Jeans grindaa kämpän!
Jeans kirjoitti:meni eka huonommin PLO200 mutta onnistuin kipuamaan takaisin omilleni, pelasin kuitenkin vähän PLO400 ja sieltä -1bi
Sori mutta uusi lasti käsiä, kaikki kommentit taas todella tervetulleita
http://www.pokerihanska.com/?h=657425283
http://www.pokerihanska.com/?h=678509270
tällaset hanskat ovat todella turhauttavia. Texas holdemissa, jos vihu ei pysty reppaamaan kättä ----> mä koppaan. Ompussa kuitenkin en tiiä onko tämä oikein, sillä et koskaan voi olla varma vihun sivukorteista, ja mikä vaan turni/riveri voi olla vaarallinen. Tämä ja sitten vielä että nämä pelaajat harvoin bluffaavat, niin pitäisikö vain foldata ja uskoa, että olen beat?
Olet vastannut itse kysymykseen.
http://www.pokerihanska.com/?h=685975209
olin melko pihalla mutta munkki kävi, missä kohtaa tein virheen, pitäisikö foldata preflop? Voiko floppia enään foldata?
Ennen floppia pitäisi. Flopista enää ei voi.
http://www.pokerihanska.com/?h=497325695
pitäiskö tässä ottaa joku toinen line kun bet/call? toi wrappi ei kuitenkaan kauheen vahva ole.
Lyöminen on mielestäni Ok, check call täysin pois suljettu vaihtoehto kun on vain 7 salettiouttia. Jos sököttää, joutuu käytännössä kippaamaan. Check fold on siis optio.
http://www.pokerihanska.com/?h=840050177
mitäs mieltä tästä kädestä? Tietenkin voisin maksaa 3betin ja pelata postflop, mutta onko tällanen linja jonka otin huono?
Tällä metodilla saa hyvää gambling-henkeä pöytään. Ja myöhemmin kun on ässät ja kaverilla sama hanska se painaa taas kaikki keskelle. Toisaalta voi olla, että ainoa johon saa lämpöä on itse. Minä pelaan mieluummin enemmän flopin jälkeen.
http://www.pokerihanska.com/?h=505634622
kannattaako tällasta koskaan yrittää ellei ole hyviä readeja että vihu osaa kipata?
Usein kannattaa yrittää, mutta vastustajasta riippuu montako kertaa kannattaa lyödä. Yleensä jos vihu maksaa turnreissun maksaa vielä riverinkin.
http://www.pokerihanska.com/?h=943073456
vihu oli about 50/0/0.8, voiko tässä foldata sellaista pelaajaa vastaan? (ehkä vähän vaikee, mutta oon 100% tosissani)
Vaikea, mutta mahdollinen kippi. Minä en olisi luultavasti pystynyt, koska täysi potti turnissa on niin erikoinen suoritus ässätäpöllä. Tosin statsit viittaavat tämäntyyppiseen toimintaan.
- Aki
- Ylläpitäjä
asikainl kirjoitti:Et valinnu hirveen hyvää coachia...samaan hintaan sais varmasti parempaakin tasoo. Pelannu pari vuotta ton wazzin kanssa aika paljon eikä saa mun rispectejä taidoillaan. Ei nyt paistikaan toki, mut tekee yksittäisiä virheitä liikaa. Biittaa ehkä PLO400-600, mut ei isolla marginaalilla varmastikaan.
En oo aivan samaa mieltä, mutta sä tiedät varmaan paremmin. Mulla on noin 15k kättä ongamen PLOsta ja wazz on yks suurimpia voittajia mun databasessa, tietenkin tää ei kerro kaikkea. Huomaan itekin et joissain tilanteissa jotka ovat samanlaisia ompussa ja nlhe ajattelen ehkä hieman pidemmälle, mutta monet omahan perusasiat ovat todella tärkeitä joita hän opettaa hyvin. Mulla on just melko paljon tollasii preflop kysymyksiä, että voiko tämän käden avata tästä positiosta jne. Hänellä on hieman lagimpi tyyli johon pyrin itsekin niin uskon että hänen neuvot parantavat peliäni huomattavasti. Ja siis kyllä hän nuo tasot biittaavat, pelannut ammatikseen yli 2 vuotta (en sitten tiiä mitään tilttiongelmista jne).
Ja Akille suuret kiitokset analyyseista.
- Jeans
- Lempipeli: NL Texas high (=> 1000)
- Lempipelin koko: Short & Heads-up
http://www.pokerihanska.com/?h=840050177
mitäs mieltä tästä kädestä? Tietenkin voisin maksaa 3betin ja pelata postflop, mutta onko tällanen linja jonka otin huono?
Tällä metodilla saa hyvää gambling-henkeä pöytään. Ja myöhemmin kun on ässät ja kaverilla sama hanska se painaa taas kaikki keskelle. Toisaalta voi olla, että ainoa johon saa lämpöä on itse. Minä pelaan mieluummin enemmän flopin jälkeen.
Musta linja on hyvä. Omahahan on siitä hauska peli, että imagoaan pystyy välillä muokkaamaan ja sekoittamaan ilman, että se maksaa sen yhden hanskankaan EV mielessä juuri mitään. Eli miksi et pelaisi vahvasti pre hanskaa, joka ei juurikaan ole jäljessä vihun rangea vaikka kaikki menisi pre keskelle...onhan se kiva olla imago, jossa vihu ei voi olla varma, onko sulla naulat vaikka oot sellaset "paljastanut"...varsinkin syvemmillä stackeillä katkot noin pelaamalla välillä vihun kun osut jonoosi kunnolla...tossa hanskassa stackit on niin matalat, että kaikki menee sisään lähes kerran kerrasta floppiin joten sikäli vihun "hämäämisestä" ei juuri ole apua post flop.
Mutta ei toi mitenkään tyhmä peli ollut ja ilman muuta reppaat juuri noin nauloja kun floppiin tulee yksi.
Kun väsyttää, on mukava mennä nukkumaan.
Kun ei enää nukuta, on mukava herätä.
Kun ei enää nukuta, on mukava herätä.
- anssi
- Lempipeli: PL Omaha medium (< 1000)
- Lempipelin koko: Short
anssi kirjoitti:Musta linja on hyvä. Omahahan on siitä hauska peli, että imagoaan pystyy välillä muokkaamaan ja sekoittamaan ilman, että se maksaa sen yhden hanskankaan EV mielessä juuri mitään. Eli miksi et pelaisi vahvasti pre hanskaa, joka ei juurikaan ole jäljessä vihun rangea vaikka kaikki menisi pre keskelle...onhan se kiva olla imago, jossa vihu ei voi olla varma, onko sulla naulat vaikka oot sellaset "paljastanut"...varsinkin syvemmillä stackeillä katkot noin pelaamalla välillä vihun kun osut jonoosi kunnolla...tossa hanskassa stackit on niin matalat, että kaikki menee sisään lähes kerran kerrasta floppiin joten sikäli vihun "hämäämisestä" ei juuri ole apua post flop.
Mutta ei toi mitenkään tyhmä peli ollut ja ilman muuta reppaat juuri noin nauloja kun floppiin tulee yksi.
Joo siis kelasin just et mun hanska ei oo mitään vastaan paha underdogi preflop, ja sit flopilla nii kait mun on repattava ässäsettiä, tuli vaan jotenki tyhmä olo ku vihu makso ja vedin melkee kuollutta, toimis ehkä paremmin jos molemmilla ois täydet stackit
- Jeans
Sori Romba, joudut varmaan lopettamaan no-limitin koska tästä tulee taas strategiaposti
The continuation bet
Aina kun maksat potinkokoisen betin, saat oddseiksi 2:1 joten sinun tarvitsee vain olla oikeassa 34% ajasta ollaksesi +ev. Kun bluffaat potinkokoisella betillä, vihun tulee foldata yli 50% ajasta jotta voittaisit rahaa (ei nyt oteta huomioon +evtä joka tulee imagosi muuttuessa tästä). Kaikki varmaan tietävät flopin osuvan ainoastaan noin 1/3 ajasta, mikä tarkoittaa että jos cbettaat potinkokoisen betin, ja vihu foldaa aina kun ei osu pariin, hän foldaa yli 50% ajasta ja tienaat automaattisesti. Sitä pienemmän osan potista bettaat, sitä vähemmän sinun tarvitsee onnistua ollaksesi +ev.
Ongelma tässä on, että hieman fiksumpi vihu tajuaa, että myös sinä osut harvoin floppiin, ja vaikka hän ei itse osuisi, hän saattaa pelata takaisin viedä potin. Jos aina vain cbettaat ajattelematta, hyvä vihu voi käyttää sinua hyväkseen ja tehdä siitä todella -ev. Mitä korkeemmalle stakeseissa menet, sitä enemmän tällaisia vihuja löytyy. Itse tykkään kuitenkin cbetata todella paljon HU, sanoisin että yli 85% ajasta.
Moni samoilla tasoilla pelaaja ei cbettaa yhtä paljon, ja voisi sanoa sitä leakiksi, mutta olen onnistunut tekemään siitä kannattavaa, "puolustamalla" cbettiäni eri tavoin, esim double barrelillä, tai rereissaamalla cbetin reissun.
Mietit varmaan millaisia floppeja tulisi betata tällaisia parempi pelaajia vastaan. Kuivat flopit tulee aina cbetata, noin 2/3 pottia on tarpeeksi. Tällasia ovat esim AA5, K83r, J33 jne. Muuten kannattaa yleensä betata 3/4potti-potti, mitä vetoisampi floppi on. Floppeja joita ei aina kuitenkaan kannata cbetata ovat todella vetoisat flopit, esim QJ8 värinvedolla, 367 värinvedolla jne. Mutta jotta vihu ei automaattisesti voi tietää ettet osunut tällaiseen floppiin kun checkaat sen, tulee sinun tasoittaa rangeasi check/reissaamalla välillä, esim flopatulla suoralla tai setillä. Joissain tapauksissa sinun ei kannata edes cbetata vaikka osuisit jos vastassa on hyvä aggro vihu joka semibluffaa vedoillaan, sanotaan että avaat ATo buttonilta ja big blind maksaa. Floppi tulee JT5 värinvedolla, BB checkaa, sinun tulisi usein checkata takaisin, koska et halua tulla semibluffatuksi. Hyvä vihu checkreissaa tuon flopin monella semibluffikädellä (KQ, Q9, 89, värinveto).
Löysiä ja huonoja vihuja vastaan sinun tulisi taas cbetata 100% ajasta, ja usein double barreloida (saatan kirjoittaa tästä joskus myöhemmin). Pääset yleensä tähän tilanteeseen kun isolateet löysän limppaajan (isolate raisesta saatan myös kirjoittaa myöhemmin
).
Multiway potissa ei kannata cbetata lähellekkään yhtä usein. Cbettaan kuitenkin melkein aina jos minulla on outteja (OESD tai/ja värinveto), ja kahta pelaajaa vastaan usein myös todella kuivat flopit kuten A-high rainbow flopit ja flopit joissa on pari pöydässä.
Ja yks pieni juttu. Usein jos cbettaat flopin jossa on kolme pientä kortti tyyliin 368r, tulee sinun olla valmis tekemään toinen barreli jos scare cardi tulee pöytään, tai viimeistään riverillä betata uudestaan jotta cbetti olisi +ev.
3bet poteissa en ehkä cbettaa ihan yhtä usein. 2/3 pottia riittää useimmiten. OOP jätän usein cbettaamatta missatun AKn jos boardi on tyyliin 478 värinvedolla tai J97 värinvedolla. Jotkut vihut huomaavat tämän ja bettaavat tyyliin 100% ajasta kun jätät cbettaamatta OOP, siksi tykkään usein check/reissata all-in isolla yliparilla yllämainituilla flopeilla. Positiosta voi myös välillä ottaa ilmaisia kortteja jos outteja löytyy, just esim AKlla, joka muutenkin saattaa vielä olla paras käsi. Ja positiosta voi myös pelata vähän pot controllia jos esim 3bettaan 78s ja floppi tulee 238 checkaamalla flopin. Taas on tietenkin tärkeää että tasoitat rangeasi ettei vaan ole heikkoja käsiä kuin checkaat flopin.
Sit yks juttu. Kannattaa tietenkin käyttää järkea ja katsoa game flown mukaan. Jos on esim vienyt joltain vihulta monta pottia putkeen hän saattaa hieman tiltata ja tekee melko varmasti muuvin seuraavalla kerralla, joten voi jättää cbettaamatta ihan roskat.
yks esimerkki miten "puolustat" cbettiäsi.
Avaat 67s COsta, button ja SB foldaavat, BB(ihan ok vakkari) maksaa.
floppi 33Qr, BB checkaa, cbettaat, BB reissaa.
No mietitään mitä käsiä BBllä voisi olla. QQ+ ja AQ hän 3bettaa ennen floppia, A3s on ehkä ainoa käsi jolla hänellä saattaa olla tripsit ellei hän jopa foldaa sitä kättä. KQ tai QJ ovat mahdollisia, mutta checkreissaisiko hän ne? luulis mielummin vaan maksavan. Todella usein tämä on bluffi, ja huonoa pelaajaa vastaan ihan kannattava c/r bluffi, sillä et todennäköisesti itsekään osunut floppiin. Siksi kannattaa usein reissata takaisin. Sinulla voi hyvin olla A3s,A3o,K3s,Q3s,QQ,KK,AA. Vaikka vihu saattaisi epäillä että olet re-restealillä ei hän yleensä viitti ottaa riskiä ja bluffshovata loput vaan foldaa.
The continuation bet
Aina kun maksat potinkokoisen betin, saat oddseiksi 2:1 joten sinun tarvitsee vain olla oikeassa 34% ajasta ollaksesi +ev. Kun bluffaat potinkokoisella betillä, vihun tulee foldata yli 50% ajasta jotta voittaisit rahaa (ei nyt oteta huomioon +evtä joka tulee imagosi muuttuessa tästä). Kaikki varmaan tietävät flopin osuvan ainoastaan noin 1/3 ajasta, mikä tarkoittaa että jos cbettaat potinkokoisen betin, ja vihu foldaa aina kun ei osu pariin, hän foldaa yli 50% ajasta ja tienaat automaattisesti. Sitä pienemmän osan potista bettaat, sitä vähemmän sinun tarvitsee onnistua ollaksesi +ev.
Ongelma tässä on, että hieman fiksumpi vihu tajuaa, että myös sinä osut harvoin floppiin, ja vaikka hän ei itse osuisi, hän saattaa pelata takaisin viedä potin. Jos aina vain cbettaat ajattelematta, hyvä vihu voi käyttää sinua hyväkseen ja tehdä siitä todella -ev. Mitä korkeemmalle stakeseissa menet, sitä enemmän tällaisia vihuja löytyy. Itse tykkään kuitenkin cbetata todella paljon HU, sanoisin että yli 85% ajasta.
Moni samoilla tasoilla pelaaja ei cbettaa yhtä paljon, ja voisi sanoa sitä leakiksi, mutta olen onnistunut tekemään siitä kannattavaa, "puolustamalla" cbettiäni eri tavoin, esim double barrelillä, tai rereissaamalla cbetin reissun.
Mietit varmaan millaisia floppeja tulisi betata tällaisia parempi pelaajia vastaan. Kuivat flopit tulee aina cbetata, noin 2/3 pottia on tarpeeksi. Tällasia ovat esim AA5, K83r, J33 jne. Muuten kannattaa yleensä betata 3/4potti-potti, mitä vetoisampi floppi on. Floppeja joita ei aina kuitenkaan kannata cbetata ovat todella vetoisat flopit, esim QJ8 värinvedolla, 367 värinvedolla jne. Mutta jotta vihu ei automaattisesti voi tietää ettet osunut tällaiseen floppiin kun checkaat sen, tulee sinun tasoittaa rangeasi check/reissaamalla välillä, esim flopatulla suoralla tai setillä. Joissain tapauksissa sinun ei kannata edes cbetata vaikka osuisit jos vastassa on hyvä aggro vihu joka semibluffaa vedoillaan, sanotaan että avaat ATo buttonilta ja big blind maksaa. Floppi tulee JT5 värinvedolla, BB checkaa, sinun tulisi usein checkata takaisin, koska et halua tulla semibluffatuksi. Hyvä vihu checkreissaa tuon flopin monella semibluffikädellä (KQ, Q9, 89, värinveto).
Löysiä ja huonoja vihuja vastaan sinun tulisi taas cbetata 100% ajasta, ja usein double barreloida (saatan kirjoittaa tästä joskus myöhemmin). Pääset yleensä tähän tilanteeseen kun isolateet löysän limppaajan (isolate raisesta saatan myös kirjoittaa myöhemmin
Multiway potissa ei kannata cbetata lähellekkään yhtä usein. Cbettaan kuitenkin melkein aina jos minulla on outteja (OESD tai/ja värinveto), ja kahta pelaajaa vastaan usein myös todella kuivat flopit kuten A-high rainbow flopit ja flopit joissa on pari pöydässä.
Ja yks pieni juttu. Usein jos cbettaat flopin jossa on kolme pientä kortti tyyliin 368r, tulee sinun olla valmis tekemään toinen barreli jos scare cardi tulee pöytään, tai viimeistään riverillä betata uudestaan jotta cbetti olisi +ev.
3bet poteissa en ehkä cbettaa ihan yhtä usein. 2/3 pottia riittää useimmiten. OOP jätän usein cbettaamatta missatun AKn jos boardi on tyyliin 478 värinvedolla tai J97 värinvedolla. Jotkut vihut huomaavat tämän ja bettaavat tyyliin 100% ajasta kun jätät cbettaamatta OOP, siksi tykkään usein check/reissata all-in isolla yliparilla yllämainituilla flopeilla. Positiosta voi myös välillä ottaa ilmaisia kortteja jos outteja löytyy, just esim AKlla, joka muutenkin saattaa vielä olla paras käsi. Ja positiosta voi myös pelata vähän pot controllia jos esim 3bettaan 78s ja floppi tulee 238 checkaamalla flopin. Taas on tietenkin tärkeää että tasoitat rangeasi ettei vaan ole heikkoja käsiä kuin checkaat flopin.
Sit yks juttu. Kannattaa tietenkin käyttää järkea ja katsoa game flown mukaan. Jos on esim vienyt joltain vihulta monta pottia putkeen hän saattaa hieman tiltata ja tekee melko varmasti muuvin seuraavalla kerralla, joten voi jättää cbettaamatta ihan roskat.
yks esimerkki miten "puolustat" cbettiäsi.
Avaat 67s COsta, button ja SB foldaavat, BB(ihan ok vakkari) maksaa.
floppi 33Qr, BB checkaa, cbettaat, BB reissaa.
No mietitään mitä käsiä BBllä voisi olla. QQ+ ja AQ hän 3bettaa ennen floppia, A3s on ehkä ainoa käsi jolla hänellä saattaa olla tripsit ellei hän jopa foldaa sitä kättä. KQ tai QJ ovat mahdollisia, mutta checkreissaisiko hän ne? luulis mielummin vaan maksavan. Todella usein tämä on bluffi, ja huonoa pelaajaa vastaan ihan kannattava c/r bluffi, sillä et todennäköisesti itsekään osunut floppiin. Siksi kannattaa usein reissata takaisin. Sinulla voi hyvin olla A3s,A3o,K3s,Q3s,QQ,KK,AA. Vaikka vihu saattaisi epäillä että olet re-restealillä ei hän yleensä viitti ottaa riskiä ja bluffshovata loput vaan foldaa.
- Jeans
Pakko olla samaa mieltä, jos tämä ei grindaa kämppää, niin sitten ei kukaan.
Siinä mielessä tuo matemaattinen lähestymistapa on todella hyvää vaihtelua, kun tuota voi itse soveltaa aina. Jos annettais vain esimerkkikädet ja sanallinen selitys, niin keskustelu katkeisi siihen kun ensimmäinen sanoo että riippuu readeista.
Toivottavasti et grindaa sitä kämppää liian nopeasti ja häivy etelään löhöilemään, mulla on nimittäin pokeritauon jälkeen paljon kysyttävää, kunhan vaan pääseen taas jaloilleni peleissä..
Siinä mielessä tuo matemaattinen lähestymistapa on todella hyvää vaihtelua, kun tuota voi itse soveltaa aina. Jos annettais vain esimerkkikädet ja sanallinen selitys, niin keskustelu katkeisi siihen kun ensimmäinen sanoo että riippuu readeista.
Toivottavasti et grindaa sitä kämppää liian nopeasti ja häivy etelään löhöilemään, mulla on nimittäin pokeritauon jälkeen paljon kysyttävää, kunhan vaan pääseen taas jaloilleni peleissä..
- Juupeli
- Lempipeli: Sit & go small (< 20)
- Lempipelin koko: Full
Juupeli kirjoitti:Toivottavasti et grindaa sitä kämppää liian nopeasti ja häivy etelään löhöilemään
Taitaapi vähän toisenlaiset "löhöilyt" Jeanssia odottaa kesällä..
GL kämpän grindaukseen vaan!
- Arsi
kalevi kirjoitti:Jeans kirjoitti:Itsekin coachaan no-limit texas holdemia jos on kiinnostusta, 100€/150$ per tunti.
Saako mosalaiset koutsausta kaljapalkalla?
tottakai
Toivottavasti siellä armeijassa ehtii jotain grindaamaan, pitää vaa hankkii kannettava..
Tänään näin fatbetilla melko fisuisen nl2k€ pöydän johon istuin, ja dollareissa uppia tuli about 3k. Ompussa tein pari tyhmää bluffia, mutta tuntuu että opin kokoajan, ja muistan miten samanlailla bluffailin ihan väärissä paikoissa texas holdemissa kunnes pikkuhiljaa alkoi huomaamaan milloin sitä oikeesti kannattaa. joku -500 sieltä. Taidan kuitenki olla melko +-0 tässä kuukaudessa nyt.
http://www.pokerihanska.com/?h=660533378
eikö tää oo melko standard. Jos molemmat vihut on suoralla mulla on ihan hyvät equityt. Tässä tapauksessa taas vähän kusi kun toi tuli mukaan pienemmällä setillä.
- Jeans
Pelasin tänään melko pitkän session PLO400 ja 600 pöytiä, 4 pöytää samaan aikaan. Vihut lahjoittivat rahaa sieltä täältä, mutta tuntui että jokaisen flipin hävisin.. Toivottavasti alkais noi arvonnat menee vähän paremmin, koska tuntuu, että pelaan paljon paremmin kuin suurin osa vihuista.
tulos about -1000$
tulos about -1000$
- Jeans
Missäs pelailit, Ongamella ei taida olla plo400? Nuo levelit tuntuvat ainakin omalla mittapuullani melko isoilta, jos ymmärsin oikein että sulla ei ole vielä kovin paljon kokemusta Omahasta. Plus tuo koutsisi plo1k:n biittaus-kommentti, en oikeen saa.Jeans kirjoitti:Pelasin tänään melko pitkän session PLO400 ja 600 pöytiä, 4 pöytää samaan aikaan. Vihut lahjoittivat rahaa sieltä täältä, mutta tuntui että jokaisen flipin hävisin.. Toivottavasti alkais noi arvonnat menee vähän paremmin, koska tuntuu, että pelaan paljon paremmin kuin suurin osa vihuista.
tulos about -1000$
It seems to me that you've been living two lives, Mr. Anderson...
- new_order
- Lempipeli: PL Omaha medium (< 1000)
- Lempipelin koko: Short
new_order kirjoitti:Missäs pelailit, Ongamella ei taida olla plo400? Nuo levelit tuntuvat ainakin omalla mittapuullani melko isoilta, jos ymmärsin oikein että sulla ei ole vielä kovin paljon kokemusta Omahasta. Plus tuo koutsisi plo1k:n biittaus-kommentti, en oikeen saa.
Ipokerilla nyt kokeillu, pelit tuntuu itseasiassa olevan kovempia kuin Ongamella. Mutta voihan se olla vaan pelkkää varianssia, sillä mulla on ongamelta PLO500, noin 15k kättä pelattu 8ptBB/100 winratella. Mutta oon kuullu et täs pelis voi olla ihan voittavallakin pelaajalla 40k käden breakeven stretchejä, että pitää nyt vaan yrittää pelailla lisää käsiä
- Jeans
kalevi kirjoitti:Jeans kirjoitti:Itsekin coachaan no-limit texas holdemia jos on kiinnostusta, 100€/150$ per tunti.
Saako mosalaiset koutsausta kaljapalkalla?
Jos saa, niin mä lähen hakee tosta Alepasta säkillisen välittömästi!
- Koukkusormi