Shorty81, Turnauspokeria
Starbuck kirjoitti:eile veit mua kyl ku pässii narussa
9TJ flopilla
mul 99, sul KQ :/
Joo, setupit on ilkeitä. Eipä nois yleensä mitään mahda.
Shorty81:n pokeriblogi: pokeripaivakirjat/shorty81-turnauspokeria-t24797.html
-

Shorty81 - Viestit: 556
- Lempipeli: Turnaus medium (< 100)
- Lempipelin koko: Full
Starbuck kirjoitti:joo ei kyl oo menos pakkaa
Ootko pelaamas täl hetkel tota 250k starsil?
Nope. Lopettelin jo tältä päivää ja just painomassa pehkuin. Ei oo tullut itseasiassa tota pelattua koskaan aiemmin. Vois kyl pelata joku kerta. 20 minsan tasotkin näyttää olevan peräti. Lauantain $320 turnauksen oon pelannut kerran tai kaks, mutta muuten tullut noissa yli $215:n turnauksissa Starssilla pidättäydyttyä erikoisturnauksissa, missä paljon satelliittipelaajia.
-

Kiitti kaikille käsianalyysistä ja onnittelut voitosta shorty.
Kädessä mistä kysyin, löin 1.8k turniin, jonka villain maksoi ilman suurempia miettimisiä. Riveriin offsuit Q, check ja villain puskee all in reilun potin. Kippaan.
Kädessä mistä kysyin, löin 1.8k turniin, jonka villain maksoi ilman suurempia miettimisiä. Riveriin offsuit Q, check ja villain puskee all in reilun potin. Kippaan.
hauturi kirjoitti:Ei saatana. Koirako tohon on oksentanu?
- terva
Pelaat näköjään aika isolla skaalalla, kun pienin on 8$ rebuy ja isoin 55$ rebuy tuossa listassa. Pelaatko ollenkaan freezeoutteja? Nuo rebuyt on kyllä varmaan huomattavasti tuottoisampia, kun porukka pelaa monesti liian isoja ja arpoo kohtuu marginaalisilla. Oon itsekin pelannut viime aikoina huomattavasti enemmän rebuy-turnauksia ja kyylännyt ekan tunnin tuplia. Sain nyt vähän vahvistusta, ettei se ole aivan väärä tyyli
Edit: Vielä kysymys ROI:sta. Minkälainen ROI on mahdollista saavuttaa hyvälle pelaajalle noin tasoilla 10-30$ rebuy?
Edit: Vielä kysymys ROI:sta. Minkälainen ROI on mahdollista saavuttaa hyvälle pelaajalle noin tasoilla 10-30$ rebuy?
Örveltämiseenkin kyllästyy aikanaan, ihan niin kuin Dharma parvekkeella naimiseen samalla fasaaneja ampuen. - Hauturi -
-

pokerihumppi - Viestit: 3154
- Lempipelin koko: Full & Short
Jep. Tuo on niin totta, ettei sitä tajuakaan ennen kuin kokee itse tai kuulee kunnon alamäen kokeneelta pelaajalta. Käteispeleissä tulojen tasaisuus on varmasti todennäköisempää, mutta toisaalta turnauksissa palautusprosentti on monesti vielä suhteessa parempi, jotta sijoitettua rahaa ei tarvitse olla kiinni ihan yhtä paljoa kerralla ja se myös tavallaan yks pointti mielekkyyden lisäks, mikä itseni pitää turnauksissa.
Viikolla koitan nykyisin pelata tiistaista perjantaihin. Eilen oli esimerkiksi urakkapäivä, kun pelasin peräti 23 turnausta n. 12 tunnin aikana, mutta kymmenen keskiarvoon varmaan pitkässä juoksussa per päivä päädyn.
Tässä joitain arkipäivien suosikkiturnauksia illalla, lähinnä rebuy:
20:00 11e+R Boss
20:00 $22+R Ongame
20:05 $11+R iPoker
21:00 $22+R Ladbrokes
21:15 $22+1R+A Stars
21:15 $22+R Party
21:20 10e+R Entraction
21:30 $27.5+R Microgaming
21:30 $22+R Fulltilt
21:45 $55+R iPoker
22:00 $54+R Ongame
22:00 55e+R Boss
22:00 $55+R Ladbrokes (pe)
22:15 $55+R Stars
23:00 $11+R Stars
23:30 $8+R Party
23:45 $33+R iPoker
00:00 $22+R Microgaming
00:30 $33+R Party
Mulla on täysin samat syyt turnauksien pelaamiseen. Lisäksi fiilis on hyvä, kun monen tunnin turnausurakka on ohi ja on onnistunut voittamaan yli 500 ihmistä.
Turnausohjelmasi näyttää hyvältä, joten poikki menemisen vaaraa tuskin on. Viikolla tehdään pienemmissä turnauksissa pohjatyö ja ansaitaan rahaa. Sunnuntait on sitten bonusta, jolloin joko häviää isosti tai voittaa paljon. Kunhan vaan jaksaa grindata noissa pienissä turnauksissa viikolla.
Mä voitin viiime keväänä turnauksista n. 100k ja pienet turnaukset ei enää kiinnostanut shittiäkään (vaikka niitä pelaamalla olin tehnyt pohjakassan ja saanut rollin kuntoon). Kesällä pelasin oikeastaan pelkät sunnuntait ja hävisin paljon käytännössä koko rollin n. 20k) Onneksi luottamukseni omaan rahan käyttöön on nollassa ja kotiutin kevään voitot ajoissa ja makselin asuntolainoja, ostelin huonekaluja (annoin vaimolle 10k osta mitä tykkäät), lisäksi tarjoilin kavereille ja elelin leveesti. Kun pelit oli menneet reisille päätin pitää taukoa pokerista. Ongelmana ei olisi ollut, jos olisin tippunut aina ohivedolla, mutta lähes aina tipuin selkeästi huonomalla kädellä.- Mikä tarkoittaa sitä että pelasin surkeasti ja peliä oli selkeesti muutettava.
Nyt ois tarkotus taas alkaa kasaamaan rollia kuntoon ja jatkaa pikku hiljaa pelaamista, joten meikäläinen nähdään, myös tulevaisuudessa osassa noista turnauksista (aikaisemmin alkavissa, duunissakin pitää käydä).
Ootko pelannut paljon tota Harri V. vastaan? Uskomaton pelaajaa, mä en voi uskoa, että se on tehnyt tommosta tulosta jota OPR näyttää. Kaveri ei osaa kipata ollenkaan. Mua se on kyykyttänyt monesti vetämällä kunnon runner runner suoran jostain hatusta.
"Mökki on pieni, mutta tonttina on koko maailma"
- huuhkaja
Shorty81 kirjoitti:AkuJ kirjoitti:Pelaatko GTn ens vkloppuna?
Ei oo suunnitelmissa näillä näkymin. Kerran se on tullut pelattua, mutta muuten en oo pelannut. Olikos se 6-max:ia just? Ainakin sillon oli kun sen pelasin ja se ei kenties oo ihan niin hyvä peli itellä, kuin fulli turneet.
5-max. Taso on buyiniin nähden varmaankin huonoin maailmassa (netti/live)
- AkuJ
- Lempipeli: NL Texas high (=> 1000)
- Lempipelin koko: Short & Heads-up
AkuJ kirjoitti:Shorty81 kirjoitti:AkuJ kirjoitti:Pelaatko GTn ens vkloppuna?
Ei oo suunnitelmissa näillä näkymin. Kerran se on tullut pelattua, mutta muuten en oo pelannut. Olikos se 6-max:ia just? Ainakin sillon oli kun sen pelasin ja se ei kenties oo ihan niin hyvä peli itellä, kuin fulli turneet.
5-max. Taso on buyiniin nähden varmaankin huonoin maailmassa (netti/live)
Tosi on, nimittäin mäkin oon siellä viikonloppuna. Dead money
Tais vaan loppua GT:t nykymuodossaan, betssonilta tai jostain tuli postia et noita on tän viikonlopun jälkeen vaan GSOP-sarjan yhteydessä, joita kai kolme tällä vuodelle sitten.
- morefish76
- Lempipeli: Turnaus micro (< 5)
pokerihumppi kirjoitti:Pelaat näköjään aika isolla skaalalla, kun pienin on 8$ rebuy ja isoin 55$ rebuy tuossa listassa. Pelaatko ollenkaan freezeoutteja? Nuo rebuyt on kyllä varmaan huomattavasti tuottoisampia, kun porukka pelaa monesti liian isoja ja arpoo kohtuu marginaalisilla. Oon itsekin pelannut viime aikoina huomattavasti enemmän rebuy-turnauksia ja kyylännyt ekan tunnin tuplia. Sain nyt vähän vahvistusta, ettei se ole aivan väärä tyyli
Joo, pienemmissä turnauksissa on se hyvä, että pienentää varianssia ja isommista voi tulla 5-numeroisiakin voittosummia niin tykkään kyl isosta skaalasta sikäli. Ja tosiaan pienet turnaukset on tosi +EV kuitenkin, että ei niissä tarjolla olevaa rahaa kannata olla ottamatta. Itellä tällä hetkellä kokonais buy-in:ltään $125:n ja alle olevista turnauksista tällä hetkellä hieman vajaa +100%:n ROI-% 18kk:n ajalta.
-

AkuJ kirjoitti:5-max. Taso on buyiniin nähden varmaankin huonoin maailmassa (netti/live)
Joo, jotain samantyylistä kans kuullut. Oon mä joskus noita satelliitteja pelaillutkin, mutta varmaan niistä tappiolla, kun vaan kerran oon siihen paikan voittanut. Saa nähdä tuleeko koitettua tänään.
-

huuhkaja kirjoitti:(annoin vaimolle 10k osta mitä tykkäät)
Oma vaimo kommentoi tätä, että hyvin on prioriteetit kohdallaan sul.
huuhkaja kirjoitti:Ootko pelannut paljon tota Harri V. vastaan? Uskomaton pelaajaa, mä en voi uskoa, että se on tehnyt tommosta tulosta jota OPR näyttää. Kaveri ei osaa kipata ollenkaan. Mua se on kyykyttänyt monesti vetämällä kunnon runner runner suoran jostain hatusta.
Ihan hyvät statsit, mutta en oo ite pelannut, vaikka nick kuulostaakin tutulta.
-

Shorty81 kirjoitti:huuhkaja kirjoitti:(annoin vaimolle 10k osta mitä tykkäät)
Oma vaimo kommentoi tätä, että hyvin on prioriteetit kohdallaan sul.
huuhkaja kirjoitti:Ootko pelannut paljon tota Harri V. vastaan? Uskomaton pelaajaa, mä en voi uskoa, että se on tehnyt tommosta tulosta jota OPR näyttää. Kaveri ei osaa kipata ollenkaan. Mua se on kyykyttänyt monesti vetämällä kunnon runner runner suoran jostain hatusta.
Ihan hyvät statsit, mutta en oo ite pelannut, vaikka nick kuulostaakin tutulta.
Putosin kans noille Harri V:n tuloksille. Aika paljon turnauksissa tuli viime vuonna vastaan ja ei kyllä ikinä vakuuttanu. Tais kaveri pelata viime vuonna tyylii joka päivä joku 10+ turnausta tai vastaavaa. Aika sairasta imo
- TheodoreLong
- Lempipeli: NL Texas medium (< 1000)
Shorty81 kirjoitti:AkuJ kirjoitti:5-max. Taso on buyiniin nähden varmaankin huonoin maailmassa (netti/live)
Joo, jotain samantyylistä kans kuullut. Oon mä joskus noita satelliitteja pelaillutkin, mutta varmaan niistä tappiolla, kun vaan kerran oon siihen paikan voittanut. Saa nähdä tuleeko koitettua tänään.
Tuli koitettua $54:n ja $108:n satelliitit tänään ja jälkimmäisessä onnisti, joten siellä nähdään.
Ekassa satelliitissa en alku/keskivaiheilla päässyt QQ:sta eroon T66 flopilla, kun vihu oli limp-callannut K6:lla. Turnikin kateltiin viä, mutta se oli myös vaarattoman näkönen.
-

Torstai-sunnuntai pelit paketissa ja heikosti meni. Ei yhtään FT:tä ja ainoastaan 3 minirahasijaa 33 rahaturnauksessa.
Ei kauaa lämmittänyt se Partyn voitto sikäli. Fulltiltin sunnuntaiturnaukseen voitin satelliitin, josta ei tullut rahaa ja Partyn ens sunnuntaina pelattavaan $1M guaranteediin tuli lippu, mutta ei sekään paljon lämmitä ennen kun itse turnauksessa menestyy.
Viime aikoina tullut "kiehahdeltua" multittamisen aikana ihan liikaa ja tänään meni sen osalta paremmin, kun yritin keskittyä vain harvoihin turnauksiin kerralla. Mokiakaan en sanoisi kovin montaa tulleen, jotka erityisemmin pelillisesti jäisivät kaivelemaan. Aina niitä joitain tulee väkisinkin, mutta osa on anyway ns. vaikeasti vältettävissä/setuppeja, kuten että SB vs BB SB on aggro ja raisennut aiemmin usein ja nyt kun meen AI sen raisen perään, niin sillä on AA.
Warmupissa tänään meni parhaiten ja tuli ainoa rahasija, mutta kauaks jäi silti isoista rahoista ja päivä käytännössä nollille.
Huomenna taas opiskelupäivä joka olis tarkotus viettää lähinnä pokerivideoita kattelemalla. Kirjoja on muutamia vähän vaiheessa tai lukematta, mutta mikään ei oikeastaan tällä hetkellä vaikuta kirjalta, jota jaksais oikein intensiivisesti lukea. Olisko kirjaehdotuksia?
Viime aikoina tullut "kiehahdeltua" multittamisen aikana ihan liikaa ja tänään meni sen osalta paremmin, kun yritin keskittyä vain harvoihin turnauksiin kerralla. Mokiakaan en sanoisi kovin montaa tulleen, jotka erityisemmin pelillisesti jäisivät kaivelemaan. Aina niitä joitain tulee väkisinkin, mutta osa on anyway ns. vaikeasti vältettävissä/setuppeja, kuten että SB vs BB SB on aggro ja raisennut aiemmin usein ja nyt kun meen AI sen raisen perään, niin sillä on AA.
Warmupissa tänään meni parhaiten ja tuli ainoa rahasija, mutta kauaks jäi silti isoista rahoista ja päivä käytännössä nollille.
Huomenna taas opiskelupäivä joka olis tarkotus viettää lähinnä pokerivideoita kattelemalla. Kirjoja on muutamia vähän vaiheessa tai lukematta, mutta mikään ei oikeastaan tällä hetkellä vaikuta kirjalta, jota jaksais oikein intensiivisesti lukea. Olisko kirjaehdotuksia?
-