Vitutus/Hehkutus/Mitävittua (SHFL)
Vitutus/Hehkutus/Mitävittua (SHFL)
Prologi
Olen huomannut selvän korrelaation pokeripäiväkirjan pitämisen ja high stakes -tilttailun välillä, joten päätin itsekin aloittaa kirjoittamisen. Ehkä sitten joskus pikkujoulukauden aikoihin pääsen kolistelemaan stäkkejä robotti-Benyaminen tai vaikka JR:n kanssa. B-suunnitelmana jään yhä grindaamaan vähäkätistä fixediä $0.5/1 ja $1/2 tasoille, mutta ohitan vuodenvaihteeseen mennessä Tirpan vastaavan räpellyksen viestimäärän ainakin biittien suhteen. Ja mikäs siinä, mukavahan niitä biittejä tällä dollarin kurssilla onkin ottaa. C-suunnitelmana siirryn lukijoiden määrässä 1/2-tasolle.
Viimeksi pidin päiväkirjaa neljävuotiaana, silloin sisältö oli käytännössä "Söin puuroa. Puin. Katsoin Pikku Kakkosta." Tässä päiväkirjassa ei ole tarkoitus ottaa shottia puuroon.
Minusta: Olen tamperelainen toisen vuoden valkohaalarinen teekkari ja pokeria olen mättänyt aika tarkkaan kaksi vuotta. 0.5/1-tasolle nousin alkuvuodesta 2006 ja 1/2-shotit aloitin 2006 kesällä. Pelailin 2/4:ssä vakituisesti kesällä, kunnes tajusin hävinneeni reilut 100BB ja vittuunnuin siihen. Periaatteessa rolli riittäisi monta tasoa ylemmäs, mutta pää ja taidot ei. Joulukuussa sitten.
Näytös I Kuusinkertainen kuningas
Vedin koko rollin kotiin elokuussa, nyt deposin ensimmäistä kertaa dollarin vajoamisen jälkeen $400 RedKingsille $250@6x-bonaria varten. Tarkoitus olisi pelata se tässä kuukauden aikana koulun niin salliessa. Heittelen käsiä niin jaksaessani, vaikka päätarkoitus tällä ketjulla onkin toimia henk.koht. vitutusketjuna ja yleisenä vuodatusketjuna milloin mihinkin liittyen.
Eka tämän rivin lainaaja saa tämän ketjun Virallisen Kommentoijan tiettelin.
Olen huomannut selvän korrelaation pokeripäiväkirjan pitämisen ja high stakes -tilttailun välillä, joten päätin itsekin aloittaa kirjoittamisen. Ehkä sitten joskus pikkujoulukauden aikoihin pääsen kolistelemaan stäkkejä robotti-Benyaminen tai vaikka JR:n kanssa. B-suunnitelmana jään yhä grindaamaan vähäkätistä fixediä $0.5/1 ja $1/2 tasoille, mutta ohitan vuodenvaihteeseen mennessä Tirpan vastaavan räpellyksen viestimäärän ainakin biittien suhteen. Ja mikäs siinä, mukavahan niitä biittejä tällä dollarin kurssilla onkin ottaa. C-suunnitelmana siirryn lukijoiden määrässä 1/2-tasolle.
Viimeksi pidin päiväkirjaa neljävuotiaana, silloin sisältö oli käytännössä "Söin puuroa. Puin. Katsoin Pikku Kakkosta." Tässä päiväkirjassa ei ole tarkoitus ottaa shottia puuroon.
Minusta: Olen tamperelainen toisen vuoden valkohaalarinen teekkari ja pokeria olen mättänyt aika tarkkaan kaksi vuotta. 0.5/1-tasolle nousin alkuvuodesta 2006 ja 1/2-shotit aloitin 2006 kesällä. Pelailin 2/4:ssä vakituisesti kesällä, kunnes tajusin hävinneeni reilut 100BB ja vittuunnuin siihen. Periaatteessa rolli riittäisi monta tasoa ylemmäs, mutta pää ja taidot ei. Joulukuussa sitten.
Näytös I Kuusinkertainen kuningas
Vedin koko rollin kotiin elokuussa, nyt deposin ensimmäistä kertaa dollarin vajoamisen jälkeen $400 RedKingsille $250@6x-bonaria varten. Tarkoitus olisi pelata se tässä kuukauden aikana koulun niin salliessa. Heittelen käsiä niin jaksaessani, vaikka päätarkoitus tällä ketjulla onkin toimia henk.koht. vitutusketjuna ja yleisenä vuodatusketjuna milloin mihinkin liittyen.
Eka tämän rivin lainaaja saa tämän ketjun Virallisen Kommentoijan tiettelin.
- vhm-jim
- Lempipeli: FL Texas small (< 5/10)
- Lempipelin koko: Short
Re: Vitutus/Hehkutus/Mitävittua (SHFL)
vhm-jim kirjoitti:Eka tämän rivin lainaaja saa tämän ketjun Virallisen Kommentoijan tittelin.
- JTX
- Lempipeli: NL Texas small (< 200)
JTX kirjoitti:vhm-jim kirjoitti:Eka tämän rivin lainaaja saa tämän ketjun Virallisen Kommentoijan tittelin.
So be it!
- vhm-jim
Luku 1
Aamulla oli tentti. Heräsin 13:06, niin että se siitä. En syönyt puuroa.
Korkkasin pokerit reilun kuukauden tauon jälkeen ja totesin Ongamen Kauppatorin yhtä kalanhajuiseksi kuin ennenkin. Epäilen hajun tosin tulleen itsestäni, koska kuoppasin jotain 30BB.
Kaksi esimerkkikättä:
Käsi 1
http://www.pokerhand.org/?1589444
Käsi 2
http://www.pokerhand.org/?1589454
Lefteris ottaa hienon kopin mun bluffista flopilla...ja vielä turnilla. Hero ottaa maksimivaluet käytännön nutseillaan.
Jep jep.
Aamulla oli tentti. Heräsin 13:06, niin että se siitä. En syönyt puuroa.
Korkkasin pokerit reilun kuukauden tauon jälkeen ja totesin Ongamen Kauppatorin yhtä kalanhajuiseksi kuin ennenkin. Epäilen hajun tosin tulleen itsestäni, koska kuoppasin jotain 30BB.
Kaksi esimerkkikättä:
Käsi 1
http://www.pokerhand.org/?1589444
- 3-betti sb:stä vielä menettelee, vaikkakin pakottaa heikkoon c-bettiin flopilla.
- Flopin call ja turn aika weak-standard, riverillä päätän katsoa, ettei ollut värin vetoa.
Käsi 2
http://www.pokerhand.org/?1589454
Lefteris ottaa hienon kopin mun bluffista flopilla...ja vielä turnilla. Hero ottaa maksimivaluet käytännön nutseillaan.
Jep jep.
- vhm-jim
vhm-jim kirjoitti:JTX kirjoitti:vhm-jim kirjoitti:Eka tämän rivin lainaaja saa tämän ketjun Virallisen Kommentoijan tittelin.
So be it!
Tarkalleen ottaen en lainannut riviä kirjaimelleen oikein. Kenties olisi parempi että Virallinen Kommentoija olisi FL-pelaaja
- JTX
- Lempipeli: NL Texas small (< 200)
JTX kirjoitti:vhm-jim kirjoitti:JTX kirjoitti:vhm-jim kirjoitti:Eka tämän rivin lainaaja saa tämän ketjun Virallisen Kommentoijan tittelin.
So be it!
Tarkalleen ottaen en lainannut riviä kirjaimelleen oikein. Kenties olisi parempi että Virallinen Kommentoija olisi FL-pelaaja
Teen susta ketjun Virallisen kielipoliisin.

- vhm-jim
Luku 2
Vielä pari kättä
Käsi 3, riverillä Q3-kaveria viedään kyllä kahville...
http://www.pokerhand.org/?1589529
Käsi 4: Ehkä suurimpia leakeja pelissäni on isojen pottien pelaaminen WA/WB-tilanteissa. Limp-reraise ei vielä kauhistuttanut; olin kiusannut kyseistä pelaajaa useamman käden ajan korottelemalla ja ajattelin, että se tilttaa jollain randomkädellä tai AK:lla. Call down olisi ollut ainoa järkevä vaihtoehto IMO.
http://www.pokerhand.org/?1589532
Vielä pari kättä
Käsi 3, riverillä Q3-kaveria viedään kyllä kahville...
http://www.pokerhand.org/?1589529
Käsi 4: Ehkä suurimpia leakeja pelissäni on isojen pottien pelaaminen WA/WB-tilanteissa. Limp-reraise ei vielä kauhistuttanut; olin kiusannut kyseistä pelaajaa useamman käden ajan korottelemalla ja ajattelin, että se tilttaa jollain randomkädellä tai AK:lla. Call down olisi ollut ainoa järkevä vaihtoehto IMO.
http://www.pokerhand.org/?1589532
- vhm-jim
Nyt kun spämmäämisen makuun päästiin, niin kerrotaan vielä, että luin vessassa T-lehden Young professionals -liitteestä armottoman muovisen jutun verkostoitumisesta. Pitäisköhän mun liittää CV:hen, että mulla on jo 121 kertaa luettu päiväkirja...

- vhm-jim
- vhm-jim
vhm-jim kirjoitti:1. Perusta pöytä.
2. Häviä eka huppikäsi riverin ohivedolla.
3. ???
4. Kuoppaa 30BB.
Käytät myös Patentoitua Pöydänluomismetodia(tm) fisujen löytämiseen?
Nolo muisto liittyy siihen, kun istuin yksin pöytään ja huppia tuli pelaamaan superaggressiivinen kaveri, joka vielä osui käsiin. Tuli pahasti turpaan, eikä pöytään edes tullut muita pelaajia. Noh, pitäähän sitä huppiakin oppia.
- JarnoV
- Lempipelin koko: Heads-up
Mä olen tykännyt luoda Ongamelle 6max pöydän. Saan enemmän edgeä, kun preflop merkkaa enemmän (In my dreams, eh) ja kalat mäiskii samalla lailla kuin 5max ja vauhtiakin on riittävästi, ettei ne action-junkiet kyllästy.
Se on kivaa, kun siihen sitten usein istuu ekaksi joku 10-20$ stakillä oleva ~loose-weak-passive.
Se on kivaa, kun siihen sitten usein istuu ekaksi joku 10-20$ stakillä oleva ~loose-weak-passive.
- Mitke
- Lempipelin koko: Full & Short
JarnoV kirjoitti:Käytät myös Patentoitua Pöydänluomismetodia(tm) fisujen löytämiseen?
Sisäisen fisuni pääasiassa.
- vhm-jim
Itseluoduissa pöydissä on kyllä joku outo magneettinen voima joka vetää tietynlaisia pelaajia puoleensa. Harvoin viitsin enää istua valmispöytiin. PAFin omat pöydät varmaan olis myös melko apajia jos niissä vaan ikinä istuisi porukkaa, eivät tunnu noudattavan vastuullisen pelinjärjestäjänsä vinkkejä.
seeim u fucking fish go play bingo
- seeim
- Lempipeli: FL Texas micro (< 0,5/1)
- Lempipelin koko: Full & Short
Toisella foorumilla teoretisoivat, että se johtuu vain siitä, että näihin tyhjiin pöytiin tulee pelaajia, jotka haluavat päästä HETI pelaamaan. Tähän joukkoon ei kuulu 17-tablaavat bonushuora-TAGit, jotka mielummin menevät sijalle 34. jonoon pöytään, jossa "näyttäisi olevan korkea floppiprosentti". (Välitämättä siitä, että siinä vaiheessa kun he pääsevät pöytään on pöydän luonne muuttunut täysin.) Mutta tämä on nyt on selvää.
- JarnoV
- Lempipelin koko: Heads-up