Ongella ollaan
Ongella ollaan
Donkkailuja
You must lose a fly to catch a trout. ~George Herbert
Lähinnä 10/25 -full-pöytiä on tullut veivattua. Satunnainen turnaus silloin tällöin.
Viime aikoina olen miettinyt positiota ja pelannut ehkä turhankin löysästi taitoihin nähden, tuloksena ennen TAG nyt ehkä "LAG-weakish" -ei hyvä.
Uusimmat Harringtonit ovat luvussa, Hugo-peikkoa mukaellen "edessä on pahin" eli pitää osata vielä soveltaakin.
Your Worst Poker Enemy:ä olen selaillut myös, vaikka ilman sitäkin on selvää, että multitablaaminen, surffaus, tv:n katselu ja jälkikasvun paimennus yhtaikaa eivät tuo parasta tulosta. Kotikoutsi on (aiheesta)useasti huomauttanut. Olen yrittänyt inistä jotain, että mulla on "laajakaista".
Muuten viikot ovat kuluneet tiukasti koriksen merkeissä. Topon A- ja B- juniorien SM-matseissa oltiin kovasti kannustamassa samoin miesten edustusjoukkuetta Kisahallissa. Fiilis ja meteli paikanpäällä on melkoinen.
Kultaisia mitaleita turnauksista ovat tuoneet juniorit nuoremmasta päästä -tammikuussa Ricoh-turnauksesta ja nyt Mikroriehasta. Aivan ässäjengiä !
You must lose a fly to catch a trout. ~George Herbert
Lähinnä 10/25 -full-pöytiä on tullut veivattua. Satunnainen turnaus silloin tällöin.
Viime aikoina olen miettinyt positiota ja pelannut ehkä turhankin löysästi taitoihin nähden, tuloksena ennen TAG nyt ehkä "LAG-weakish" -ei hyvä.
Uusimmat Harringtonit ovat luvussa, Hugo-peikkoa mukaellen "edessä on pahin" eli pitää osata vielä soveltaakin.
Your Worst Poker Enemy:ä olen selaillut myös, vaikka ilman sitäkin on selvää, että multitablaaminen, surffaus, tv:n katselu ja jälkikasvun paimennus yhtaikaa eivät tuo parasta tulosta. Kotikoutsi on (aiheesta)useasti huomauttanut. Olen yrittänyt inistä jotain, että mulla on "laajakaista".
Muuten viikot ovat kuluneet tiukasti koriksen merkeissä. Topon A- ja B- juniorien SM-matseissa oltiin kovasti kannustamassa samoin miesten edustusjoukkuetta Kisahallissa. Fiilis ja meteli paikanpäällä on melkoinen.
Kultaisia mitaleita turnauksista ovat tuoneet juniorit nuoremmasta päästä -tammikuussa Ricoh-turnauksesta ja nyt Mikroriehasta. Aivan ässäjengiä !
- Laty
Jipii, oppimisen iloa !
You learn something every day if you pay attention. ~Ray LeBlond
Rauhallista "peruspeliä", sopivia tilaisuuksia kyttäillen. Vain kahta pöytää ja vain vähän surffaillen
. Alkuun pieni kuoppa, kun klikata kippasin vahingossa KK:n, pöytä oli sen verran "suoristuva", että se oli varmaan hyvä niin.
Muuten olen luutunnut pelien välissä oksua lattialta, kun jo nukkumaan mennyt tyyppi ei yltänyt ämpärille vesilasillisen jälkeen. Nyt on epäilyttävän kupliva olo...
You learn something every day if you pay attention. ~Ray LeBlond
Rauhallista "peruspeliä", sopivia tilaisuuksia kyttäillen. Vain kahta pöytää ja vain vähän surffaillen
Muuten olen luutunnut pelien välissä oksua lattialta, kun jo nukkumaan mennyt tyyppi ei yltänyt ämpärille vesilasillisen jälkeen. Nyt on epäilyttävän kupliva olo...
- Laty
Tere Tallinnast !
http://www.poker.se/poker-sm_08.php
Ruotsin SM-pokerimitalit olivat täällä jaossa nyt viikonloppuna. Tuloksia yllä.
Käteispöytiä aukesi molempina iltoina - pari dealer's choicea ja pari teksua (blindit 50+50 kroonia, min. buy-in 5000 kroonia). Pöydät olivat täynnä ruotsalaisia, sen lisäksi muutamia suomalaisia ja joku virolainen.
Peli oli reipasta, straddlet olivat ahkerasti käytössä ja "seven-deuce" myös. Osalla oli tainnut turnausvaihde jäädä päälle.
Omat kortit olivat sangen silppua, joten peli meni paljolti kippaillessa. Muutaman potin sain - yksi setti, päistä avoin suoran veto, joka turnilla täydentyi súoraksi ja yksi täyskäsi. Reissuja tuli reippaasti kylkeen, joten tarkkaan sai katsoa millä lähti liikkeelle.

http://www.poker.se/poker-sm_08.php
Ruotsin SM-pokerimitalit olivat täällä jaossa nyt viikonloppuna. Tuloksia yllä.
Käteispöytiä aukesi molempina iltoina - pari dealer's choicea ja pari teksua (blindit 50+50 kroonia, min. buy-in 5000 kroonia). Pöydät olivat täynnä ruotsalaisia, sen lisäksi muutamia suomalaisia ja joku virolainen.
Peli oli reipasta, straddlet olivat ahkerasti käytössä ja "seven-deuce" myös. Osalla oli tainnut turnausvaihde jäädä päälle.
Omat kortit olivat sangen silppua, joten peli meni paljolti kippaillessa. Muutaman potin sain - yksi setti, päistä avoin suoran veto, joka turnilla täydentyi súoraksi ja yksi täyskäsi. Reissuja tuli reippaasti kylkeen, joten tarkkaan sai katsoa millä lähti liikkeelle.

- Laty
Kuonoon tuli eilen illalla. Isoin tappio tuli KK:lla, kun olin viimeisenä potissa , jossa oli bet-call-raise-re-raise -tilanne, josta bet ja call-tyypit jäivät pois ja QQ päätti maksaa all-in ja sai riverillä kolmannen Q:n.
Alkuun pelasin turhankin löysästi ja lopun iltaa nitteilin ja seurasin toisella korvalla Ocean's eleveniä- aika hömppä leffa.
Muuten small hands - small pots -taiteilu sai aikaan sen, että ohi mentiin parikin kertaa.
On tässä vielä oppimista.
Alkuun pelasin turhankin löysästi ja lopun iltaa nitteilin ja seurasin toisella korvalla Ocean's eleveniä- aika hömppä leffa.
Muuten small hands - small pots -taiteilu sai aikaan sen, että ohi mentiin parikin kertaa.
On tässä vielä oppimista.
- Laty
Its' not a fish until it's on the bank -irish proverb
Vappupelit NL25 ja NL50 plussan puolella (yllämainitut siis myös senttejä, vaikka tuskin kukaan muuta epäilikään).
Aktiivisempaa peliä. Yllätys, yllätys maksuja hyville käsille tulee paremmin, kun vähän "höystää" pöytää ensin.
Kevät on, pihan puskissa on oravilla ja linnuilla kauhea sutina.
Pulu on ahkerana kantanut risuja pihakuuseen.

Vappupelit NL25 ja NL50 plussan puolella (yllämainitut siis myös senttejä, vaikka tuskin kukaan muuta epäilikään).
Aktiivisempaa peliä. Yllätys, yllätys maksuja hyville käsille tulee paremmin, kun vähän "höystää" pöytää ensin.
Kevät on, pihan puskissa on oravilla ja linnuilla kauhea sutina.

- Laty
Laty kirjoitti: Reissuja tuli reippaasti kylkeen, joten tarkkaan sai katsoa millä lähti liikkeelle.
Eiei! 4-bettiä vaan rohkeasti niskaan heikommillakin, kyllä ne kippaa
On tuo pyöräily vaan aika epeleiden puuhaa. -potipot
- AkuJ
- Lempipeli: NL Texas high (=> 1000)
- Lempipelin koko: Short & Heads-up
AkuJ kirjoitti:Laty kirjoitti: Reissuja tuli reippaasti kylkeen, joten tarkkaan sai katsoa millä lähti liikkeelle.
Eiei! 4-bettiä vaan rohkeasti niskaan heikommillakin, kyllä ne kippaa
Jep, jep
Viime päivät on Scalextric-rataa ajeltu kovasti, vappupallosta tuli kuvaushelikopteri
Keikuin NL50 -pöydissä illalla, onnistuin olemaan hukkaamatta rahojani. Olis vissiin pitänyt vaihtaa pöytiä rivakammin, kun alkuun löysältä näyttäneet pöydät lakkasivat pelaamasta.
Jonkinlainen muoti-ilmiö näyttää olevan reippaat potin monikerrat riverillä.
Seurasin NL200 peliä sivusta. Pöytään oli uinut kaksi kalaa italiasta. Ilmeisesti pelasivat "suurella tunteella", koska löivät aivan järjettömiä jättilyöntejä. Makselivat niin, että pottikertoimet olivat vieras tai joutava asia. Onnistuivat vetämään parilla gutarilla iloisesti ohi, mutta noin tunnin kuluessa onnistuivat lahjoittamaan kaiken pöytään. Peliseura hyräili, että "time, time is on my side" ja kelasi osan kotiin.
Tänään taas juniorikoripalloa.

- Laty
NL50:ssä räpistelen. Voitin vähän alkuun, mutta sitten oma väsy ja pöydän reipas meno saivat aikaan alaspäin valumisen ja totesin, että paras mennä nukkumaan.
Myöhemmin NL25:stä paikkailua kassaan.
Päivän biisi, nuorempana tuli kuunneltua tätä, josta Marilyn Manson on tehnyt loistavan version:
Tainted Love
http://www.youtube.com/watch?v=7AkA7u_E ... re=related
Myöhemmin NL25:stä paikkailua kassaan.
Päivän biisi, nuorempana tuli kuunneltua tätä, josta Marilyn Manson on tehnyt loistavan version:
Tainted Love
http://www.youtube.com/watch?v=7AkA7u_E ... re=related
- Laty
You don't understand anything until you learn it more than one way. ~Marvin Minsky
"Aivot narikkaan" multitablausta. On se vaan mulla kova pää, kun ei usko, ettei se kannata.
NL25 ei myöskään kannattaisi kauheasti ilmalla puskea, kun maksua tuppaa tulemaan kun vain parikin on. Ehkäpä opin tämänkin vielä.
Löysästi, kun pelailee eikä kunnolla osu, niin kalliiksi se tulee aikaa myöten.
Ei sen nyt pitäisi niin vaikeaa olla ymmärtää...
"Aivot narikkaan" multitablausta. On se vaan mulla kova pää, kun ei usko, ettei se kannata.
NL25 ei myöskään kannattaisi kauheasti ilmalla puskea, kun maksua tuppaa tulemaan kun vain parikin on. Ehkäpä opin tämänkin vielä.
Löysästi, kun pelailee eikä kunnolla osu, niin kalliiksi se tulee aikaa myöten.
Ei sen nyt pitäisi niin vaikeaa olla ymmärtää...
- Laty
Laty kirjoitti:Its' not a fish until it's on the bank -irish proverb
Pululla on ilmeisesti kevätpuuhiltaan jäänyt aikaa myös ruokailuihin. Ehtivä kaveri
Kaksi tervettä jalkaa, kaksi tervettä kättä, lähes terve pää.
- Julle81
Aamu-tv:n Muumeissa oltiin villissä lännessä: Niiskuneiti voitti vetopokerissa neljällä ässällä vastustajan, joka kihisi hävittyään, ettei "Sinun pitänyt osata pelata !".
Ahneus on iskenyt minuun. Yritän olla kovasti näppärä, mutta maltti ei meinaa riittää. Pitäisi uskoa, ettei kalastaessakaan oteta haukea niskasta kiinni ja syötetä sille uistinta väkisin !
Kotikoutsi oli pitämässä hauskaa kaappien kasauksen ja kasauskaljojen merkeissä lankomiehen pakeilla. Aamulla naureskeli, että "oot tainnut hieman pelata" ? Minä, että "joo, miten niin" ? Kone oli ihan tukossa käsittelemättömiä käsihistorioita, en hoksannut, että se kerää niitä, vaikken laiskuuttani ollut avannut trackeriä. Että tällainen it-nero.
Onneksi se on pelillisesti äyskäröinyt sen mitä täältä päästä on tappi päässyt irti...
Nyt tuntuu taas olevan jotain järkeä tässä touhussa. Pitää olla "zonella", rauhallisen odottava - "it's a waiting game".

Ahneus on iskenyt minuun. Yritän olla kovasti näppärä, mutta maltti ei meinaa riittää. Pitäisi uskoa, ettei kalastaessakaan oteta haukea niskasta kiinni ja syötetä sille uistinta väkisin !
Kotikoutsi oli pitämässä hauskaa kaappien kasauksen ja kasauskaljojen merkeissä lankomiehen pakeilla. Aamulla naureskeli, että "oot tainnut hieman pelata" ? Minä, että "joo, miten niin" ? Kone oli ihan tukossa käsittelemättömiä käsihistorioita, en hoksannut, että se kerää niitä, vaikken laiskuuttani ollut avannut trackeriä. Että tällainen it-nero.
Onneksi se on pelillisesti äyskäröinyt sen mitä täältä päästä on tappi päässyt irti...
Nyt tuntuu taas olevan jotain järkeä tässä touhussa. Pitää olla "zonella", rauhallisen odottava - "it's a waiting game".

- Laty
Kesä on ihanaa, ekat vesihiihtäjät havaittu rantakahvilasta !
Päivän biisi:
Chip away the stone
http://www.youtube.com/watch?v=8X9UZhr5Lwc
Pre-flop all-in KK vs. AA - ei tullut K eikä väri täyttynyt riverillä.
Sitten floppasin suoran ja sain sillä hissuttelemalla vähän tappioita takaisin.
J8o:lla ekana reissua, sain toisen blindeista mukaan ja matkaan ja position voimalla bluffasin "all the way", onnekseni kippasi riverillä.
Sekaääninen kuoro toi aamukahvit sänkyyn
. Pääsen mittelemään turnaustaitojani - kuoresta löytyi lippu
.

Päivän biisi:
Chip away the stone
http://www.youtube.com/watch?v=8X9UZhr5Lwc
Pre-flop all-in KK vs. AA - ei tullut K eikä väri täyttynyt riverillä.
Sitten floppasin suoran ja sain sillä hissuttelemalla vähän tappioita takaisin.
J8o:lla ekana reissua, sain toisen blindeista mukaan ja matkaan ja position voimalla bluffasin "all the way", onnekseni kippasi riverillä.
Sekaääninen kuoro toi aamukahvit sänkyyn
. Pääsen mittelemään turnaustaitojani - kuoresta löytyi lippu 
- Laty
Käpyjä oraville
Tein jo hyvää nousua, valtavan taitavasti
opittua soveltaen. Sitten kaikki keräämäni "kävyt" menivät taas KK:lla AA:lle - simpuran himskatti !
Tämän lisäksi kohta 3-v. "tahtoikäisen" mielestä olen enimmäkseen "tyhmä".
Olen koettanut sopivissa väleissä edistyä Cashgames I:ssä. Lyhyttempoiselle lukemiselle ja asioiden ymmärtämiselle kirja on sopivan selkeä ja hyvin jaoteltu. Lisäksi pidän valtavasti siitä huumorinlajista, jota kirjassa hienovaraisesti viljellään. Mikä mahtaa olla Robertien osuus tässä ? Lisäksi kirjasta puuttuu tietty itsensä korostaminen, vaan se on kirjoitettu rakkaudesta peliin.
Julle81 :
Pulupäivitys: Muninta on ilmeisesti onnistunut. Epäilin jo, että kävi ohraisesti, kun kolme nuorta oravaa keikkuu samassa kuusessa. Mutta ei, pesänvahdit kököttävät tyytyväisinä.
The Housemartins: Caravan of Love
http://www.youtube.com/watch?v=V6GXV0FNEeI
Tein jo hyvää nousua, valtavan taitavasti
Tämän lisäksi kohta 3-v. "tahtoikäisen" mielestä olen enimmäkseen "tyhmä".
Olen koettanut sopivissa väleissä edistyä Cashgames I:ssä. Lyhyttempoiselle lukemiselle ja asioiden ymmärtämiselle kirja on sopivan selkeä ja hyvin jaoteltu. Lisäksi pidän valtavasti siitä huumorinlajista, jota kirjassa hienovaraisesti viljellään. Mikä mahtaa olla Robertien osuus tässä ? Lisäksi kirjasta puuttuu tietty itsensä korostaminen, vaan se on kirjoitettu rakkaudesta peliin.
Julle81 :
Pululla on ilmeisesti kevätpuuhiltaan jäänyt aikaa myös ruokailuihin. Ehtivä kaveri
The Housemartins: Caravan of Love
http://www.youtube.com/watch?v=V6GXV0FNEeI
- Laty
Miksei aina voi olla perjantai, perjantai, perjantai, miksei aina voi olla perjantai, perjantaiii ..!
ja kahvia.
Pokerileskenä ollaan. Kumppanini elämän myrskyisillä merillä lähti äijäringin lätkä- ja pokeri-iltaan.
Omat pelit ovat olleet vähissä. Sen sijaan Harringtonia ja lehtiä (Bluff ja PokerMagazine) on tullut luettua. Töissä, kun on sopiva tauko tai sitten iltahämärissä lastenhuoneen nojatuolissa, kun nuorin tarvitsee apua "kierrosten laskemiseen" ennen nukahtamista.
Sen mitä olen pelejä sivusta seurannut, niin kalaa kyllä riittää. Jos sitä on ennen ollut enemmän, niin aika parvessa on uitu !
Lisää kahvia, täältä tullaan !
Päivän biisi kolmena versiona: Baby please dont' go
Big Joe Williams
http://www.youtube.com/watch?v=thFoVNPMXr8
Aerosmith
http://www.youtube.com/watch?v=dL_JdOCD ... re=related
ja sokerina pohjalla
AC/DC
http://www.youtube.com/watch?v=1VlRUIHw ... re=related
ja kahvia.
Pokerileskenä ollaan. Kumppanini elämän myrskyisillä merillä lähti äijäringin lätkä- ja pokeri-iltaan.
Omat pelit ovat olleet vähissä. Sen sijaan Harringtonia ja lehtiä (Bluff ja PokerMagazine) on tullut luettua. Töissä, kun on sopiva tauko tai sitten iltahämärissä lastenhuoneen nojatuolissa, kun nuorin tarvitsee apua "kierrosten laskemiseen" ennen nukahtamista.
Sen mitä olen pelejä sivusta seurannut, niin kalaa kyllä riittää. Jos sitä on ennen ollut enemmän, niin aika parvessa on uitu !
Lisää kahvia, täältä tullaan !
Päivän biisi kolmena versiona: Baby please dont' go
Big Joe Williams
http://www.youtube.com/watch?v=thFoVNPMXr8
Aerosmith
http://www.youtube.com/watch?v=dL_JdOCD ... re=related
ja sokerina pohjalla
AC/DC
http://www.youtube.com/watch?v=1VlRUIHw ... re=related
- Laty