PLO HI/LO turnaus!
15 viestiä
• Sivu 1/1
PLO HI/LO turnaus!
Laitetaas tää ihan mielenkiinnosta tännekin. CopyPastea toiselta voorumilta. Just for fun ja vähän hakeakseni kommentteja. pari pientä muokkausta nimiä poistettu jnejne...
Mua vaan kummasti kiinnostaa tämä käsi jostain syystä.
Laitetaas nyt näin päin ilman mitään tuloksia. Osaavat pelurit vois melkee laskaa rangen (Voiko? millä tohon voi multiway tulla mukaan / lähtee painelee) melkeen ilman sen kummempia riidejä ja miettiä mitä tehdään. brtcmt46 pelaaja pelaa käytännössä faceup naulat tyyliin AA4x tän mietin jo pelitilanteessakin. Ainakin jotain sinnepäin oli ajatukset. Itsehän en tähän käteen puuttunut koska tämä oli kaverin turnaus vaan mun tilillä ja katsoin vierestä ja välillä heitin kommenttia.
Kysymys onkin että mitä tällä kädellä tehdään tässä tilanteessa, siis preflop? Potti? maksu? (ehkä paskin vaihtoehto ikinä) Kippi? Haluan vaan tietää mitä porukka tekis tässä that´s it.
Mun mielestä erittäin erikoinen spotti Hi/Lossa koska itse olin aika monttu auki tässä et...
EDIT: muokataan nyt sen verran että kädessä näkyy tosiaan että on allin menty mutta edelleen mitä tällä kädellä pitäis tässä tehdä?
Here it is...
KÄSI ON SIIS HI/LO eikä perus potti omahaa vaikka niin lukeekin tuossa. (tämä edittinä jälkeenpäin)
Pot Limit Omaha Tournament
10 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com
Stacks:
UTG alibaba565 (9,715)
UTG+1 clarkie1959 (60,923)
UTG+2 Evuzas20 (290)
MP1 riittakoo (42,719)
MP2 mcetinefe (11,099)
MP3 lonca4 (44,125)
CO ElwinvdVeen (110)
BTN HERO (4,039)
SB plamen_paco (15,395)
BB brtcmt46 (6,958)
Blinds: 125/250
Pre-Flop: (375, 10 players) HERO is BTN J
10
Q
K 
alibaba565 calls 250, 2 folds, riittakoo calls 250, mcetinefe calls 250, lonca4 calls 250, 1 fold, HERO calls 250, plamen_paco calls 125, brtcmt46 raises to 2,000, alibaba565 calls 1,750, riittakoo calls 1,750, mcetinefe calls 1,750, lonca4 calls 1,750, HERO goes all-in 4,039, plamen_paco folds, brtcmt46 goes all-in 6,958, alibaba565 calls 4,958, riittakoo raises to 36,121, mcetinefe folds, lonca4 folds, alibaba565 calls 2,756
Final Pot: 61,082
Mua vaan kummasti kiinnostaa tämä käsi jostain syystä.
Laitetaas nyt näin päin ilman mitään tuloksia. Osaavat pelurit vois melkee laskaa rangen (Voiko? millä tohon voi multiway tulla mukaan / lähtee painelee) melkeen ilman sen kummempia riidejä ja miettiä mitä tehdään. brtcmt46 pelaaja pelaa käytännössä faceup naulat tyyliin AA4x tän mietin jo pelitilanteessakin. Ainakin jotain sinnepäin oli ajatukset. Itsehän en tähän käteen puuttunut koska tämä oli kaverin turnaus vaan mun tilillä ja katsoin vierestä ja välillä heitin kommenttia.
Kysymys onkin että mitä tällä kädellä tehdään tässä tilanteessa, siis preflop? Potti? maksu? (ehkä paskin vaihtoehto ikinä) Kippi? Haluan vaan tietää mitä porukka tekis tässä that´s it.
Mun mielestä erittäin erikoinen spotti Hi/Lossa koska itse olin aika monttu auki tässä et...
EDIT: muokataan nyt sen verran että kädessä näkyy tosiaan että on allin menty mutta edelleen mitä tällä kädellä pitäis tässä tehdä?
Here it is...
KÄSI ON SIIS HI/LO eikä perus potti omahaa vaikka niin lukeekin tuossa. (tämä edittinä jälkeenpäin)
Pot Limit Omaha Tournament
10 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com
Stacks:
UTG alibaba565 (9,715)
UTG+1 clarkie1959 (60,923)
UTG+2 Evuzas20 (290)
MP1 riittakoo (42,719)
MP2 mcetinefe (11,099)
MP3 lonca4 (44,125)
CO ElwinvdVeen (110)
BTN HERO (4,039)
SB plamen_paco (15,395)
BB brtcmt46 (6,958)
Blinds: 125/250
Pre-Flop: (375, 10 players) HERO is BTN J
10
Q
K 
alibaba565 calls 250, 2 folds, riittakoo calls 250, mcetinefe calls 250, lonca4 calls 250, 1 fold, HERO calls 250, plamen_paco calls 125, brtcmt46 raises to 2,000, alibaba565 calls 1,750, riittakoo calls 1,750, mcetinefe calls 1,750, lonca4 calls 1,750, HERO goes all-in 4,039, plamen_paco folds, brtcmt46 goes all-in 6,958, alibaba565 calls 4,958, riittakoo raises to 36,121, mcetinefe folds, lonca4 folds, alibaba565 calls 2,756
Final Pot: 61,082
Money is a bitch that never sleeps.. And she´s jealous
-

Grynderi - Viestit: 922
- Lempipelin koko: Full & Short
Re: PLO HI/LO turnaus!
Toi on jokseenkin täydellinen flippi turnauselämästä, koska potti on menossa vähintään 4-way showdowniin. Kerran neljästä tulee 4x, kolme kertaa neljästä ollaan out. Näyttäis ton preflop actionin perusteelta turneelta, jossa loput merkkinsä voi saada vielä myöhemmin hyvänä suosikkina sisään, joten kippaisin.
½ Robin Hood
-

JD - Viestit: 2003
Tolla stackilla arpoisin noin hienolla kädellä melkein aina kun merkkejä on sisällä jo ainakin miljoona.
-

KarhuPingviini - Viestit: 3773
- Lempipeli: Turnaus high (> 100)
- Lempipelin koko: Full
Kun 4 limppaa ennen sua niin on jo hi/lo:ssa aivan selvää että potissa on 5-6 henkeä flopilla vaikka blindeista korotettaisiinkin. Riippuu nyt vähän siitä että mikä tilanne turnauksessa on menossa? Ei ilmeisesti vielä lähelläkään bubblea.
Lähtisin varmaankin kippaamaan ja odottamaan parempaa tilaisuutta työntää merkit keskelle. Jos kuitenkin tuossa kohtaa haluaa pelata koko säkistä niin sitten olisi hyvä itse reissata ja toivoa että blindeista jompi kumpi herää ja pääsisi hyvällä tuurilla huppina flippaamaan kuollutta rahaa potissa. Joka tapauksessa itse tuon kippaisin näillä säkeillä kun ei antejakaan ole. Syvillä säkeillä maksu voisi tulla kyseeseen.
Lähtisin varmaankin kippaamaan ja odottamaan parempaa tilaisuutta työntää merkit keskelle. Jos kuitenkin tuossa kohtaa haluaa pelata koko säkistä niin sitten olisi hyvä itse reissata ja toivoa että blindeista jompi kumpi herää ja pääsisi hyvällä tuurilla huppina flippaamaan kuollutta rahaa potissa. Joka tapauksessa itse tuon kippaisin näillä säkeillä kun ei antejakaan ole. Syvillä säkeillä maksu voisi tulla kyseeseen.
Half of life is fucking up - the other half is dealing with it.
-

Jpe - Viestit: 728
- Lempipeli: PL Omaha8 small (< 200)
- Lempipelin koko: Short
KarhuPingviini kirjoitti:Tolla stackilla arpoisin noin hienolla kädellä melkein aina kun merkkejä on sisällä jo ainakin miljoona.
Vain pääpotin voi voittaa. Meillä on sisällä vain 1bb.
On toi jossain määrin +chipEV mutta väittäisin että ei riittävästi, jos turnauksessa on paljon huonoja pelaajia.
½ Robin Hood
-

JD - Viestit: 2003
JD kirjoitti:KarhuPingviini kirjoitti:Tolla stackilla arpoisin noin hienolla kädellä melkein aina kun merkkejä on sisällä jo ainakin miljoona.
Vain pääpotin voi voittaa. Meillä on sisällä vain 1bb.
On toi jossain määrin +chipEV mutta väittäisin että ei riittävästi, jos turnauksessa on paljon huonoja pelaajia.
Joo huomasin, että toi on hilloo, mut mä arposin tossa anyway.
-

KarhuPingviini - Viestit: 3773
- Lempipeli: Turnaus high (> 100)
- Lempipelin koko: Full
Miksei call pf ja fold jos floppi on jotain tyyliin AA2 tms?
Ja ohan tuo nyt liian hyvä käsi kipata pf ja sitäpaitsi jos tuolla osuu niin on hyvät saumat voittaa koko potti kun lowta ei välttämättä ole.
Ja ohan tuo nyt liian hyvä käsi kipata pf ja sitäpaitsi jos tuolla osuu niin on hyvät saumat voittaa koko potti kun lowta ei välttämättä ole.
FU Luck
- OMG O.J.Simpson
OMG O.J.Simpson kirjoitti:Miksei call pf ja fold jos floppi on jotain tyyliin AA2 tms?
Niin jos nyt laskee tuossa auki tuon 4 hengen potin niin siinä todennäköistä rangea vastaan saa semmoiset 25 pinnaa equityä. Oletuksena että sieltä löytyy random käsi, AA** sekä A2**. Tuskin tuolla actionilla hirveästi muuta tässä voi olettaa.
Voin olla väärässä, mutta mun mielestä parempia käsiä pelata pieni stäkki sisään löytyy hillossa reilusti. Tuo osuu kuitenkin riittävän vahvasti todella harvoin kun mukana on 6 pelaajaa.
-

Eikö tos muka voida maksaa just pre. Sit voidaan kuitenki kipata A24r tyyliset boardit. Jää viel se 10bb stäkki kuitenki. Vai mikä siinä maksussa on niin huonoa?
- Kevytmaito
Kevytmaito kirjoitti:Eikö tos muka voida maksaa just pre. Sit voidaan kuitenki kipata A24r tyyliset boardit. Jää viel se 10bb stäkki kuitenki. Vai mikä siinä maksussa on niin huonoa?
Siinä en näe järkeä että tuhoat 50% stäkistäsi alle 20% equityllä. Toki tällaisia pelejä näkee, mutta tarviiko sitä nyt edes perustella että miksei se ole kannattavaa?
-

OMG O.J.Simpson kirjoitti:6 way potti kuitenki niin kyllä kai se 20% riittää?
Tottakai tuossa saa tuolla tavalla ajateltuna miten päin vain riittävän hyvät prosentit. Mutta se nyt ei tarkoita että turnauksessa olisi kannattavaa sen takia lähteä laulukuoroon kun mitään kiirettä tuolla pinolla ei vielä ole. Sen sijaan tuo 8bb säkki ei hillossa enää ole mitenkään käyttökelpoinen. Se ei vain pelota enää yhtään ketään eikä siinä jää paljon aikaa odotella parempia käsiä.
Kannattaa muistaa että hillossa se että kädellä on realistiset mahdollisuudet kehittyä molempiin suuntiin kasvattaa equityä todella paljon. Parhaimmillaan kymmenisen prosenttia 6-way.
-

Mielenkiintoista kommenttia. Unohdin aloitusviestissä kertoa blindit jnejne, mutta ne kyllä näkeekin tuosta lukemalla jos katsoo
Tämä tosiaan oli kaverin pelaama käsi minun tililläni. Mutta itse en olisi näin pelannut tätä sen sanon kyllä. Flopin tuolla voisin kyllä katsella mielelläni jos halvalla päästään sinne. Tällä kertaa meni näin 
Tää oli vielä rebuy turnaus muuten, ja tämä käsi tuli just hetki sitten otetun rebuyn jälkeen. Tuleeko vielä lisää keskustelua vai laitetaanko ratkaisu tähän?
Tää oli vielä rebuy turnaus muuten, ja tämä käsi tuli just hetki sitten otetun rebuyn jälkeen. Tuleeko vielä lisää keskustelua vai laitetaanko ratkaisu tähän?
Money is a bitch that never sleeps.. And she´s jealous
-

Grynderi - Viestit: 922
- Lempipelin koko: Full & Short
Jpe kirjoitti:Lähtisin varmaankin kippaamaan ja odottamaan parempaa tilaisuutta työntää merkit keskelle. Jos kuitenkin tuossa kohtaa haluaa pelata koko säkistä niin sitten olisi hyvä itse reissata ja toivoa että blindeista jompi kumpi herää ja pääsisi hyvällä tuurilla huppina flippaamaan kuollutta rahaa potissa.
Mun mielestä raise on huonoin. Tuo sun unelmaskenaariokaan (HU flip kuolleella rahalla) ei oo mitenkään superhyvä, koska heron hanska on esim top 10%:a vastaan 39-61 dogi tai vs top 15% 40-60. Me joko osutaan kovaa tai vedetään huti. Eikös tämä puhu selkeästi koolin puolesta, eikä raisen? Positio puhuu koolin puolesta. Myös se, että kyseessä on turnaus puhuu koolin puolesta.
Sama logiikka pätee kun action tulee takaisin meille reissattuna. Maksu on raisea parempi, koska me tiedetään todella paljon esim A2**-hanskaa paremmin milloin meillä on riittävä equ ja milloin ei. Toki meille jää vaan se 2k taakse 12k pottiin, joten ei olla usein kippaamassa, mutta se taakse jäävä raha hyödyttää nimenomaan sen tyyppisiä käsiä mikä meillä on.
Suoraan kippaaminenkin on toki mahdollista, mutta luulisin, että limppi on paras eka action. Raiseen kippi lienee paras, jos hero arvelee omaavansa edgeä fieldiin nähden.
- Sampsa
En oikein usko että 6 way floppiin voi tulla aa2 floppi. Jos tulee niin siinä tapauksessa taso on niin heikko ettei tollasella tarvi arpoa. Yleensä siellä pitäs olla ainaki 3 ässää menny,( ja low kortteja paaljon) joten toi käsi on paljon parempi kuin jotkut random equity laskelmat antaa uskoa. Tää oletus on tietenki sitten ihan virheellinen, jos jengi on niin pihalla että pelaavat huonoja keski/hi-käsiä jossa ei lowta..
Mut pointti siis on että tää ei ole -ev spotti sitten millään. Maksu ei ole huonoin vaihtoehto, mut reissu saattaa olla paras(sillon saa vihuilta maksit +ev spottiin) riippuen vähän siitäki miten hyvin hero pelaa short stackinä ja miten agresti pöydässä/turneessa yleensä pelataan preflop. Nimittäin jos 8bb stackilla pääsee limppaamalla flopilla ilman, että joku päättää korottaa preflop, niin sit se on ihan pelikelponen stäkki. Hillossa on suht vaikeata pudottaa pelaajia jotka tietää mitä tekee. Vähintään sitä pääsee arpomaan multiway shorttina. Toisaalta reissua puoltaa myös se että vaikka floppi menee näennäisesti melko pahastikin ohi niin tuosta kädestä saa melko usein runneriouteilla rakennettua parhaan käden, joskus jopa scoopin! Säästää itseltään turhaa päänvaivaa kun vaan survoo ja reggaa odotellessa seuraavaan
Edit: tarkotan siis että ensin maksu ja sitten kun vihu reissaa to 2k niin joko maksu tai reissu. En tykkää reissusta pre jos kerrän pääsee flopille halvalla.
Mut pointti siis on että tää ei ole -ev spotti sitten millään. Maksu ei ole huonoin vaihtoehto, mut reissu saattaa olla paras(sillon saa vihuilta maksit +ev spottiin) riippuen vähän siitäki miten hyvin hero pelaa short stackinä ja miten agresti pöydässä/turneessa yleensä pelataan preflop. Nimittäin jos 8bb stackilla pääsee limppaamalla flopilla ilman, että joku päättää korottaa preflop, niin sit se on ihan pelikelponen stäkki. Hillossa on suht vaikeata pudottaa pelaajia jotka tietää mitä tekee. Vähintään sitä pääsee arpomaan multiway shorttina. Toisaalta reissua puoltaa myös se että vaikka floppi menee näennäisesti melko pahastikin ohi niin tuosta kädestä saa melko usein runneriouteilla rakennettua parhaan käden, joskus jopa scoopin! Säästää itseltään turhaa päänvaivaa kun vaan survoo ja reggaa odotellessa seuraavaan
Edit: tarkotan siis että ensin maksu ja sitten kun vihu reissaa to 2k niin joko maksu tai reissu. En tykkää reissusta pre jos kerrän pääsee flopille halvalla.
- pahakuutti
15 viestiä
• Sivu 1/1