Katastrofin aineksia
Re: Katastrofin aineksia
Alkoiko se äänestys jo ? MM lukittu.
Jos tarkuutta haluat niin M8.
Jos tarkuutta haluat niin M8.
- MikkoMan
Voi vittu olla ettei paljon tartte pelata.
Sain tänään postista uuden mokkulan, 3M yhteys pitäisi olla ja kaikkea. Ei muuta kuin tikku koneeseen, softat sisään ja testaamaan.
Softa ei aukea. Ei vaan vittu aukea. Prosessi pyörii, mutta softa ei aukea. Vaikka mitä tekisi. Vittu.
Kortti vanhaan mokkulaan, ja yhteys pelittää.
Ongamen client auki, ja kun yrittää avata pöytälistaa, tulee ilmoitus "you have been disconnected". Eikä avaudu. Vittu.
Seuraavaksi koitin pelata selaimen kautta. Javasovellus ei vain avaudu. Vittu.
Ja mitä vittua mä teen ton mokkulasoftan kanssa? Toi on Nokian CS-15 tikku, jos se jotain auttaa. Ja Soneran liittymä.
Joo joo, koitan asentaa uudelleen joskus kun saan motivaatiota. Kerrankin olisi ollut koko ilta aikaa pelata, niin eipä vaan vittu onnistu.
Sain tänään postista uuden mokkulan, 3M yhteys pitäisi olla ja kaikkea. Ei muuta kuin tikku koneeseen, softat sisään ja testaamaan.
Softa ei aukea. Ei vaan vittu aukea. Prosessi pyörii, mutta softa ei aukea. Vaikka mitä tekisi. Vittu.
Kortti vanhaan mokkulaan, ja yhteys pelittää.
Ongamen client auki, ja kun yrittää avata pöytälistaa, tulee ilmoitus "you have been disconnected". Eikä avaudu. Vittu.
Seuraavaksi koitin pelata selaimen kautta. Javasovellus ei vain avaudu. Vittu.
Ja mitä vittua mä teen ton mokkulasoftan kanssa? Toi on Nokian CS-15 tikku, jos se jotain auttaa. Ja Soneran liittymä.
Joo joo, koitan asentaa uudelleen joskus kun saan motivaatiota. Kerrankin olisi ollut koko ilta aikaa pelata, niin eipä vaan vittu onnistu.
Katastrofin aineksia. Yksi harvoista blogeista jossa on piparin kuvia.
PolkaBot kirjoitti:Mietelause: "On vain kolme tapaa pelata JJ, ja ne kaikki ovat väärin."
-

Kyyberi - Viestit: 3082
- Lempipeli: PL Omaha small (< 200)
- Lempipelin koko: Short
Kyyberi kirjoitti:Jos joskus vielä saan session missä runnataan yli EV:n (ja käsiä yli 1K) niin mä postaan tänne jonkun vitun ilotulitusanimaation. Olisi se sen verran harvinaista.
Ongamella kun pelaa niin 1K kättä sessiossa/päivässä on aika paljon. 4 pöytää tarkoittaa 250 kättä tunnissa. Eli jos taukojen kanssa vetää niin joku 5h saa painaa. Ei onnistu tolla softalla.
Sain softan toimimaan, ja ryskäisin vajaan tunnin session, 202 kättä. Ja runnasin 2,5bin yli EV:n!

Olipas siellä jotain mielenkiintoista käsihistoriassakin. Tässä vihu kyllä yllätti. Statsit 73/12/3, 200 käden otannalla. Vihu 3bettaa, niin laitoin sen suoraan nauloille. Vihun noteseissa luki että on aggro, mutta se oli ennen hudin käyttöä. Katsoin statseja ja pyyhin sen pois. Ajattelin että jos siellä on ne naulat niin arvotaan. Toki voisi ottaa vain maksun ja koittaa saada vihua irti splitistä, mutta nyt meni näin. Yllätyin kun vihu vain maksoi 4betin, joten ehkä siellä on KKxx tai joku iso jono.
$0.10/$0.10 Pot Limit Omaha Hi
OnGame
5 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com
Stacks:
UTG ($27.93)
Hero ($19.67)
BTN ($18.23)
SB ($9.90)
BB ($12.94)
Pre-Flop: ($0.20, 5 players) Hero is CO A
Q
5
A 
1 fold, Hero raises to $0.40, BTN raises to $1.40, 2 folds, Hero raises to $4.40, BTN calls $3
Flop: 6
8
5
($9, 2 players)Hero bets $9, BTN goes all-in $13.83, Hero calls $4.83
Turn: Q
($36.66, 2 players, 1 all-in)River: 4
($36.66, 2 players, 1 all-in)Final Pot: $36.66
Hero shows TWO_PAIR QUEEN FIVE
A
Q
5
A 
BTN shows PAIR EIGHT
J
3
A
8 
Hero wins $35.56 (net +$16.93)
Floppi karmea, takana 1,5 potillista. Kun kerran tunne oli vahva vihun KKxx yliparista tai paskoista nauloista, niin päätin tuossa potittaa ja maksaa mahdollisen puskun. Tollaseen paikkaan vituttaa foldata, ja jos sökötän niin aggrompi (kuten aikaisemmat notesit sanoivat) vihu kyllä pistää mut pakkaan. Toki check-raise on silloin parempi kuin suora lyönti, mutta sitten taas jos floppi menee sökönä niin annetaan ilmainen kortti ja ollaan turnilla ihan kusessa. Ajattelin että kun potti on niin iso, niin paistikas vihu voi maksaa KK yliparilla tai jollain vedolla. T9xx voi hyvin riittää tuollaiselle maksuun. Ja jos siellä on se kuiva AA, niin ehkä joskus sekin saadaan pakkaan. Luultavasti tosin ei.
Vihun 3bet käsi oli jotain ihan muuta mitä odotin, onneksi potti tuli kotiin. Miten tuossa olisi voinut vaihtoehtoisesti pelata? Hero ei ollut kalistellut vihun kanssa juurikaan aiemmin, eikä vihu ollut tietääkseni hävinnyt isoja potteja. Joten mitään riidiä tilttaamisesta ei ollut. Mille rangelle vihu tossa laitetaan, kun vain maksaa 4betin? Huonot naulat, kallet vai mitä? Ja jos sen riidin mukaan mennään, niin mitä tekee hero flopilla ja miksi?
Toinen käsi, onko tossa perustetta maksaa floppi? Floutti ei ollut juurikaan mielessä. Vihu 43/33/9, ehkä suomalainen. Kohtuu aggro, kolistellut heron kanssa jonkun verran. Taipumusta ylipelata isot parit ja esim. värit ja suorat parillisiin pöytiin. Ei ole esittänyt ollenkaan puhtaita bluffeja.
Stacks:
UTG ($9.50)
CO ($50.25)
Hero ($12.36)
SB ($13.66)
BB ($5.82)
Pre-Flop: ($0.20, 5 players) Hero is BTN J
J
9
7 
1 fold, CO raises to $0.40, Hero calls $0.40, 1 fold, BB calls $0.30
Flop: 2
10
7
($1.30, 3 players)BB checks, CO bets $1.30, Hero calls $1.30, BB folds
Turn: 9
($3.90, 2 players)CO checks, Hero bets $2.95, CO calls $2.95
River: 9
($9.80, 2 players)CO checks, Hero goes all-in $7.71, CO calls $7.71
Final Pot: $25.22
Hero shows FULL_HOUSE NINE SEVEN
J
J
9
7 
Vihun käsi A
6
K
K 
Hero wins $23.96 (net +$11.60)
Preflop maksu, käsi on ihan kiva positiosta, enkä tollasella 3bettaile. Flopista gutari, heikko ylipari ja keskinappi. Vihu lyö potillisen, konttari% on 45. Eli lähinnä tossa mä uskoisin että siellä on usein ylipari tai setti. Joskus T7xx. Vihulla taipumusta ylipelata käsiään, joten tällä kertaa päätin katsoa vielä turnin. Mitäs raati olisi tehnyt? Fold vai call? Raise ei mun mielestä tossa oo juurikaan mistään kotoisin.
Turnilla hyvä kortti, koska vihu ei pelaa yleensä vetojaan aggrosti. Vihu sököttää, joten mun mielestä tossa on lyötävä kerran kerrasta. Vaikkei flopilla ollutkaan (rehellisesti sanottuna) mielessä floutata, niin jälkeenpäin ajateltuna sehän olisi hyvä idea jos vihu ei flopin konttarin perusteella ole vedolla liikenteessä. Olin melko varma että vihu tiputtaa kätensä, mutta sieltä tulikin maksu. Tässä vaiheessa olin aika pihalla, koska mun mielestä yliparia ei voi noin pelata. Ja jos vihu jostain syystä saikin suoran, niin kyllä se c-reissaa sen tossa kun väriveto aukeaa. Ehkä ylipari+väriveto pelaisi noin, sekä tietysti setti. Riveri on mielenkiintoinen, herolle täyskäsi joka on kuitenkin haavoittuvainen. Vihu sököttää, joten olin aika pihalla että haenko valueata vai en, ja jos haen niin miten paljon. Jätetäänkö foldivara vai ei? Vihun kädestä ei juurikaan tietoa, mutta valitettavasti TTxx voisi pelata käden juuri noin. Suoralta voisin saada valuet, mutta vihun turnin peli ei kyllä suoraan viittaa mitenkään. Ylipari mahdollinen, ja rattaista T9 voittaa heron. Takana vajaa potti, ja kun timeri alkoi vähentyä niin hero pisti silmät kiinni ja survaisi. Lähinnä siitä syystä että vihulla on taipumus ylipelata käsiään, joten jos se jollain maksaa puoli pottia niin kyllä se maksaa heron puskun. Ei tossa ole kuin kaksi kättä mitkä voittavat heron, ja herolla blokkeri toiseen. Jos siellä on TT niin well played at river. Vihu instamaksaa ja hero pelkää pahinta. Ymmärtäisin jos vihu olisi miettinyt ja sitten maksanut, koska heron line on hieman outo. Turnilla repataan suoraa, ja riverillä repataan fullia. Ja flopin rattaista vihu veti ohi. Mutta instamaksu KK:lla... Onko toi vihun line jotenkin perusteltavissa? Heron statsit jotain 33/20/8 kokonaisotannasta, en ollut tuossa pöydässä riehunut bluffeilla juurikaan.
PolkaBot kirjoitti:Mietelause: "On vain kolme tapaa pelata JJ, ja ne kaikki ovat väärin."
-

Kyyberi kirjoitti:Sain softan toimimaan, ja ryskäisin vajaan tunnin session, 202 kättä. Ja runnasin 2,5bin yli EV:n!
Onneks olkoon, kyllä se siitä lähtee!
Kyyberi kirjoitti:Toinen käsi, onko tossa perustetta maksaa floppi?
Pelasit mun mielestä käden täydellisesti ja pelaisin tän joka kerta samalla tavalla.
Kyyberi kirjoitti:Riveri on mielenkiintoinen, herolle täyskäsi joka on kuitenkin haavoittuvainen. Vihu sököttää, joten olin aika pihalla että haenko valueata vai en, ja jos haen niin miten paljon. Jätetäänkö foldivara vai ei?
Haetko valueta vai ei? Jätetäänkö foldivaraa? WAT?
(Joka kerta kaikki riverillä..)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisci elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua.
-

Dominated - Viestit: 107
- Lempipeli: PL Omaha medium (< 1000)
- Lempipelin koko: Short & Heads-up
Niin siis mietintä foldivarasta ja valuesta oli lähinnä selvitystä siitä mitä mielessä pyöri pelin aikana. Rauhassa kun tota katsoo niin eihän tossa riverissä ole mitään epäselvää. Ainoa käsi mitä tossa pelätään on kärkisetti, ja tuskin vihu sitä sököttää alle riverillä. Hakisi taatusti valueta suoralta.
-

Buahahaa! Kyllä mä oon omppupaisti.
Kotimatkalla mietin autossa että paljonkohan ylipari + väriveto on rattaita perässä. Kun esim. naulojen kanssa tulee monesti flopilla sellainen tilanne. Tuumailin että kun mä siinä aina meen katki, niin eiköhän se oo ainakin jotain 35%. Ei muuta kuin simulaattoriin käsiä ja tarkistamaan. Tälläinen oli aikaisemminkin, mutta laitetaan uudestaan. Eli testaa ompputietämyksesi, mikä on heron equity (about) kun hero floppaa nauloilla esim. K97 boardiin värivedon ja vihulla on K9. Kummallakaan ei ole muita apuvetoja eikä blokkereita.
Ai tiesit vastauksen? Minä en tiennyt.
Mutta nyt tiedän, se on (valkoisella ja pienellä): 50/50 flippi
Oiskohan syytä mennä takas omahakouluun ja opetella perustilanteiden equityt.
Kotimatkalla mietin autossa että paljonkohan ylipari + väriveto on rattaita perässä. Kun esim. naulojen kanssa tulee monesti flopilla sellainen tilanne. Tuumailin että kun mä siinä aina meen katki, niin eiköhän se oo ainakin jotain 35%. Ei muuta kuin simulaattoriin käsiä ja tarkistamaan. Tälläinen oli aikaisemminkin, mutta laitetaan uudestaan. Eli testaa ompputietämyksesi, mikä on heron equity (about) kun hero floppaa nauloilla esim. K97 boardiin värivedon ja vihulla on K9. Kummallakaan ei ole muita apuvetoja eikä blokkereita.
Ai tiesit vastauksen? Minä en tiennyt.
Mutta nyt tiedän, se on (valkoisella ja pienellä): 50/50 flippi
Oiskohan syytä mennä takas omahakouluun ja opetella perustilanteiden equityt.
-

Kyyberi kirjoitti:
Sonera ja 3G lol what. Niillähän on paskin 3G-kuuluvuus. Anyway, onko sulla Windows 7? Saattaa vaatia mokkulan päivittämistä (jollain XP/Vista-koneella) ennen ku saat seiskassa toimimaan.
< Tirppa> hienointa maailmassa: limit hold emia leikkirahalla
< Frosted> taaloilla?
< Frosted> taaloilla?
-

Tirppa - Viestit: 5815
Vistalla mennään. Softa asentuu normisti, ja tonne oikeaan alareunaan tulee kuvake "Nokia Internet Modem". Tosin siitä klikkaamalla ei tapahdu mitään, eikä oikealla napilla klikkaaminen vaikuta mitenkään. Jos softaa yrittää käynnistää työpöydältä tai ohjelmavalikosta, se avaa ruudulle avauskuvan (sellanen alkukuva mitä monissa ohjelmissa on), ja siinä näkyy käynnistymisen edistyminen. Se ei ehdi loppuun asti, kun kuva häviää ja sitten ei mitään tapahdukaan.
Tehtävienhallinnan kautta kun katsoo prosesseja, sieltä löytyy kuvauksella "Nokia Internet Modem" prosessi nimellä Wellphone2.exe joka vie muistia 18 656kt, ja suoritin 50. Onko toi sit prosentteja vai mitä, en tiedä. Jos prosessin lopettaa, katoaa oikeasta alalaidasta se pikkukuvake. Kun softan käynnistää uudelleen, sama juttu ja mitään ei tapahdu.
En tajua koneista sen vertaa, että osaisin sanoa missä vika voisi olla. Auttakee?!
Tehtävienhallinnan kautta kun katsoo prosesseja, sieltä löytyy kuvauksella "Nokia Internet Modem" prosessi nimellä Wellphone2.exe joka vie muistia 18 656kt, ja suoritin 50. Onko toi sit prosentteja vai mitä, en tiedä. Jos prosessin lopettaa, katoaa oikeasta alalaidasta se pikkukuvake. Kun softan käynnistää uudelleen, sama juttu ja mitään ei tapahdu.
En tajua koneista sen vertaa, että osaisin sanoa missä vika voisi olla. Auttakee?!
-

Hyvät ystävät, liikumme vaarallisilla vesillä.
Medbörjare, vatten är farligt.
Dear friends, we are in shitty neighbourhood.
Tänään 290 kättä ja 1,2bin yli EV:n. Itseni tuntien kohta on jumalainen olo, ja kuvittelen että biittaan paistit vasemmalla kädellä 100-0. Sessiosta jäi mieleen kolme asiaa:
- Vihut välillä tuntuivat haluavan lahjoittaa rahansa. Sen verran ihmeellisillä käsillä puskivat siellä. Kyllä mulle kelpaa. On se kiva kun itse odottaa jonkinmoista flippiä kärkisetin kanssa, niin jännitys lässähtää kun korttien auetessa katsoo vain että eihän sillä oo ku runner runner vetoja...
- Käsi #1. 3way, vihun kanssa efektiiviset 100bb. Limpattu potti, ja floppiin Q
3
T
hero saa 15 outtisen suoran vedon ja J-korkeen värivedon KJ92 kädellä. Eka vihu sököttää, hero potittaa ja nappi potittaa päälle. Eka vihu kippaa, ja ei tossa puskeminen mikään huono peli varmaan oisi. Kärkisettiä vastaan johdetaan hienokseltaan. Mä taas (ehkä turhaan) levelöin ja aloin miettimään että siellä on saletisti setti. Vihun statsit 36/9/4 sadan käden otannalla. Kippaa esim. konttariin 80%, joten en usko kikkailuun yhtään. Ja tollaset nitit ei vetoja positiosta ala reissaamaan tossa. Q- tai T-setti, iso paino kärkisetillä. En usko että se pystyy kippaamaan esim. turnilla settiään tai riverillä reilu puolen potin puskua. Joten mun on mahdoton tehdä tossa virhettä kun tiedän aika tarkkaan missä mennään. Joten pelkkä maksu. Turn ohi, ottaan taas maksu ja river ohi niin voi kipata. Jälkiviisaus on paras viisaus, mutta tossa säästettiin 52bb kun pystyttiin kippaamaan riverillä. Jos jonkun mielestä toi on huonosti vedetty, niin mielelläni keskustelen siitä.
- Käsi #3. Suomalainen (luultavasti PokeriTiedossakin, tule esiin vain) pelaaja vastassa, efektiiviset stäkin 230bb eli mun makuun hieman liian syvänä. CO:sta reissaan, ja vihu napilta 3bettaa. Vihun 3bet tuolloin oli jotain 4% luokkaa, hieman yli 200 kättä. Herolla TJ87 suittarina, ja kyllähän tossa laitetaan vihu aina nauloille. Floppi onkin sitten inhottava A88. Nyt ei ollut hajuakaan siitä mitä tuossa tehdään. Mennäänkö huutamalla poikki, vai luotetaanko niihin nauloihin ja kippaillaan? Nyt hero donkkasi puoli pottia, joka on varmaan paskin kaikista vaihtoehdoista. Vai onko? Vihulle täytyy antaa krediitit, potitti tossa munakkaasti päälle ilmalla. Kyllähän hyvän pelaajan kannattaa, jos uskoo että mä pystyn sen kasin kippaamaan tossa. Jos oisin halunnu induussata bluffia, ni toi puoli pottia ois just passeli. Nyt tuli sellainen "lyödään jotain kun ei muuta osata"-fiilis. Mitäs arvon raati tekisi 4% 3bettaajaa vastaan tossa spotissa, kun ollaan syvänä? Jos pelataan stäkistä ja vihulla on naulat, niin siitäkin tulee aika paistifiilis.
Sunnuntain rullaan on kasassa 6,80$.
Medbörjare, vatten är farligt.
Dear friends, we are in shitty neighbourhood.
Tänään 290 kättä ja 1,2bin yli EV:n. Itseni tuntien kohta on jumalainen olo, ja kuvittelen että biittaan paistit vasemmalla kädellä 100-0. Sessiosta jäi mieleen kolme asiaa:
- Vihut välillä tuntuivat haluavan lahjoittaa rahansa. Sen verran ihmeellisillä käsillä puskivat siellä. Kyllä mulle kelpaa. On se kiva kun itse odottaa jonkinmoista flippiä kärkisetin kanssa, niin jännitys lässähtää kun korttien auetessa katsoo vain että eihän sillä oo ku runner runner vetoja...
- Käsi #1. 3way, vihun kanssa efektiiviset 100bb. Limpattu potti, ja floppiin Q
3
T
hero saa 15 outtisen suoran vedon ja J-korkeen värivedon KJ92 kädellä. Eka vihu sököttää, hero potittaa ja nappi potittaa päälle. Eka vihu kippaa, ja ei tossa puskeminen mikään huono peli varmaan oisi. Kärkisettiä vastaan johdetaan hienokseltaan. Mä taas (ehkä turhaan) levelöin ja aloin miettimään että siellä on saletisti setti. Vihun statsit 36/9/4 sadan käden otannalla. Kippaa esim. konttariin 80%, joten en usko kikkailuun yhtään. Ja tollaset nitit ei vetoja positiosta ala reissaamaan tossa. Q- tai T-setti, iso paino kärkisetillä. En usko että se pystyy kippaamaan esim. turnilla settiään tai riverillä reilu puolen potin puskua. Joten mun on mahdoton tehdä tossa virhettä kun tiedän aika tarkkaan missä mennään. Joten pelkkä maksu. Turn ohi, ottaan taas maksu ja river ohi niin voi kipata. Jälkiviisaus on paras viisaus, mutta tossa säästettiin 52bb kun pystyttiin kippaamaan riverillä. Jos jonkun mielestä toi on huonosti vedetty, niin mielelläni keskustelen siitä.- Käsi #3. Suomalainen (luultavasti PokeriTiedossakin, tule esiin vain) pelaaja vastassa, efektiiviset stäkin 230bb eli mun makuun hieman liian syvänä. CO:sta reissaan, ja vihu napilta 3bettaa. Vihun 3bet tuolloin oli jotain 4% luokkaa, hieman yli 200 kättä. Herolla TJ87 suittarina, ja kyllähän tossa laitetaan vihu aina nauloille. Floppi onkin sitten inhottava A88. Nyt ei ollut hajuakaan siitä mitä tuossa tehdään. Mennäänkö huutamalla poikki, vai luotetaanko niihin nauloihin ja kippaillaan? Nyt hero donkkasi puoli pottia, joka on varmaan paskin kaikista vaihtoehdoista. Vai onko? Vihulle täytyy antaa krediitit, potitti tossa munakkaasti päälle ilmalla. Kyllähän hyvän pelaajan kannattaa, jos uskoo että mä pystyn sen kasin kippaamaan tossa. Jos oisin halunnu induussata bluffia, ni toi puoli pottia ois just passeli. Nyt tuli sellainen "lyödään jotain kun ei muuta osata"-fiilis. Mitäs arvon raati tekisi 4% 3bettaajaa vastaan tossa spotissa, kun ollaan syvänä? Jos pelataan stäkistä ja vihulla on naulat, niin siitäkin tulee aika paistifiilis.
Sunnuntain rullaan on kasassa 6,80$.
-

Ykköskädessä en varmaan ite pystyis olla tyrkkäämättä floppia. Tietysti voi noinkin pelata, mutta maksulainilla meillä on se ongelma, ettei varmasti tiedetä onko väri tai suora edes hyvä jos siihen osutaan. Ja jos osutaan niin ei välttämättä enää saada rahaa, minkä takia maksamalla nimenomaan voi tehdä virheitä. Tää on mun mielestä pusku (varianssiline) tai kippi (varovaisen miehen line). Pusku tietysti kun oot nyt ruvennu runnaamaan ja puskemalla olisit varmasti osunut
Toinen käsi on erinomaisen paha spotti. 4% mahtuu kuitenkin muitakin käsiä kuin ässykät, joten niitä ei voi joka kerta pelätä. Täytyy myös muistaa, että ässät on tossa myös meidän rangessa: oop 230bb syvinä ei ruveta ikinä 4-bettaamaan ässiä ellei kaveri oo nähny meidän 4-bettaavan myös jotain muuta aikaisemmin.
Kyllä toi puolen potin lyönti on melkein huonoin mahdollinen ajattelevaa vihua vastaan, jos oot sitten kippaamassa reissuun. Induusserina erinomainen, mutta sitten pitäiskin mennä flopilla ja sitten itkeä jos siellä ne ässät tosiaan on. Et tossa kerro onks teillä kyseisen vihulaisen kanssa aikaisempaa historiaa käsistä tai kuinka aggro kaveri on. Näistä riippuen saattaisin flopilla kipata tai sitten maksella passiivisesti loppuun asti, jos kaverilla on munaa pillittää kolme streettiä tossa.
Itseasiassa toi puolen potin donkki alle kuulostaa niin nerokkaalta linelta että eipä oo tullu edes ikinä mieleen. Täytyy joskus testata jossain vastaavahkossa spotissa
Toinen käsi on erinomaisen paha spotti. 4% mahtuu kuitenkin muitakin käsiä kuin ässykät, joten niitä ei voi joka kerta pelätä. Täytyy myös muistaa, että ässät on tossa myös meidän rangessa: oop 230bb syvinä ei ruveta ikinä 4-bettaamaan ässiä ellei kaveri oo nähny meidän 4-bettaavan myös jotain muuta aikaisemmin.
Kyllä toi puolen potin lyönti on melkein huonoin mahdollinen ajattelevaa vihua vastaan, jos oot sitten kippaamassa reissuun. Induusserina erinomainen, mutta sitten pitäiskin mennä flopilla ja sitten itkeä jos siellä ne ässät tosiaan on. Et tossa kerro onks teillä kyseisen vihulaisen kanssa aikaisempaa historiaa käsistä tai kuinka aggro kaveri on. Näistä riippuen saattaisin flopilla kipata tai sitten maksella passiivisesti loppuun asti, jos kaverilla on munaa pillittää kolme streettiä tossa.
Itseasiassa toi puolen potin donkki alle kuulostaa niin nerokkaalta linelta että eipä oo tullu edes ikinä mieleen. Täytyy joskus testata jossain vastaavahkossa spotissa
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisci elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua.
-

Dominated - Viestit: 107
Eka jako hanaa loppuun asti, toka jako hanaa ja reissuun kippi
Muutaman kaljan jälkeen helppo visioida, mutta huomenna varmaan eri mieltä, aikaahan on vain muutamia sekuntteja oikeasti...
Rullasta en muuta hyvää linea löydä kuin nollan
Muutaman kaljan jälkeen helppo visioida, mutta huomenna varmaan eri mieltä, aikaahan on vain muutamia sekuntteja oikeasti...
Rullasta en muuta hyvää linea löydä kuin nollan
- en usko
Ykköskädessä oletus on, että vihu ei päästä helpolla irti setistä. Toki maksimivalueta on vaikea saada, ellei sitten turn ole blanko ja river osu. Mutta tossa jos ollaan satavarmoja vihun setistä niin luulisin olevan EV-mielessä parempi value ottaa vain maksu. En usko että vihu kippaa vaikka veto täyttyy. Harvoinpa vihut kippaavat settiä ennen riveriä, jos riverkään ei parita niin tiukka kaveri saattaa harkita kippiä. Mutta sopivaan valuelyöntiin siellä kyllä usein löydetään maksu. Koska plo10-paisti ei tykkää foldata flopin nutseja.
Tosin flopin suoralla puskulla ei tehdä virhettä, päinvastoin. Siinähän monesti laitetaan equity-mielessä suosikkina rahat sisään. Tällä kertaa hero koitti käyttää ajattelua, ei sekään ihan huono asia voi olla.
Kakkoskädessä yhteistä historiaa ei juurikaan ole. Plo10-peleissä tossa voi kyllä mun rangesta naulat ottaa aika tehokkaasti pois, en äkkiseltään muista ongamelta yhtään vihua joka olisi raise-callinu 3betin nauloilla. Kyllä sieltä aina tulee se 4bet. Tämä ei tarkoita että pitäisin sitä huonona, mutta niin se plo10 vaan toimii. Tossa mä pelaan aika pitkälti kortit auki, lähinnä silleen että mulla ei tossa juurikaan koskaan oo nauloja, ja vihu taas pystyy niitä reppaamaan todella tehokkaasti. Chatissa vihu sanoi että uskoi minulla olleen juuri kasin, joten bluffi on aika munakas siinä mielessä että tossa suurin osa plo10-pelaajista ei pysty irrottamaan sitä kasia. En tiedä millaiset riidit vihulla on musta, ite en oo ottanu siitä mitään noteseja. Jos noilla tiedoilla mitä mulla oli pelattaisiin tota kättä, niin mitä tossa tehtäisiin? check-fold flop ja luotetaan siihen että siellä on ne naulat? Check-call ja kipataan turnilla jos vihu jatkaa lyömistä? Joku 100bb syvänä toi ois helpompaa mun mielestä vain tuutata ja katsoa onko siellä ässät vai ei, mutta noin syvänä ei mun mielestä voi olla ihan ok mennä katki instana.
Tosin flopin suoralla puskulla ei tehdä virhettä, päinvastoin. Siinähän monesti laitetaan equity-mielessä suosikkina rahat sisään. Tällä kertaa hero koitti käyttää ajattelua, ei sekään ihan huono asia voi olla.
Kakkoskädessä yhteistä historiaa ei juurikaan ole. Plo10-peleissä tossa voi kyllä mun rangesta naulat ottaa aika tehokkaasti pois, en äkkiseltään muista ongamelta yhtään vihua joka olisi raise-callinu 3betin nauloilla. Kyllä sieltä aina tulee se 4bet. Tämä ei tarkoita että pitäisin sitä huonona, mutta niin se plo10 vaan toimii. Tossa mä pelaan aika pitkälti kortit auki, lähinnä silleen että mulla ei tossa juurikaan koskaan oo nauloja, ja vihu taas pystyy niitä reppaamaan todella tehokkaasti. Chatissa vihu sanoi että uskoi minulla olleen juuri kasin, joten bluffi on aika munakas siinä mielessä että tossa suurin osa plo10-pelaajista ei pysty irrottamaan sitä kasia. En tiedä millaiset riidit vihulla on musta, ite en oo ottanu siitä mitään noteseja. Jos noilla tiedoilla mitä mulla oli pelattaisiin tota kättä, niin mitä tossa tehtäisiin? check-fold flop ja luotetaan siihen että siellä on ne naulat? Check-call ja kipataan turnilla jos vihu jatkaa lyömistä? Joku 100bb syvänä toi ois helpompaa mun mielestä vain tuutata ja katsoa onko siellä ässät vai ei, mutta noin syvänä ei mun mielestä voi olla ihan ok mennä katki instana.
-

Kyyberi kirjoitti:- Käsi #1. 3way, vihun kanssa efektiiviset 100bb. Limpattu potti, ja floppiin Q3
T
hero saa 15 outtisen suoran vedon ja J-korkeen värivedon KJ92 kädellä. Eka vihu sököttää, hero potittaa ja nappi potittaa päälle. Eka vihu kippaa, ja ei tossa puskeminen mikään huono peli varmaan oisi. Kärkisettiä vastaan johdetaan hienokseltaan. Mä taas (ehkä turhaan) levelöin ja aloin miettimään että siellä on saletisti setti. Vihun statsit 36/9/4 sadan käden otannalla.
- Käsi #3. Suomalainen (luultavasti PokeriTiedossakin, tule esiin vain) pelaaja vastassa, efektiiviset stäkin 230bb eli mun makuun hieman liian syvänä. CO:sta reissaan, ja vihu napilta 3bettaa. Vihun 3bet tuolloin oli jotain 4% luokkaa, hieman yli 200 kättä. Herolla TJ87 suittarina, ja kyllähän tossa laitetaan vihu aina nauloille. Floppi onkin sitten inhottava A88. Nyt ei ollut hajuakaan siitä mitä tuossa tehdään. Mennäänkö huutamalla poikki, vai luotetaanko niihin nauloihin ja kippaillaan? Nyt hero donkkasi puoli pottia, joka on varmaan paskin kaikista vaihtoehdoista. Vai onko? .
.
1# En näkis mitään ongelmaa makselussa vaikka käsi voimaltaan riittäis arvontaan. Jos olis J high värinvedon sijaa A high tai nappi kiinni pelaisin ton käden nopeesti. Ihan sen takia, että vielä vähän parempi eq ja joskus voidaan dominoida toista samantyylistä vetoa.
2# Ei oo fiilistä miten 3bet ja naulat korreloi ok pelaajilla plo10. Mut jos on Suomalainen, 200bb ja ok niin luulis, että liisää merkittävästi tod 3betata ilman nauloja ja vähentää houkutusta 3betata nauloilla. Mun peli olis check-call, check-call, check-call. Kun 3bettaaja voi repata nauloilla nutseja se usein päätyy sen tekeen. Täydellinen boardi 3barrel bluffiin. Siis olettaisin vihun ajattelen, että se reppaa täydellisesti nauloja ja hero ei pysty maksaa kolmea streettiä. Ehkä sinnittelee yhden tai kaksi. Harva vihu malttaa olla barreloimatta näissä tilanteissa.
Ässä blokkerina tietty vähentää AA tod ja noi Suomalaisuus, 200bb ja ok pelaaja. Ainakin luulisin. Jollei sitten ole havaintoa, että 3bet ja plo10 = 90% naulat. Vaikka olis vaikuttanu hieman osaavammalta. Donkki on suoraan sanoen karmea jos kippaa reissuun. Millä kädellä hero liidais 3bettaajaa päin 88A? Vähän liian helppoa tulla siihen yli ja poimia potti. Varsinkin kun pienissä peleissä niin paljon jengiä joka käyttää heikkoja tiedustule donk bettejä yms. Sit jos se tietäis, että hero on ptiedosta se vois epäillä, että tossa on jotain juonia takana ja olla reissaamatta. Mut silti kun luulisin, että se barreloi niin innolla bluffina niin check-call loppuun.
- TT78
Juuh, toi donkki oli huonoin vaihtoehto jos kerran kipataan. Eniten tossa painoi kyllä se, että vihun 3bet on 4% kuitenkin 200 käden otannalla. Sen mukaan siellä on hyvin usein naulat, varsinkin kun hero ei ole kalistellut vihun kanssa eikä yhteistä historiaa juurikaan ole. Eikä vihukaan ole sessiossa edes 3betannut aiemmin.
Jos vihusta olisi riidit että on hyvä pelaaja, niin tilanne helpottuisi hieman. Hyvä pelaaja tajuaisi että ei tossa ultimate nutseilla kannata heti potittaa päälle missään nimessä. Valitettavasti tälläisiä riidejä ei vielä ollut tässä jaossa. Oon nyt kolme kertaa plo10 kipannut voittokäden kun oon ollut olevinani varma vihun nauloista. Ja joka kerralla sieltä on paljastunut jotain muuta. Kahdesti KKxx meni kippiin AKx floppiin, ja nyt tripsit.
Lähinnä kai pitäisi ajatella että noilla tiedoilla, onko siellä riittävän usein naulat että on $$$ olla menemättä poikki?
Jos vihusta olisi riidit että on hyvä pelaaja, niin tilanne helpottuisi hieman. Hyvä pelaaja tajuaisi että ei tossa ultimate nutseilla kannata heti potittaa päälle missään nimessä. Valitettavasti tälläisiä riidejä ei vielä ollut tässä jaossa. Oon nyt kolme kertaa plo10 kipannut voittokäden kun oon ollut olevinani varma vihun nauloista. Ja joka kerralla sieltä on paljastunut jotain muuta. Kahdesti KKxx meni kippiin AKx floppiin, ja nyt tripsit.
Lähinnä kai pitäisi ajatella että noilla tiedoilla, onko siellä riittävän usein naulat että on $$$ olla menemättä poikki?
-

Ei kannata tuijottaa noita statseja liian orjallisesti, 200 käden otoksella 4% 3bet kertoo ainoastaan sen, että vihu on 3betannut 4%. Ompussa ei pysty pistämään vihuja niin selvälle käsirangelle pelkkää 3betprossaa tuijottamalla, vaan tärkempää olis pistää noteihin niitä 3bet käsiä, jotta tästäkin tilanteesta saataisiin helpompi - monet 3bettaa ainoastaan hyviä jonoja/tuplapareja/etc. koska 3bettaaja pistetään niin helposti nauloille. Itse vedin ainakin tällä tyylillä aikaisemmin ja vaikka siinä menettääkin valueta, se toimii jossain pöydissä hyvin.
Tuo nutseilla potittaminen on ihan hyvä taktiikka varsinkin 3bet-poteissa, varsinkin jos vetää agrommalla tyylillä. Juuri tuo "eihän se nyt nauloilla potittais" -ajattelu aiheuttaa välillä kauhean itselevelöinnin ja maksuja tulee tosi kummilta käsiltä.
/5 senttiä
Tuo nutseilla potittaminen on ihan hyvä taktiikka varsinkin 3bet-poteissa, varsinkin jos vetää agrommalla tyylillä. Juuri tuo "eihän se nyt nauloilla potittais" -ajattelu aiheuttaa välillä kauhean itselevelöinnin ja maksuja tulee tosi kummilta käsiltä.
/5 senttiä
Hex-indeksiä ei voi syödä.
-

Rigged Forrester - Viestit: 1491