista voisin ainakin videoiden perusteella suositella DOG IS HEADia, INTERNET POKERS FTP:llä. DC:n videoista ja koutseista on täälläkin thread.
-

Pingviini kirjoitti:
HU koutseista voisin ainakin videoiden perusteella suositella DOG IS HEADia, INTERNET POKERS FTP:llä. DC:n videoista ja koutseista on täälläkin thread.
Vaikka olenkin microgrindernoob niin juuri noiden DC:n videoiden perusteella sanoisin et DOGISHEAD olis HU-puolella koutseista yks parhaista. Selittää asiansa selvästi 'tehokkaasti' ja saa vaikeitakin ajatusprosesseja aika helposti selitettyä jne.
- Kehno
- Lempipeli: NL Texas high (=> 1000)
- Lempipelin koko: Short & Heads-up
En jaksanut vielä lukea otsikkoa pitemmälle, mutta pakko toivottaa lajikumppanille tsemppiä kun teit samoin myös oman blogini alussa
Ilmeisesti vaihdetaan kevääksi asuinpaikkoja (?) kun olen kovasti suunnitellut siirtymistä thaikkulandian puolelle siihen asti kunnes Suomessakin taas tarkenee. (en oo pahemmin seuraillu muiden tekemisiä, mutta ilmeisesti oot ollu pitempään Thaikuissa ja nyt tulossa takaisin Suomeen tjsp... En edelleenkään jaksanu lukee edes blogin avauspostia. vielä. luen kohta
Ps. Alkaa olla about 3 promillen upswingit tässä juuri.
edit: Tjaah... Ilmeisesti oletkin vaan käymässä lyhyemmän aikaa Suomessa ja pian palaamassa Thaikkuihin vai miten on? En tosiaan kovin aktiivisesti ole muiden tekemisiä tältäkään saitilta seuraillut ja nyt lukaisin tästä blogista aloituspostin noin 15 sekunnissa niin en tiedä historiastasi muuta kun, että pitempään on asuinpaikkana lukenut Bangkok. Jos olet Bangkokissa helmi-maaliskuussa vaihteessa niin voinen haastaa live huppiin.. Hyvin pienellä panoksella
"Tsemppiä peleihin!" oli joka tapauksessa 95-prosenttisesti tämän postin pääsanoma.
edit2: minuutti edellisen jälkeen: Just tyhjeni toinen skottiviskipullo ja päivän tulos on edelleen jotain 4000 euroa voiton puolella
Ainakin se ero on karhu- ja tavallisilla pingviineillä, että ensinmainittu ottaa aina kaiken ilon irti voitoista ja kuuluttaa niistä myös kaikille muille
-

KarhuPingviini - Viestit: 3773
- Lempipeli: Turnaus high (> 100)
- Lempipelin koko: Full
Pingviini kirjoitti:Aurinko paistaa keskimäärin varmaan 20h kuukaudessa
no sitten on varmaan aurinkoinen loppukuu luvassa, koska olen ollut (etelä)Suomessa 3 viikkoa, eikä aurinkoa ole vielä näkynyt
"Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience."
- Poksu
Äitillä oli ikävä ja kaksi viime joulua ja uutta vuotta olin viettänyt Ko Samuilla (ja viime jouluaaton Ko Phanganilla full moon partyissa) joten oli aika tulla jouluksi Suomeen. Taidat olla kyllä aika höyryissä jos luulet että muuttaisin keskellä talvea Suomeen
En jaksa olla täällä ees freezeoutiin asti, joten ähäkutti vaan niille jotka kuvittelivat saavansa pitkästyneen Pingviinin turnauschipsit tälläkin kertaa. Midnight sunissahan aloituspöytä oli varsin ihana, JR, Pingu, Pelle, Jaska, J. Helppi ja pari muuta tuttua naamaa. Vaikea oli merkkejä saada mistään ja lopulta tuli peruspitkästyminen ja vitutus. Ja merkit keskelle aivan kauheassa tilanteessa. Tiedän parempiakin tapoja viettää tammikuuta 
-

Joskus opiskeluvaihdossa ollessani olin todellla kiinnostunut valokuvauksesta, kuvia tuli otettua paljon ja niiden kanssa kikkailtua photoshopilla (kts. oheinen kuva ko. ajalta). Sen jälkeen into pikkuhiljaa hiipui kun etenkin kuvien hallintaan ja editointiin tuntui kuluvan aikaa suhteettoman paljon ja perusdigipokkarilla en suurempia kiksejä pelkästä kuvien räiskimisestä saanut.
Nyt siis kiinnostus on alkanut jälleen heräämään. Osittain kun monella kaverilla digikamera jo löytyy, jos ei muuta niin nurkista pölyttymästä, ja osittain koska haluan saada perseen penkistä ja tehdä asioita. Liikkuva kivi ei sammaloidu jne. Bangkokissa varsinkin kuvattavaa riittää, ongelmana lienee lähinnä miten jostain peltojen ja puiden kuvaamiseen tottuneena saan rohkaistua itseni kävelemällä ovesta ulos ja menemään ihmishälinään perkeleenmoisen tykin kanssa ja ottamaan ihmisistä vielä kuvia. Siinähän saattaa vielä piru näyttää ihan joltain turistilta tai ties miltä pervolta. Lienee pakko vain rohkaista mielensä ja ruveta räiskimään. Pitänee myös kehittää jotain hyviä ennakkosetuppeja kämpille jotta pääsee räiskimään kuvia paikallisista nappisilmistä. kalusto on vielä vähän hakusessa, toisaalta haluaisin aloittaa kohtalaisen peruskamerasta tyyliin Canon 450D, mutta toisaalta vähän upgradeamalla voisi ostaa vaikka Nikonin uuden D90:n jossa on myös ensimmäisenä digijärkkärinä maailmassa videokuvaus, joka ei vielä olekaan mikään turha vaan 1280*720 24fps. Saas nähdä, agenttini Bangkokissa sanoi että kamerat ovat halvempia siellä kuin Suomessa, joten tässä on vielä muutama päivä arpoa. Sinänsä lienee sama jos joku kamera maksaa pari hunttia enemmän koska linssit kuitenkin tulevat olemaan se mikä maksaa. Kameranvalmistajaa tosin vaihdetaan harvemmin kuin vaimoa joten siihen pitänee perehtyä.
Pokeririntamalla on ollut hiljaista. En juurikaan osaa kämpillä pitää lomaa (krapulointia en lomaksi laske) joten nyt on hyvä ollut pitää muutama päivä taukoa pokerista ja keskittyä lihomiseen ja punaviinin litkimiseen. Jossain vaiheessa ennen uutta vuotta pitää taas yrittää katsoa miten pelaaminen maistuu. Lähden tiistaina Helsinkiin viettämään uutta vuotta ja tapaamaan tuttuja ja 3.1 lähtee lento takaisin Bangkokiin. On ollut mukava nähdä lunta jne mutta on kyllä kiva päästä takaisin lämpimäänkin. Jos Suomen talvi kestäisi pari-kolme kuukautta ja etenkin jos aurinko paistaisi enemmän niin tätä kestäisi hyvin mutta täällä ollessa en taas ihmettele miksi jengi masentuu ja väsyy niin paljon. Huomenna toivottavasti kotipelit ja 100% varmasti Tapanintanssit joten taphtumaan riittää.
-

Järjestelmissä on makuasia ottaako Nikon vai Canon. Itse olen Nikon-miehiä, tykkään Nikonin brändista enemmän. Kummallakin on laadukkaita runkoja. Asiaa ei oikein voi järkiseikoilla perustella paljoa kumpaankaan suuntaan. Ainoastaan, jos on ennestään Nikkorin tai Canonin linssejä, salamalaitteita tms., se puoltaa rungon valintaa samalta merkiltä. Hetkellisesti toisen merkin saman hintaluokan runko voi olla toista parempi, mutta valitsemalla yhden merkin käytännössä sitoudut siihen koko kuvausurasi ajaksi joten valintaa kannattaa zoomata siltä kantilta ennemmin kuin mikä on juuri nyt absoluuttisesti parasta. Rungot ovat halpoja, linssit ja oheistuotteet ovat kalliita.
Alle 1000 eurolla saa nykyään jo lähes ammattitasoisen digijärkkärirungon, joten jos nyt pitäisi ostaa, valitsisin joko Canonin tai Nikonin kys. segmenttiin sijoittuvan mallin.
Alle 1000 eurolla saa nykyään jo lähes ammattitasoisen digijärkkärirungon, joten jos nyt pitäisi ostaa, valitsisin joko Canonin tai Nikonin kys. segmenttiin sijoittuvan mallin.
½ Robin Hood
-

JD - Viestit: 2003