Find the leak
jkp kirjoitti: Eli ongelmavihuja vastaan 2nd barrel pois ja CR tilalle.
Ala jata 2nd barrelii pois, mutta kayta CR selektiivisesti, esim. jos vihu floattaa flopin, tulee joku scarecard ja kaveri lyo vahan.
Aina pitaa vahan miksata ja muistaa lyoda niilla hyvilla kasilla CR valilla kans.
-

batterial - Viestit: 936
- Lempipeli: PL Omaha medium (< 1000)
- Lempipelin koko: Short
80d kuoppaa(-3.1 bb/100) ja upswingi päällä. Nyt ei mee hyvin. Eli sklanskyt on pahasti miinuksella.
Oon yrittäny vaik millä filtereillä ettii mut ei löydy mitään lineä jolla erityisesti häviin.
Flop cbet on ~15k käden jälkeen 58%. Kai mä menetän siinä liikaa valueta? Pitäis varmaan erityistä huomiota kiinnittää siihen, että cbettaa ~aina reguja vastaan. Niiden raiseen pitäis olla sit suht helppo kipata ja jos joku floattaa 2 streettiä ja lyö riverin ni wp.
Bet turn 25% ja bet river 26%. Onko nääki liian pieniä?
Check fold flop 81% taitaa ainaki olla överi? Check raise 7%. Oon rajottanu tota ilman positiota lyömistä.
Flop vs bet fold 67% !!! Tähän haluisin kuulla muiden lukuja.
Pitäiskö mun vaa suosiolla lopettaa nää käteispelit ku näissä tuntuu olevan jotain mitä en ymmärrä/osaa/opi.
Turnauksia pelannu paljon vähemmän ja winrate on aika hyvä. Siinäki kyllä saattaa olla varianssista kyse. Itse asiassa olisin varmaan katki ilman MTT.
Pitää nyt ainaki tää bonus harjata loppuun ja samalla yrittää opiskella jos vaikka vahingossa paikkaisin leakin.
Oon yrittäny vaik millä filtereillä ettii mut ei löydy mitään lineä jolla erityisesti häviin.
Flop cbet on ~15k käden jälkeen 58%. Kai mä menetän siinä liikaa valueta? Pitäis varmaan erityistä huomiota kiinnittää siihen, että cbettaa ~aina reguja vastaan. Niiden raiseen pitäis olla sit suht helppo kipata ja jos joku floattaa 2 streettiä ja lyö riverin ni wp.
Bet turn 25% ja bet river 26%. Onko nääki liian pieniä?
Check fold flop 81% taitaa ainaki olla överi? Check raise 7%. Oon rajottanu tota ilman positiota lyömistä.
Flop vs bet fold 67% !!! Tähän haluisin kuulla muiden lukuja.
Pitäiskö mun vaa suosiolla lopettaa nää käteispelit ku näissä tuntuu olevan jotain mitä en ymmärrä/osaa/opi.
Turnauksia pelannu paljon vähemmän ja winrate on aika hyvä. Siinäki kyllä saattaa olla varianssista kyse. Itse asiassa olisin varmaan katki ilman MTT.
Pitää nyt ainaki tää bonus harjata loppuun ja samalla yrittää opiskella jos vaikka vahingossa paikkaisin leakin.
- jkp
Joo tuskin noiden statsien pyörittelyllä peli paranee. Nyt tuli hyvä sessio vaik meniki alle EV ja tilanne on se, että ollaan BE ja rakebacki tasottaa lopun EV.
Yritetään nyt pitää se paketti kasassa ja katotaan välillä käsihistoriaa läpi.
VIHU1 vaikuttaa kaikinpuolin kalaisalta jonkun 70 käden jälkeen ja VIHU2 oli joku italiaano. Olisko joku löytäny toisenlaisen linen?
VIHU1 & 2 samat. Riverillä ajattelin, että ku kerran checkasin ni on 'pakko' maksaa tällästä kaveria vastaan. Oliko liian riski?
VIHU1 sama tapaus. Pidin sitä fopin perusteella FD, turnilla potcontrol ku ei voi ikinä varma tollasesta kaverista olla ja riverillä jäin pyörittelee silmiä. Oon tollastaki nähny ohimenneeltä vedolta, mut kai pitää perustella lähinnä infocallina.
Näihin oon hävinny ennenki paljon rahaa jopa puskemalla vastaavassa paikassa AI. Oon yrittäny päästä huonosta tavasta eroon, mut nyt VIHU2 on sama ku aikasemmissa käsissä. Onko susipaska maksu?
Tuttu VIHU2
WTF. VIHU tähän asti suht riiditön. Odotin et FD lentää pakkaan ja 8 ehkä välil mut nyt kävi näin.
Yritetään nyt pitää se paketti kasassa ja katotaan välillä käsihistoriaa läpi.
VIHU1 vaikuttaa kaikinpuolin kalaisalta jonkun 70 käden jälkeen ja VIHU2 oli joku italiaano. Olisko joku löytäny toisenlaisen linen?
VIHU1 & 2 samat. Riverillä ajattelin, että ku kerran checkasin ni on 'pakko' maksaa tällästä kaveria vastaan. Oliko liian riski?
VIHU1 sama tapaus. Pidin sitä fopin perusteella FD, turnilla potcontrol ku ei voi ikinä varma tollasesta kaverista olla ja riverillä jäin pyörittelee silmiä. Oon tollastaki nähny ohimenneeltä vedolta, mut kai pitää perustella lähinnä infocallina.
Näihin oon hävinny ennenki paljon rahaa jopa puskemalla vastaavassa paikassa AI. Oon yrittäny päästä huonosta tavasta eroon, mut nyt VIHU2 on sama ku aikasemmissa käsissä. Onko susipaska maksu?
Tuttu VIHU2
WTF. VIHU tähän asti suht riiditön. Odotin et FD lentää pakkaan ja 8 ehkä välil mut nyt kävi näin.
- jkp
Tänään taas kuvio ihan erilainen. 800 kättä ja ~6bin down lähinnä cbet + 2nd barrel. SD 24/38 ei myöskään päätä huimaa tai se fakta, että riverin AF n/a. Muilta streeteiltä keräänty sellanen 6,5. Eli raise-fold / raise-raise-fold tuli kokeiltuu muutaman kerran.
Täs tällänen perus esimerkki siitä, mikä kusee: http://www.pokerihanska.com/?h=342851667
Eli vihut maksaa lightisti 2nd barrelin ku mul ei oo kättä ja foldaa flopilla jos käsi pelaa. Aika harvoin uskallan kolmatta ampuu ja noin käy.
Cooler vai pelasin huonosti?
http://www.pokerihanska.com/?h=288072872
Päätin et vihu on FD/QQ:
http://www.pokerihanska.com/?h=143680722
Kai se on pakko vaihtaa saittia ku tuntuu et FT taso on liian kova jo NL25. Liian monesti vihun move on täydellinen mun hanskaa vastaan. Jos ton lopun bonuksen sais clearattuu
Täs tällänen perus esimerkki siitä, mikä kusee: http://www.pokerihanska.com/?h=342851667
Eli vihut maksaa lightisti 2nd barrelin ku mul ei oo kättä ja foldaa flopilla jos käsi pelaa. Aika harvoin uskallan kolmatta ampuu ja noin käy.
Päätin et vihu on FD/QQ:
Kai se on pakko vaihtaa saittia ku tuntuu et FT taso on liian kova jo NL25. Liian monesti vihun move on täydellinen mun hanskaa vastaan. Jos ton lopun bonuksen sais clearattuu
- jkp
1. Kädessä river on hyvä kortti barreloida jos uskot ettei vihu ota herocallia pikku-/keskipareilla tai vitosella. Jos lyöt turnin niin tähän riveriin pitää myös. Mikäli kaveri niin suoraviivainen, ettei slouvaisi tähän Tx niin silloin riverin lyönti vielä huomattavasti tärkeämpi.jkp kirjoitti:Tänään taas kuvio ihan erilainen. 800 kättä ja ~6bin down lähinnä cbet + 2nd barrel. SD 24/38 ei myöskään päätä huimaa tai se fakta, että riverin AF n/a. Muilta streeteiltä keräänty sellanen 6,5. Eli raise-fold / raise-raise-fold tuli kokeiltuu muutaman kerran.
Päätin et vihu on FD/QQ:
2. Kädessä pf, flop, turn jees. Riverillä en tykkää lyönnistä, tuskin saat tätä valueta peruspelaajaa vastaan juuri miltään. Mieluummin pienempi lyönti, johon vihu tekisi crying callin huonommilla käsillä.
3. Kädessä flopin jälkeen voisi jarrutella. Pitää olla joku parempi peruste kuin "päätös" sille että vihulla on QQ/FD. Ihan jo sen takia, että Kx tai parempi esiintyy niin paljon useammassa yhdistelmässä. Etu minkä saat FD:n rahastamisesta tai QQ:n bluffaamisesta pois ei kata sitä minkä tässä häviää vs. AA, AK, KQ, KJ, (KT), TT, 88, 33,
- Lepakko
- Lempipeli: PL Omaha medium (< 1000)
Lepakko kirjoitti:1. Kädessä river on hyvä kortti barreloida jos uskot ettei vihu ota herocallia pikku-/keskipareilla tai vitosella. Jos lyöt turnin niin tähän riveriin pitää myös. Mikäli kaveri niin suoraviivainen, ettei slouvaisi tähän Tx niin silloin riverin lyönti vielä huomattavasti tärkeämpi.jkp kirjoitti:Tänään taas kuvio ihan erilainen. 800 kättä ja ~6bin down lähinnä cbet + 2nd barrel. SD 24/38 ei myöskään päätä huimaa tai se fakta, että riverin AF n/a. Muilta streeteiltä keräänty sellanen 6,5. Eli raise-fold / raise-raise-fold tuli kokeiltuu muutaman kerran.
Päätin et vihu on FD/QQ:
2. Kädessä pf, flop, turn jees. Riverillä en tykkää lyönnistä, tuskin saat tätä valueta peruspelaajaa vastaan juuri miltään. Mieluummin pienempi lyönti, johon vihu tekisi crying callin huonommilla käsillä.
3. Kädessä flopin jälkeen voisi jarrutella. Pitää olla joku parempi peruste kuin "päätös" sille että vihulla on QQ/FD. Ihan jo sen takia, että Kx tai parempi esiintyy niin paljon useammassa yhdistelmässä. Etu minkä saat FD:n rahastamisesta tai QQ:n bluffaamisesta pois ei kata sitä minkä tässä häviää vs. AA, AK, KQ, KJ, (KT), TT, 88, 33,
1. En uskonu et vihu callais turnia. Ite en olis maksanu ja sen takia en varmaan voitakkaan.
2. Niinpä... river olis pitäny vaan check-foldata. Kaipa se olis kaiken muun checkannu perässä ku As. Pienen betin jälkeen en usko et olisin osannu enää foldata.
3. Kai mä uskottelin itelleni et nyt on ihan jees FE. Väärin valitsen näitä paikkoja niin kuin näkyy.
No nyt on tienattu ilmanen stoxpoker vähäks aikaa ni kai sitä vois parit videot kattoo jos vaikka alkais ymmärtämään jotain.
- jkp
VIHU 41/30 20käden jälkeen. Olisko turni pitäny raise/fold?
Aggro VIHU varastanu tosta 40, cbet 70.
VIHU 30/12
Kuiva sessio takana. Näistä käsistä jäi fiilis et ei menny nyt ihan nappiin mut ei osaa sanoo et miten olis pitäny pelata.
VIHU 30/12
Kuiva sessio takana. Näistä käsistä jäi fiilis et ei menny nyt ihan nappiin mut ei osaa sanoo et miten olis pitäny pelata.
- jkp
1. fold pf, as played tarttis enemmän tietää vihun agressiivisuudesta kun pf statseista, niitten perusteella sit call/fold river
2. kyllä ton nyt voi foldaa pf, helpoiten pärjää nl25 kun pysyy erossa agressiivisista vihuista keskinkertasilla käsillä ja ottaa vaan valuet paisteilta, mutta as played standard
3. ei tota ny turnilla ny voi foldata tommoseen 2/3pot lyöntiin, call turn ja c/c river
2. kyllä ton nyt voi foldaa pf, helpoiten pärjää nl25 kun pysyy erossa agressiivisista vihuista keskinkertasilla käsillä ja ottaa vaan valuet paisteilta, mutta as played standard
3. ei tota ny turnilla ny voi foldata tommoseen 2/3pot lyöntiin, call turn ja c/c river
- Tf
- Lempipeli: NL Texas medium (< 1000)
jkp kirjoitti:VIHU 41/30 20käden jälkeen. Olisko turni pitäny raise/fold?
VIHU 30/12
1. Turnilla käsi on tietysti todenneköisesti johdossa. Standardia joko betata tai chekata indusoidakseen bettiä vihun flouteilta. Check-reissusta en hirveesti innostuis normaali olosuhteissa koska käsi on marginaalinen ja vihu pelaa luultavasti kätensä aika oikein sitä vastaan. Hero joutuu ennemmin hankaluuksiin. Riverin kortti on vähän ikävä ja pitää ruveta miettiin miten usein vihu flouttaa flopilla + barreloi ja bluffaisko tai voisko valuttaa heikompaa kasia. Maksu on ok, kippi ok. Vedä fiiliksellä.
2. Standardi maksu SB v BB. Positio ja vihun range laaja. JTo ihan riittävän hyvä käsi. Kippi olis virhe. (Siinä tapauksessa jos vihu ownais ja panostaso olisi rolliin nähden liian suuri niin kippi olis ok. Esim ollaan kalan perässä isossa pöydässä.) Ks tilanteessa pitäs maksaa yli 30% käsistä ja vois maksaa vaikka puolet jos hallitsee potflop pelin.
Voi tietysti ajatella siten, että voidaan vuotaa rahaa ok pelaajille kun voitetaan tarpeeks huonoilta mut siinä on omat vaaransa. Blindi pelaaminen on tosi tärkeää 6max varsinkin jos ei ole paljoa kaloja.
Postflop standard. Riverillä pitää vähän tuumailla. Maksu ok, kippi ok. Taas fiilispohjanen tilanne.
3. Turnin kippi vähän turhan tiukkaa pokeria. Flopilla vois check-callatakin.
- TT78
Stoxin NL25 videoista en oo vielä sanu mitään irti. Lähinnä nauratti yks video missä neuvotaan 6maxiin jotain 14/11 peliä ja tehään ihmeellisiä pelejä postflop. En oo viel löytäny varmaa omalle pelityylille sopivia neuvoja mut katotaan niitä tasaseen tahtiin läpi. Kyl sielt on pakko jotain löytyy. Ehkä sitte isomman limitin videoista jos ei muuten.
Tänään tasoteltiin EV gappia 90d verran + kala veti suoran turniin mun 2p vastaan ja 100bb meni keskelle.
Sit niitä virheitä(?):
Haiskahtaa HERON tiltiltä, eli ei oikeen tiedetä mitä ollaan tekemässä ja päädytään vaan lyömään AI. VIHU 33/27 AF 1, otanta 50h. En tainnu kiinnittää huomiota AF ollenkaan. Flopilla check-raise-fold / maksua vastaan turniin check-fold / checkiä vastaan check-call river jos ei oo A/s ?
VIHU 19/17, 3bettaa buttonilta 20%, foldaa cbet alle 20% AF 1, turnilla raise 33% AF 5, ja riverin AF inf. Lähinnä siis mietin, että kannattiko ampua toinen barreli?
Tuntematon vihu. Olisko riverillä pitäny tajuta check-callata vai onko tää bet-fold?
"Katketaanko" flopilla OOP KJ jos shortti limpcallaa sisään, taakse jää 20bb ja flop tulee [ Qh, Tc, 2c ] ? bet-call vai check-raise? Varmaan jälkimmäinen jos ei olla check-foldaamassa?
Tänään tasoteltiin EV gappia 90d verran + kala veti suoran turniin mun 2p vastaan ja 100bb meni keskelle.
Sit niitä virheitä(?):
Haiskahtaa HERON tiltiltä, eli ei oikeen tiedetä mitä ollaan tekemässä ja päädytään vaan lyömään AI. VIHU 33/27 AF 1, otanta 50h. En tainnu kiinnittää huomiota AF ollenkaan. Flopilla check-raise-fold / maksua vastaan turniin check-fold / checkiä vastaan check-call river jos ei oo A/s ?
VIHU 19/17, 3bettaa buttonilta 20%, foldaa cbet alle 20% AF 1, turnilla raise 33% AF 5, ja riverin AF inf. Lähinnä siis mietin, että kannattiko ampua toinen barreli?
Tuntematon vihu. Olisko riverillä pitäny tajuta check-callata vai onko tää bet-fold?
"Katketaanko" flopilla OOP KJ jos shortti limpcallaa sisään, taakse jää 20bb ja flop tulee [ Qh, Tc, 2c ] ? bet-call vai check-raise? Varmaan jälkimmäinen jos ei olla check-foldaamassa?
- jkp
jkp kirjoitti:
Ekassa kippaisin pre vihun 3bettiin.
Tokassa en löys cbettiä, varsinkaan jos löytyy montakin tuommoista automaattia flopilla (joilla fold to cbet noin alhainen). Oleellisempi statsi ois fold to 2nd barreli tässä.
Kolmosessa olisin samoin lyöny riverillä for value, voi tulla koppeja 2pairs etc. Mutta kun vihu tuli kylkeen, niin pitäis löytää minusta kippi. Tuntemattomalla pelaajalla tuossa on useammin suora kuin bluffi, vihun range on polarisoitunut. Sieltä löytyy suora tai ilmaa, näillä tasoilla tuskin kukaan muuttaa tp:tä riverillä bluffiks.
Vihu: Voitko siirtää tilisiirrol stäkkis
Vihu: nii voin mennä nukkuu
Vihu: oon kumminki jaksanu sua aika kauan
pokeripaivakirjat/micropaisteilua-avec-suomipoikae-t20951-450.html
Vihu: nii voin mennä nukkuu
Vihu: oon kumminki jaksanu sua aika kauan
pokeripaivakirjat/micropaisteilua-avec-suomipoikae-t20951-450.html
- Suomipoikae
- Lempipelin koko: Short & Heads-up
Suomipoikae kirjoitti:
Ekassa kippaisin pre vihun 3bettiin.
Tokassa en löys cbettiä, varsinkaan jos löytyy montakin tuommoista automaattia flopilla (joilla fold to cbet noin alhainen). Oleellisempi statsi ois fold to 2nd barreli tässä.
Kolmosessa olisin samoin lyöny riverillä for value, voi tulla koppeja 2pairs etc. Mutta kun vihu tuli kylkeen, niin pitäis löytää minusta kippi. Tuntemattomalla pelaajalla tuossa on useammin suora kuin bluffi, vihun range on polarisoitunut. Sieltä löytyy suora tai ilmaa, näillä tasoilla tuskin kukaan muuttaa tp:tä riverillä bluffiks.
Ei houkuttele yhtään maksaa 1,5d 4,5d pottiin KQs? Pitäis kyl sit varmaan kipata TP flopilla ku lähtee pelaamaan näin. Varsinki tota AF 1 vastaan. Tää oli vikoja käsiä tollasessa sessiossa ni ei ihmekkää jos tiltti on taas päässy korvien väliin häiritsemään.
Oletin vihu maksavan cbetin tossa. Lähinnä toivoin et ei tulis pataa, mut vaikka se tuli ni olihan se pakko kokeilla ku vihun line on turn bettiin ~33raise/77fold ja se floattaa melkeen kaikki flopit. Nääki pitäis vaan osata taas jättää pois ja lyödä pelkkää valuee ku kerran maksetaan flopit.
Joo. Oon aikasemminki tässä threadissa kirjottanu siitä, miten teen aina ton virheen riverillä. Joskus oikeen korostan sitä lyömällä overbet allarit päälle 2nd nuts ja vihu kääntää tottakai sen parhaan.
Pitäis varmaan lopettaa sessio ja siirtyä pelaamaan toiseen verkkoon MTT aina jos sessio kääntyy yli -2bin, oli sitten omia virheitä tai ohivetoja. Kaipa se leakki on nimen omaan tämä. "En oo tiltissä. Hyvin voin jatkaa nyt ku pelaan hyvin ja vihut vaan vetelee ohi." Ja sit kuitenki löytyy (session lopusta) näitä hanskoja joihin osataan onneks lopettaa.
- jkp
jkp kirjoitti:Stoxin NL25 videoista en oo vielä sanu mitään irti. Lähinnä nauratti yks video missä neuvotaan 6maxiin jotain 14/11 peliä ja tehään ihmeellisiä pelejä postflop. En oo viel löytäny varmaa omalle pelityylille sopivia neuvoja mut katotaan niitä tasaseen tahtiin läpi. Kyl sielt on pakko jotain löytyy. Ehkä sitte isomman limitin videoista jos ei muuten.
Sit niitä virheitä(?):
Ne videot mitkä on omilta tasoilta ei välttämättä ole parhaita opetusvideoita. Pokerissa ei tietysti voi kopioida mitään valmista systeemiä. Usein ne lowstakes koutsit ei oo niin hyviä opettamaan ajattelua eikä ne kaikki välttämättä edes ymmärrä kovin syvällisesti pokeria. Eikös se mr Stox tee myös nl vidoita.. Se nyt ainakin osaa pelata solidia nl:ääkin. Joku Cole Hendon siellä oli myös joka on kova äijä nl:ssä. Paras opetussivusto on Bluefirepoker.com jos kärsit maksaa niiden suolaisen hinnan.
1. Preflop pitäis olla mielessä minkälaisia käsiä vihulla vois olla. Tekeekö tyyppi squeezeja. Flopilla maksu. Turnilla mietitään mitä rangea esitetään. Akkaa, joitain pareja alle akan. Chekataan ja mietitään pistäiskö vihu siihen bluffia tai jatkaisko valutusta KQ huonommalla. Todennäköisesti ei niin usein että kannattaa jatkaa. Vihu luultavasti chekkais perässä ilman (ei aina) ja heikomman valmiin.
Tottakai ei voida jatkuvasti maksaa floppia 3betatussa potissa valmiilla ja kipata turnia. Silloin on liian helppoa barreloida pois, mut yksittäisenä kätenä tarkasteltuna normaalisti vihu ei bluffaa tarpeeks usein/ valuta heikompaa että kannattaa jatkaa. Kannattaa statsien sijaa kiinnittää enemmän huomiota siihen mitä vihut tekee konkreettisesti postflop tilanteissa. Jos olis havainnu, että vihu bettailee vähän millä sattuu post tai bluffaa rohkeasti niin sitten showdowniin.
2. Statsit kuullostaa siltä, että sample on pieni. Multiway potti flopilla. Mikä on vihun maksurange? Kannattaako sitä vastaan lyödä turnia? Tiukahkon pelaajan maksurange flopilla multiway potissa on kalle, värinveto, joskus heikompi pari, 56 tai muu vastaava floutin tapainen.
Noita viimeisempiä ei oo kovin usein multiway että normaalisti kannattais lyödä. Perusidea on tietysti, että vaikka se kolmas väri tulee niin kallea ei yritetä lyödä pakkaan. (peli ei saa perustua siihen, että vihujen pitäs tehdä tiukkoja kippejä!) Sekin on huomiotava että osalle vihun käsistä tulee värinveto turnilla joka vähentää niiden kippaamista. Hero vois myös jatkaa luffaamista kun saa korkean patavedon eli heron betti vois olla bluffi. Oma equity, jos vihu maksaa on huono. Eli ei oo hyvä paikka lyödä.
Jos olis ollu hu potti ja vihu tykkää floutata vois lyödä, koska silloin sen rangessa on niin paljon enemmän huonoja käsiä flopin maksun jälkeen.
3. Riverillä hyvä betti koska vihut usein chekkaa perässä heikomman. Kun se reissaa niin kysym 1 voiko se reissata valuena heikompaa? Harvoin. 2. Voiko se bluffata ja kuinka usein? Kun tullaan riverille onko sillä paljon käsiä jotka on ilmaa, jolla olisi tarve bluffata? Lähinnä tulee mieleen ristivärinvedot. Kuinka usein se reissais niillä bluffina. Hero vaikuttaa vahvalta ja usein ei tuohon uskalleta reissata (riippuu vihusta toki). 3. Voisko se muuttaa heikomman valmiin käden bluffiksi? Erittäin harvoin. 4. Voiko se pelata omituisesti esim A9. Jotkut kalat voi. Standardi pokeria pelaava ei valuereissaa heikompaa juuri koskaan. Kala saattaa joskus tehdä yllättäviä siirtoja.
Absoluuttisestihan käsi on vahva, mutta vihun reissurange tuntuis olevan peruspelaajalla edellä heroa liian usein, eli kippi.
- TT78
jkp kirjoitti:
Ei houkuttele yhtään maksaa 1,5d 4,5d pottiin KQs? Pitäis kyl sit varmaan kipata TP flopilla ku lähtee pelaamaan näin. Varsinki tota AF 1 vastaan. Tää oli vikoja käsiä tollasessa sessiossa ni ei ihmekkää jos tiltti on taas päässy korvien väliin häiritsemään.
Oletin vihu maksavan cbetin tossa. Lähinnä toivoin et ei tulis pataa, mut vaikka se tuli ni olihan se pakko kokeilla ku vihun line on turn bettiin ~33raise/77fold ja se floattaa melkeen kaikki flopit. Nääki pitäis vaan osata taas jättää pois ja lyödä pelkkää valuee ku kerran maksetaan flopit.
Jos ajatellaan, että sen squeezaajan range on pre vaikka jotain AK, TT+ (voi olla tietysti laajempi) ja ilmaa (ei kaikilla pelaajilla). Millä noista käsistä se löis cbetin tohon floppiin. Luultavasti hyvin monella. Eli kyl tossa flopilla oot varmaan vihun rangea edellä. Mut sitten millä käsillä se jatkais löymistä turnilla.
Se, että vihu flouttaa paljon floppeja tekee tuossa toisesta turnin betistä ok:n. Silti hyvä huomioda, että toi pata voi tuoda vihulle lisää vetoja käsiin ja houkutuksia maksaa ja sun oma eq kädellä on tosi huono.
Olisin itse paljon varovaisempi noiden statsien tulkitsemisessa. Varianssi vaikuttaa niihin paljon ja ne ei kerro milloin vihu tekee mitäkin.
Luottaisin enemmän siihen jos on nähny kerran vihun maksavan multiway potissa flopin paskoilla. (Notesiin suurinpiirtein mitä tapahtui. Seuraava asia selvittää osaako se kipata myöhemmilläkään streeteillä. Senkin huomaa helpost kun näkee käsiä millä se menee showdowniin.)
Paljolta vaivalta säästyy kun bluffaa vähän tolla tasolla. Sitten kun on huomannut että jengi osaa kippailla niin aloittaa.
- TT78
Kattelin tänään stoxilla leatherass9:n videoita ja sen peli on about samaa ku mulla, mutta obv. se osaa tehä muuvinsa sillon ku ne kannattaa.
Tuntuu, että vihulla oli tänään taas kokoajan parempi käsi, mut en usko siihen. Kai mua on vaan helvetin helppo lukea ja ne saa aina max valuen sillon ku tarvii ja mut kippaamaan sillon ku tarvii. Yks syy voi olla, että pelasin taas melkeen pelkkää fold/raise. Harvoin oli tilaisuus floattaa. Joko flop meni ihan ohi ja luovuin suoraan, osuin semisti ja vihut floattas ja varasti/raises mut ulos suoraan tai osuin hyvin enkä saanu valuee. Muutama cbet/2nd barrel onnistu mut lähinnä tuli vihuilta niin vahvaa linee et ei voinu ku foldaa.
Pari epäselvää kättä taas:
VIHU 14/11 mut pelannu tosta kuitenki 28/28, varmasti kuitenki aggro tapaus. Hero 3betannu alle 3. En osannu laittaa ku AK/QQ ja päätin et turnilla luovutetaan ja checkin jälkeen riverillä maksetaan jos ei tuu scarecard. Miten täs mennää flopilta eteenpäin?
VIHU 43/26 aika pienel otannal. Lähinnä mietin, että lyödäänkö tähän cbettiä? Käyttäytyny suht normisti niitä vastaan mut 3bet statseja ei yllättäen ole. Myöhemmin selvis et makselee niitä aika lightisti ja AF alle 1, eli sain siitä sit ihan hyvät valuet parista kädestä.
VIHU1 muuten pf tiukka mut SB jotain 35/25 ja SQZ 11. Hero jotain 0-8% EP raise. Taasko paska barreli?
VIHU 29/25, bb raise vs steal 33. Jos nyt sotkeuduttiin näin pitkälle, ni jätetäänkö donkki flopilla tekemättä ja jos tehdään, niin tässäkö on se paikka 2nd barrelille? Ajattelen aina, että 3bet potissa vihu kyl irrottaa paskan kädestä ilman CR. CR jälkeen on muutenki vaikee enää irrottaa. Aika hirvee peli.
Tuntuu, että vihulla oli tänään taas kokoajan parempi käsi, mut en usko siihen. Kai mua on vaan helvetin helppo lukea ja ne saa aina max valuen sillon ku tarvii ja mut kippaamaan sillon ku tarvii. Yks syy voi olla, että pelasin taas melkeen pelkkää fold/raise. Harvoin oli tilaisuus floattaa. Joko flop meni ihan ohi ja luovuin suoraan, osuin semisti ja vihut floattas ja varasti/raises mut ulos suoraan tai osuin hyvin enkä saanu valuee. Muutama cbet/2nd barrel onnistu mut lähinnä tuli vihuilta niin vahvaa linee et ei voinu ku foldaa.
Pari epäselvää kättä taas:
VIHU 14/11 mut pelannu tosta kuitenki 28/28, varmasti kuitenki aggro tapaus. Hero 3betannu alle 3. En osannu laittaa ku AK/QQ ja päätin et turnilla luovutetaan ja checkin jälkeen riverillä maksetaan jos ei tuu scarecard. Miten täs mennää flopilta eteenpäin?
VIHU 43/26 aika pienel otannal. Lähinnä mietin, että lyödäänkö tähän cbettiä? Käyttäytyny suht normisti niitä vastaan mut 3bet statseja ei yllättäen ole. Myöhemmin selvis et makselee niitä aika lightisti ja AF alle 1, eli sain siitä sit ihan hyvät valuet parista kädestä.
VIHU1 muuten pf tiukka mut SB jotain 35/25 ja SQZ 11. Hero jotain 0-8% EP raise. Taasko paska barreli?
VIHU 29/25, bb raise vs steal 33. Jos nyt sotkeuduttiin näin pitkälle, ni jätetäänkö donkki flopilla tekemättä ja jos tehdään, niin tässäkö on se paikka 2nd barrelille? Ajattelen aina, että 3bet potissa vihu kyl irrottaa paskan kädestä ilman CR. CR jälkeen on muutenki vaikee enää irrottaa. Aika hirvee peli.
- jkp