Turms VI
Turms VI
Kun täällä päiväkirjaosiossa ei nykyään juuri sisältöä ole, niin paskempikin kelvannee. Historia on pitkä, enkä jaksa sitä tähän liittää. Vanhempia päiväkirjoja löytyy haku -toiminnolla valitettavan paljon. Lähinnä MTT elämöintiä niissä, keskibini oli aktiiviaikoina 30$ luokkaa, NLHE:ssa kävin parhaimmillani takomassa plusmiinusnollaa NLHE200 pöydissä.
Reilut puoli vuotta kului pokerijakojen välissä, yhdessä GCH:n viikkoturnauksessa kävin sentään sapatista huolimatta binini lahjoittamassa. Kesän alun kunniaksi päätin kokeilla RAY:n virtuaalisarkaa, siispä 20€ talletus ja kokeilemaan. Hirveällä munkilla nostelin tilin NLHE20 - NLHE100 pöydissä 370€ lukemiin, jonka jälkeen tuumasin että kokeillaanpas "ihan tosissaan" NL20 raatamista. Sujui ihan helvetin huonosti. Ensinnäkin vuosia sitten luettujen pokeriaapisten opetukset eivät taida olla nykyään kaikilta osin valideja, ja mikä vielä valitettavampaa, olin sen ajankohtaisenkin tiedon pääosin unohtanut. Kassa lerpahti satasen pintaan hitaasti mutta varmasti.
Ajattelin, hyvin mahdollisesti virheellisesti, että en minä nyt NÄIN paska voi olla. Hyllystä Phil Gordonin vihreä ja aloituskäsitaulukko. Olin fiilispohjalta pelannut aivan järkyttävän löysää. Neljässä pöydässä kun ei muuten äkzioonit riittäneet. Lisäsin pöytämäärän kuuteen ja aloin pelata pre-flop by the book. Nyt on kasassa sentään 440€. Ei mitään hajua kuinka tässä käy, voipi olla että seuraavaa päivitystä ei tule ikinä. Mutta tunnin-pari/päivä tahtia tässä olisi tarkoitus jatkaa niin kauan kuin se on lystiä.
Niin ja RAY:lla pelaan koska ompi apuohjelmatonta peltoa kynnettäväksi. Trackerit ovat pokerin syöpä.
Reilut puoli vuotta kului pokerijakojen välissä, yhdessä GCH:n viikkoturnauksessa kävin sentään sapatista huolimatta binini lahjoittamassa. Kesän alun kunniaksi päätin kokeilla RAY:n virtuaalisarkaa, siispä 20€ talletus ja kokeilemaan. Hirveällä munkilla nostelin tilin NLHE20 - NLHE100 pöydissä 370€ lukemiin, jonka jälkeen tuumasin että kokeillaanpas "ihan tosissaan" NL20 raatamista. Sujui ihan helvetin huonosti. Ensinnäkin vuosia sitten luettujen pokeriaapisten opetukset eivät taida olla nykyään kaikilta osin valideja, ja mikä vielä valitettavampaa, olin sen ajankohtaisenkin tiedon pääosin unohtanut. Kassa lerpahti satasen pintaan hitaasti mutta varmasti.
Ajattelin, hyvin mahdollisesti virheellisesti, että en minä nyt NÄIN paska voi olla. Hyllystä Phil Gordonin vihreä ja aloituskäsitaulukko. Olin fiilispohjalta pelannut aivan järkyttävän löysää. Neljässä pöydässä kun ei muuten äkzioonit riittäneet. Lisäsin pöytämäärän kuuteen ja aloin pelata pre-flop by the book. Nyt on kasassa sentään 440€. Ei mitään hajua kuinka tässä käy, voipi olla että seuraavaa päivitystä ei tule ikinä. Mutta tunnin-pari/päivä tahtia tässä olisi tarkoitus jatkaa niin kauan kuin se on lystiä.
Niin ja RAY:lla pelaan koska ompi apuohjelmatonta peltoa kynnettäväksi. Trackerit ovat pokerin syöpä.
-

Turms - Viestit: 1468
- Lempipeli: Turnaus medium (< 100)
- Lempipelin koko: Full & Short
Re: Turms VI
Ei trackerit ole pokerin syöpä, se on vaan tekosyy huonon onnen ohella huonoille pelaajille.
- Preffialli
Preffialli kirjoitti:Ei trackerit ole pokerin syöpä, se on vaan tekosyy huonon onnen ohella huonoille pelaajille.
Älä nyt jauha paskaa... En sano että trackerit olis pokerin syöpä mutta sanon sen että olet "paljon parempi" pelaaja jos pelaat ilman trackereitä ja teet voittoa kuin että pelaisit trackerin kanssa.
Tämän kun tekisi vielä saitilla jossa trackerit ovat sallittuja, mutta se olisi jo typeryyttä oikeastaan
Aki: "Ensimmäisenä vuotena maksu perittiin vain vittumaisilta asiakkailta (mie en maksanut
),,, "
-

whoisit - Viestit: 176
- Lempipeli: PL Omaha micro (< 25)
- Lempipelin koko: Short
Onkos RAY:n mikroissa pelaajia vai pelaako Turms koko ajan vakkareita vastaan?
"Käkky Käkkerström. Ei suositella selvin päin...eikä muutenkaan."
- PikkuPro
Jaaba pelaa bassoa
Pokeritiedon basisti #3
- PikkuPro
Jaaba pelaa bassoa
Pokeritiedon basisti #3
- Jaaba
- Moderaattori
whoisit kirjoitti:Preffialli kirjoitti:Ei trackerit ole pokerin syöpä, se on vaan tekosyy huonon onnen ohella huonoille pelaajille.
Älä nyt jauha paskaa... En sano että trackerit olis pokerin syöpä mutta sanon sen että olet "paljon parempi" pelaaja jos pelaat ilman trackereitä ja teet voittoa kuin että pelaisit trackerin kanssa.
Tämän kun tekisi vielä saitilla jossa trackerit ovat sallittuja, mutta se olisi jo typeryyttä oikeastaan
Mikä osa viestistäni oli paskanjauhantaa? Perusteluissasi se ei vielä tullut esiin.
- Preffialli
Preffialli kirjoitti:whoisit kirjoitti:Preffialli kirjoitti:Ei trackerit ole pokerin syöpä, se on vaan tekosyy huonon onnen ohella huonoille pelaajille.
Mikä osa viestistäni oli paskanjauhantaa? Perusteluissasi se ei vielä tullut esiin.
Minä käsitin sen jotenkin niin, että jos voittaa suunnistuskilpailun ilman kompassia ja karttaa, niin on parempi suunnistaja. Sitä en käsittänyt, miksi näin pitäisi toimia.
- Peixinho
Preffialli kirjoitti:Ei trackerit ole pokerin syöpä, se on vaan tekosyy huonon onnen ohella huonoille pelaajille.
Ei ole tarvetta etsiä tekosyitä yhtään mihinkään. Luomupokeri nyt vain on minusta mukavampaa. En saa mitään erityisiä kiksejä kaikenmaailman apuohjelmien pyörittelystä, vaikka aikanaan niitä käytinkin koska muutkin niin tekivät, eikä minulla ollut varaa antaa tasoitusta. Mutta mieluummin pelaan ilman. Old School, notesien varassa.
-

Jaaba kirjoitti:Onkos RAY:n mikroissa pelaajia vai pelaako Turms koko ajan vakkareita vastaan?
Iltaisin on ollut näin kesällä NL20 tasolla 5-9 pöytää auki, mikä on riittänyt meikäläiselle. NL50 pöytiä on vähemmän ja muita pelejä ei sitten käytännössä olekaan. Ja kyllä niitä pelaajia vakkareiden seassa ihan riittävästi on.
-

+4 biniä edellisen päivityksen jälkeen. Vaivaiset 50 biniä tarttis lisää että riittäisi kassa NL50 tasolle. Järkyttävä määrä jyystettäväksi. En ole ollenkaan varma jaksanko. Joutuisi pelipaikkaakin vaihtamaan, RAY:lla ei niin highrolleria pyöri kuutta pöytää. Onko olemassa muita ETA saitteja kuin RAY jossa apuohjelmien käyttö on estetty?
-

Onkos palstalla seinäkiipeilyyn hurahtaneita? Olen kesäloman ratoksi käynyt neljästi kiipimässä, ja jäänyt jo aivan koukkuun.
-

Turms kirjoitti:Onko olemassa muita ETA saitteja kuin RAY jossa apuohjelmien käyttö on estetty?
On kaksi ainakin, High Pulse Poker ja Poker Pack network. Tosin High Pulse taitaa olla kuolemassa softaongelmien takia hyvästä alusta huolimatta eikä Poker Packillakaan taida kovin hyvin mennä. Isoja saitteja ei ole mitkä olisivat ETA ja estäneet apuohjelmat. Melkein kriteerit täyttää Microgamingin Anonymous-pöydät, kannattaa tutustua niihin. Lisäksi en ole varma tukevatko trackerit jo Fast Pokeria ja muita Rush-kopioita mitä on putkahdellut lähiaikoina.
"You miss 100% of the shots you don't take." -Wayne Gretzky
-

ri85 - Viestit: 92
Melkoisen heatterin kyllä sytytti Philin aloituskäsitaulukon avaaminen. 23 biniä uppia since, ja välillä vanhasta tuntuu että se ei ole ihan pelkkää tuuria. Kun nyt vaan malttaisi olla shotittelematta NL50 pöytiin...
-

Mikä tekosyy ? Ei nyt ei tajua taas. Niin siis häviävälle pelaajalle vai ? Mitäs jos voittavat pelaajat on tuota mieltä ?
IMO trackerit on yksi syy nettipokerin lopulliseen kuolemiseen tulevaisuudessa.
Aki:"Rikkaiden kitsastelua enemmän olen kauhistellut kädestä suuhun elävien huolettomien hulivipoikien ja -tyttöjen possunnotkeaa kuukausittaista poikkimenemistä."
-

MikkoMan - Viestit: 3528
Minusta trackerien käyttö on yksinkertaisesti moraalitonta. Toki pokerissa on tärkeää hankkia edge vastustajiin nähden, mutta se että pokerisaitit antavat tosissaan pelaaville mahdollisuuden käyttää trackereita joista osa hupipelaajista ei ole ikinä kuullutkaan, on kyllä ihan silkkaa kusetusta. Ei niistä kerrota yhdenkään pokerisivuston ohjeissa sanaakaan, tieto mokomien olemassaolosta pitää itse onkia keskustelufoorumeilta.
Toisekseen trackerit vievät pelit väistämättä sellaiseen suuntaan josta minä en pidä. Paljon mieluummin pohdin vihun heittämään pre-flop 3bettiin vastaamista pelin flown, omien notesieni ja muistikuvieni perusteella, kuin tutkin jotain helvetin 3bet prosenttia trackerista ja teen suurelta osin sen perusteella muuvin joka on +4% enemmän +EV kuin joku toinen. Ei minua kiinnosta olla joku helvetin tilastotieteen professori tai robotti, tai pelata sellaisia vastaan. Minä haluan mitellä vihulaisiani vastaan perinteisin keinoin, ja jos se tekee minusta preffiallin silmissä häviävän pelaajan, niin sitten preffialli ei taida olla kovin älykäs.
Minusta RAY on tehnyt erittäin fiksun liikkeen estäessään apuohjelmien käytön, ja uskon että pitkässä juoksussa trendi tulee leviämään muuallekin. Apuohjelmattomuus tekee bottimaista multitabletusta karsiessaan pelistä miellyttävämpää ja reilumpaa kaikille tahoille, ja kalojen viihtyvyyden luulisi olevan kaikkien intresseissä.
Toisekseen trackerit vievät pelit väistämättä sellaiseen suuntaan josta minä en pidä. Paljon mieluummin pohdin vihun heittämään pre-flop 3bettiin vastaamista pelin flown, omien notesieni ja muistikuvieni perusteella, kuin tutkin jotain helvetin 3bet prosenttia trackerista ja teen suurelta osin sen perusteella muuvin joka on +4% enemmän +EV kuin joku toinen. Ei minua kiinnosta olla joku helvetin tilastotieteen professori tai robotti, tai pelata sellaisia vastaan. Minä haluan mitellä vihulaisiani vastaan perinteisin keinoin, ja jos se tekee minusta preffiallin silmissä häviävän pelaajan, niin sitten preffialli ei taida olla kovin älykäs.
Minusta RAY on tehnyt erittäin fiksun liikkeen estäessään apuohjelmien käytön, ja uskon että pitkässä juoksussa trendi tulee leviämään muuallekin. Apuohjelmattomuus tekee bottimaista multitabletusta karsiessaan pelistä miellyttävämpää ja reilumpaa kaikille tahoille, ja kalojen viihtyvyyden luulisi olevan kaikkien intresseissä.
-

700e raja penetroitu ensimmäistä kertaa, olen ottanut 1-2 NL50 pöytää kaksikymppisten sekaan mausteeksi per sessio. Mukavasti tuntuvat RAY:n pelit virkistyvän syksyn häämöttäessä, NL50 tasolla ihan kivasti pöytiä mistä valita.
-