Pikkupron kotiinpaluu
Re: Pikkupron kotiinpaluu
PikkuPro kirjoitti:Ehkä kuitenkin paras nabsunta se, että jälleen on Livin netissä uus jakso Kiinteistökuninkaallisten elämää, go Teuvo, paisu Kaisa!
Oonko ainoa, jolle Teuvo Lomanin näkeminen aiheuttaa lähinnä oksennusrefleksin?
"En käyttänyt pankkikorttia kassalla, vaan työntelin vain merkkejä keskelle ja ne lisääntyivät kuin peltomyyrät." -Aki Pyysing
-

Dominated - Viestit: 252
Dominated kirjoitti:PikkuPro kirjoitti:Ehkä kuitenkin paras nabsunta se, että jälleen on Livin netissä uus jakso Kiinteistökuninkaallisten elämää, go Teuvo, paisu Kaisa!
Riippuu ketä Teukkaa tarkotat. Kasari-ysäri Teukka oli tosiaan "vähän" liikaa, 7-päivää meininki ja tavallaan homppelien oma Nykäsen Matti, monellakin tavalla:
http://www.youtube.com/watch?v=VUnorcboKUo
Imo 2000 luvun Teukka on tehny ryhtiliikkeen ja en voi olla vähän tykkäämästä tyyliin kaikista, joilla riittää itseironiaa ja sitä puolta Teukka on viime vuosina ainakin etäältä seuraten kehittäny.
Jos haluaa olla henkisesti itsenäinen, pitää olla taloudellisesti itsenäinen. - Pentti Kouri.
In the long run we are all dead. - John Maynard Keynes
- PikkuPro
- Lempipeli: PL Omaha medium (< 1000)
- Lempipelin koko: Short
Dominated kirjoitti:PikkuPro kirjoitti:Ehkä kuitenkin paras nabsunta se, että jälleen on Livin netissä uus jakso Kiinteistökuninkaallisten elämää, go Teuvo, paisu Kaisa!
Luulen, että kuulut enemmistöön.
- bastrrr
PikkuPro kirjoitti:Oon mie kyl aika vammanen Roope Ankka...en nyt tarkota massien määrää vaan fiiliksien määrää siitä, että sitä massia on ja että/jos sitä tulee lisää. Oon ollu tällä tavalla vammainen jo pienestä joten lienen lost case yrittää eheytyä. Paperilaput on ystäviä, nollat tilillä on kauniita, tavarat aiheuttaa usein vittumaista säätämistä, shoppailu on lähes kerran kerrasta helvettiä. Ah niin, varmaan tänään myös rolli ATH kun pördekin vähän uppas.
Mulla vähän samanlaiset fiilikset itsestäni, mutta välillä kuitenkin huomaan olevani todella avokätinen esim. kavereiden seurassa ja tykkään antaa hyviä lahjoja. Mun mielestä on kivaa, jos pystyy olemaan avuksi toiselle, enkä hirveänä jaksa tingata takaisin velkoja tai vastapalveluksia.
- Queta
Queta kirjoitti:PikkuPro kirjoitti:Oon mie kyl aika vammanen Roope Ankka...en nyt tarkota massien määrää vaan fiiliksien määrää siitä, että sitä massia on ja että/jos sitä tulee lisää. Oon ollu tällä tavalla vammainen jo pienestä joten lienen lost case yrittää eheytyä. Paperilaput on ystäviä, nollat tilillä on kauniita, tavarat aiheuttaa usein vittumaista säätämistä, shoppailu on lähes kerran kerrasta helvettiä. Ah niin, varmaan tänään myös rolli ATH kun pördekin vähän uppas.
Mulla vähän samanlaiset fiilikset itsestäni, mutta välillä kuitenkin huomaan olevani todella avokätinen esim. kavereiden seurassa ja tykkään antaa hyviä lahjoja. Mun mielestä on kivaa, jos pystyy olemaan avuksi toiselle, enkä hirveänä jaksa tingata takaisin velkoja tai vastapalveluksia.
Mjoo, on imo miunkin vammaisuudella rajansa. Tosiaan tavaran hommaaminen ei kiinnosta yleensä mutta elämyksiin oon valmis laittamaan rahaa. Frendien ja muiden tyyppien suhteen koitan olla fair is fair linellä, - avokätisille koittaa itekin olla avokätisempi. Kassulla aina välillä joku tarjoaa juomaa niin jopa 1time miekin pari viikkoa sitten ostin pöytään skumppapullon kun oli 17,600 syytä vähän juhlistaa. Huomenna vien frendin hyvin syömään Yume:een, kiitokseksi edellisestä, eiköhän xxxe lasku saaha aikaiseksi.
Velat perin aggressiivisesti ja pennilleen. Toisaalta tossakin on imo fair is fair eli jos joltain päädyn lainaamaan, niin myös maksan back ensi tilassa tai vähän aiemmin. Mua aina jaksaa huvittaa se kauhun hetki, kun Jr lainasi miulle 1010e kassulla mutta ei suostunut antamaan tilinumeroa "eiköhän me törmäillä" sanoi mies, joka ei aikonut lähikuukausina juuri kassulla pyöriä. En oo ihan varma vihun motiiveista mutta eiköhän siinä joku hihittelevä pikku sadisti heitellyt volttia pään sisällä...oli pakko kyylätä normiakin tiukemmin jotta lisäsisi saumoja saada velka maksuun jo 3.30...onneksi vihu ei hilppassut karkuun 3.25.
Perheessä fair is fair menee niin, että kun Vaimo käyttää enemmän yhteistä autoa niin mie ihan hyvällä omalla tunnolla ostan kauppareissulta perhekortilla colaa ja purkkaa (9e Nivean kasvovoide on bprderline). Jännä kyllä, että vieläkään ei olla saatu ensimmäistä rahariitaa aikaiseksi...ja eilen tajusin senkin, että vaikka tekisin duunikseni jotain muuta niin tällaisella vammaisella Roope Ankka hahmolla ei silti voisi olla yhteiset rahat kenenkään kanssa; jos vihu esim. tykkäisi shoppailla niin siinä olisi rakenteellinen ristiriita valmis kun mie haluisin lähinnä vain nuuhkia setelipinoja.
Jos haluaa olla henkisesti itsenäinen, pitää olla taloudellisesti itsenäinen. - Pentti Kouri.
- PikkuPro
PikkuPro kirjoitti: jos vihu esim. tykkäisi shoppailla niin siinä olisi rakenteellinen ristiriita valmis kun mie haluisin lähinnä vain nuuhkia setelipinoja.
Mun mielestä se miten laaja sana 'vihu' näissä piireissä on, on ihastuttavaa!
musta kyy: Hyviä päätöksiä 10-12 kerrallaan.
- astraalicowboy
PikkuPro kirjoitti:Queta kirjoitti:PikkuPro kirjoitti:Oon mie kyl aika vammanen Roope Ankka...en nyt tarkota massien määrää vaan fiiliksien määrää siitä, että sitä massia on ja että/jos sitä tulee lisää. Oon ollu tällä tavalla vammainen jo pienestä joten lienen lost case yrittää eheytyä. Paperilaput on ystäviä, nollat tilillä on kauniita, tavarat aiheuttaa usein vittumaista säätämistä, shoppailu on lähes kerran kerrasta helvettiä. Ah niin, varmaan tänään myös rolli ATH kun pördekin vähän uppas.
Mjoo, on imo miunkin vammaisuudella rajansa. Tosiaan tavaran hommaaminen ei kiinnosta yleensä mutta elämyksiin oon valmis laittamaan rahaa. Frendien ja muiden tyyppien suhteen koitan olla fair is fair linellä, - avokätisille koittaa itekin olla avokätisempi. Kassulla aina välillä joku tarjoaa juomaa niin jopa 1time miekin pari viikkoa sitten ostin pöytään skumppapullon kun oli 17,600 syytä vähän juhlistaa. Huomenna vien frendin hyvin syömään Yume:een, kiitokseksi edellisestä, eiköhän xxxe lasku saaha aikaiseksi.
Velat perin aggressiivisesti ja pennilleen. Toisaalta tossakin on imo fair is fair eli jos joltain päädyn lainaamaan, niin myös maksan back ensi tilassa tai vähän aiemmin. Mua aina jaksaa huvittaa se kauhun hetki, kun Jr lainasi miulle 1010e kassulla mutta ei suostunut antamaan tilinumeroa "eiköhän me törmäillä" sanoi mies, joka ei aikonut lähikuukausina juuri kassulla pyöriä. En oo ihan varma vihun motiiveista mutta eiköhän siinä joku hihittelevä pikku sadisti heitellyt volttia pään sisällä...oli pakko kyylätä normiakin tiukemmin jotta lisäsisi saumoja saada velka maksuun jo 3.30...onneksi vihu ei hilppassut karkuun 3.25.
Perheessä fair is fair menee niin, että kun Vaimo käyttää enemmän yhteistä autoa niin mie ihan hyvällä omalla tunnolla ostan kauppareissulta perhekortilla colaa ja purkkaa (9e Nivean kasvovoide on bprderline). Jännä kyllä, että vieläkään ei olla saatu ensimmäistä rahariitaa aikaiseksi...ja eilen tajusin senkin, että vaikka tekisin duunikseni jotain muuta niin tällaisella vammaisella Roope Ankka hahmolla ei silti voisi olla yhteiset rahat kenenkään kanssa; jos vihu esim. tykkäisi shoppailla niin siinä olisi rakenteellinen ristiriita valmis kun mie haluisin lähinnä vain nuuhkia setelipinoja.
Tykkään sun asenteista/ajatuksista. Nuo velkahommat tuntuu olevan erikoisia kun joiltakin se velan perintä on niin saatanan vaikeeta. Jotkut tuntuu pitävän törkeenä sitä, kun kyselee ja painostaa tiuhaan toista maksamaan velkoja, kun imo se on se törkeä joka sitä maksua juurikin vitkuttelee. Sitten tuntuu että jotkut haluaa huonotaa kaverivälejä joidenkin muutaman satasen vitkuttelulla. Itseäkin vituttaa olla velkaa kun tietää, että joku niitä rahoja odottaa. (Hyville) kavereille kannattaa/voi imo tarjota juomia ym. eikä niiden tarjoamisten tarvi mitenkään pitkässä juoksussa mennä tasan. Sen verran saisi "kommunistin" virkaa löytyä jokaisesta jos on ylimäärästä
- Vakonen

"En käyttänyt pankkikorttia kassalla, vaan työntelin vain merkkejä keskelle ja ne lisääntyivät kuin peltomyyrät." -Aki Pyysing
-

Dominated - Viestit: 252
Se, että foorumilla ei käydä enää pokeriaiheisia strategiakeskusteluja, ihan sama, täällä on PP:n blogi (the paras, obv.).
Professional köyhä(ilijä)
-

NoTells - Viestit: 218
- Lempipeli: NL Texas small (< 200)
futsal4ever kirjoitti:Aki Ankka räjäytti
Mie tulkitsen kuvan niin, että Kalju siellä miettii "mitäs vittua toi pennipeluri ui miun miljoonissa, viittis tonnekaan lahdata, setelit likaantuu".
- PikkuPro
PikkuPro kirjoitti:futsal4ever kirjoitti:Aki Ankka räjäytti
Mie tulkitsen kuvan niin, että Kalju siellä miettii "mitäs vittua toi pennipeluri ui miun miljoonissa, viittis tonnekaan lahdata, setelit likaantuu".
Mahtavuutta
- bastrrr
Pojalla on nykyään tapa, että tulee viereen hengaa ja tuumaa "Mitä?". Kai se on niinku napakampi "what's happening" ja voisin vastata et "eipä täs ihmeitä, perussettii...joka on myös peruskivaa".
Tein parit ok vedot, ei great mut ok...ne kosahti ni tein pitkästä aikaa varmaan marginaalisesti -EV pelit eli korjaussetin. Tollanen setti on kerran kerrasta peruspaistiajattelulla eli "pienellä haetaan isoa" -> monivetoa. 70% palautus mutta saan kyllä hilattua sitä reilusti lähemmäksi sataa, tuskin kumminkaan tänään yli. 350e betsi, palautus ehkä 90% eli maksaa mulle tää viihde 35e. Menköön....vaiks aika ohutta vetää osuminen tai ees kunnon jännitysvalue.
On vähän brainstormattu uutta mökkiä, on fiilis, että lopputulos on sit aikanaan hyvä...ollaan Vaimon kanssa resultwise aika hyvä combo tollasessa, imo toi saunahärpäke ainakin on aika jees. Mietitään siihen eteen kakskerroksista partsia, alla voi olla vaikka pihakeinua, ylemmällä tasolla maisemat, riippumatto ja liukumäki suoraan pihalle. Täähän piti tulla jo saunalta rantaan mut kaikella on tarkoituksensa ja aika isolla pinnalla sellainen uuteen mökkiin tulee...jos uus mökki tulee. Pojat on nyt -17 viikkoa ja 2v10kk eli ehtivät saamaan kavereineen aika valuet mäestä, kikkaillua ei elämässä oo koskaan liikaa. Nään jo miten oon bisse kädessä, riippumatossa -> nään jotain mikä ei futaa -> 3sec päästä oonkin löytyttämässä poikia jotka on et "fuk it toi liukumäki ei ookkaan hyvä hommeli".
Tänään vuoden vika ulkojuoksutreeni: 1,6km lämmittelyt ja 4,8km veto päälle. Oli aika nihkeetä, oksu meinas lentää loppupuolella. Eilinen Perusteellinen päivällinen vissiin vähän painoi vaiks olikin worth it.
Vaimolla vähän nihkee vointi, toiv bed rest ei ihan vielä nabsu, Danin kanssa nabsahteli viikolla 26. Mut no prob you 2, vaikka nabsus niin ei toki haittaa matkasuunnitelmia. Tälläsiä tilanteita varten ne Anopit on keksitty, muuttaa meille, tarvittaessa.
Taitaa muuten tulla miikkakuukausi pokasta, vissiin tän vuoden eka. Vedoissakin kaivanu 5ke montun, kyllä tässä on nyt ranteiden aukaisuun taas hyvä syy...miten voi käydä näin huonot, AINA!

Tein parit ok vedot, ei great mut ok...ne kosahti ni tein pitkästä aikaa varmaan marginaalisesti -EV pelit eli korjaussetin. Tollanen setti on kerran kerrasta peruspaistiajattelulla eli "pienellä haetaan isoa" -> monivetoa. 70% palautus mutta saan kyllä hilattua sitä reilusti lähemmäksi sataa, tuskin kumminkaan tänään yli. 350e betsi, palautus ehkä 90% eli maksaa mulle tää viihde 35e. Menköön....vaiks aika ohutta vetää osuminen tai ees kunnon jännitysvalue.
On vähän brainstormattu uutta mökkiä, on fiilis, että lopputulos on sit aikanaan hyvä...ollaan Vaimon kanssa resultwise aika hyvä combo tollasessa, imo toi saunahärpäke ainakin on aika jees. Mietitään siihen eteen kakskerroksista partsia, alla voi olla vaikka pihakeinua, ylemmällä tasolla maisemat, riippumatto ja liukumäki suoraan pihalle. Täähän piti tulla jo saunalta rantaan mut kaikella on tarkoituksensa ja aika isolla pinnalla sellainen uuteen mökkiin tulee...jos uus mökki tulee. Pojat on nyt -17 viikkoa ja 2v10kk eli ehtivät saamaan kavereineen aika valuet mäestä, kikkaillua ei elämässä oo koskaan liikaa. Nään jo miten oon bisse kädessä, riippumatossa -> nään jotain mikä ei futaa -> 3sec päästä oonkin löytyttämässä poikia jotka on et "fuk it toi liukumäki ei ookkaan hyvä hommeli".
Tänään vuoden vika ulkojuoksutreeni: 1,6km lämmittelyt ja 4,8km veto päälle. Oli aika nihkeetä, oksu meinas lentää loppupuolella. Eilinen Perusteellinen päivällinen vissiin vähän painoi vaiks olikin worth it.
Vaimolla vähän nihkee vointi, toiv bed rest ei ihan vielä nabsu, Danin kanssa nabsahteli viikolla 26. Mut no prob you 2, vaikka nabsus niin ei toki haittaa matkasuunnitelmia. Tälläsiä tilanteita varten ne Anopit on keksitty, muuttaa meille, tarvittaessa.
Taitaa muuten tulla miikkakuukausi pokasta, vissiin tän vuoden eka. Vedoissakin kaivanu 5ke montun, kyllä tässä on nyt ranteiden aukaisuun taas hyvä syy...miten voi käydä näin huonot, AINA!
- PikkuPro
PikkuPro kirjoitti:Queta kirjoitti:PikkuPro kirjoitti:
Boldattua kohtaa vaikea tajuta. Siis jos toinen on perus duunissa ja haluatte tehdä lomareissun, toisella puoliskolla ei olisi varaa (tämä ei toki olisi mikään ihme jos 2 lasta ja silleen) niin ompas hienoa kun reissu jää tekemättä ku istut rahakasojen päällä etkä viitsi pistää reissua. Kun elämä on sillä mallilla että on 2 lasta ja näyttää (ainakin tarkoitus?) että ollaan loppuelämä yhdessä niin miksi hitossa ei lisi yhteiset rahat? Dunno, meitä on kai moneen junaa. Itse pidän itsestäänselvyytenä että rahat on yhteiset.
- Boresniac
Boresniac kirjoitti:ompas hienoa kun reissu jää tekemättä ku istut rahakasojen päällä etkä viitsi pistää reissua.
Pakko tarttua, kun itsellä sama setup että rahat erikseen avopuolison kanssa. Päivätyön tulot ja ennalta sovitut yhteiset menot meillä kuitenkin splitataan 50/50. Sivukikkailutulot tai menot on omia. Jos sivukikkailusta tulee päivätyö (näin kävi minulle), silloin siitä aletaan maksaa kuukausipalkkaa ja se muuttuu yhteiseksi. Näin ei kaiketi ole PP:llä, mutta pohjustan vaan pointtiani.
Mielestäni "rahat erikseen" ei automaattisesti tarkota, etteikö PP voisi piffata reissua koko perheelle. Ainoastaan sen, että PP:llä on veto-oikeus omiin rahoihinsa.
Omassa skenaariossani koen, että näin tulee vähemmän riitaa kuin täysin yhteisessä taloudessa. Suhtautumiseni rahaan on niin eri planeetalta kuin emännän, että keskitien kompromissi ei ole realistinen. Jokainen parisuhde on kuitenkin uniikki. Ei ole yhtä oikeaa tapaa. Tämä oli pointtini.
"Jos kolmas maailmansota joskus alkaa, se alkaa keskustelupalstalta." -tonza
-

keely - Viestit: 2536