Kimppapelaajat todellisuutta vai legendaa?
Re: Kimppapelaajat todellisuutta vai legendaa?
Ei helvetti, kaikkee sitä tulee humalassa kirjotettua. Luulin sen olevan painajaista kun heräsin hirveään krapulaan, mut ei se ollukaan siellähän se mun viesti oli.
Menisköhän läpi, joo tota se oli aprillipila tai en se minä ollu.
Tai jos olisinkin ollu niin en kehu itseäni täällä foorumilla, vaan tungen pääni häpeästä pensaaseen. Saastainen huijari kimppapelaaja.
Lähen Turkuun (karkuun).
Menisköhän läpi, joo tota se oli aprillipila tai en se minä ollu.
Tai jos olisinkin ollu niin en kehu itseäni täällä foorumilla, vaan tungen pääni häpeästä pensaaseen. Saastainen huijari kimppapelaaja.
Lähen Turkuun (karkuun).
- Haaparanta
Kyyberi kirjoitti:Kuinka vaikea tollanen softa olisi koodata, jossa esim. HEMin databasesta softa kaivaa merkkejä kimppapelaamisesta?
Riippuu ihan siitä, mitä merkkejä etsit. Jos osaat kuvailla tuon merkkien etsimisen täsmällisesti suomeksi, niin kuka tahansa ohjelmointitaitoinen pystyy sen kirjoittamaan ohjelmaksi helposti.
- qhxw
Stranger85 kirjoitti:Siis jos sä tiedät et nää 9 pelaa kimpassa sua vastaan, ni nopeesti pähkeilemällä näkisin et ainut edge tulee siit et ne tietää mitkä kortit on kuolleita. Kuten keelykin jo tos totes ni kaikenlaiset reissut/rereissut flopilla vaatii järkyttävän hyvän onnistumis prosentin et ne ois +EV. Ja jos kimppatiimi tekee liikaa tätä ei heronkaan oo mikään pakko päästä kärjestä/yliparista irti suht kuivaan pöytään.
Öö.. mä näkisin tän vaikka niin että sä pelaat huppia niin, et sulle jaetaan yhdet taskukortit ja toiselle 9kpl, ja se toinen saa valita mitä se niistä pelaa, ja saa toimia valintansa 1-9krt siinä välissä kun sä toimit kerran.
Jos on osaavat sällit kimpassa niin ei kertakaikkiaan yhtään mitään jakoo, ei yhtään mitään.
- mdmx
- Lempipeli: NL Texas small (< 200)
- Lempipelin koko: Short & Heads-up
mdmx kirjoitti:Öö.. mä näkisin tän vaikka niin että sä pelaat huppia niin, et sulle jaetaan yhdet taskukortit ja toiselle 9kpl, ja se toinen saa valita mitä se niistä pelaa, ja saa toimia valintansa 1-9krt siinä välissä kun sä toimit kerran.
Jos on osaavat sällit kimpassa niin ei kertakaikkiaan yhtään mitään jakoo, ei yhtään mitään.
Kimppa myös postaa 9x enemmän blindeja, joten tuo headsup esimerkki nyt oli aika kaukana todellisuudesta.
"Jos kolmas maailmansota joskus alkaa, se alkaa keskustelupalstalta." -tonza
-

keely - Viestit: 2536
keely kirjoitti:mdmx kirjoitti:Öö.. mä näkisin tän vaikka niin että sä pelaat huppia niin, et sulle jaetaan yhdet taskukortit ja toiselle 9kpl, ja se toinen saa valita mitä se niistä pelaa, ja saa toimia valintansa 1-9krt siinä välissä kun sä toimit kerran.
Kimppa myös postaa 9x enemmän blindeja, joten tuo headsup esimerkki nyt oli aika kaukana todellisuudesta.
Eikö hupissa postata 10 kättä kohden 7,5 bb ja 10 hengen pöydässä, jos mulla on 9 paikkaa 13,5 bb.
Mielelläni voisin pelata 9 paikalla yhtä vastaan.
Kimppapelaamisesta saa reilusti hyötyä ja sitä näkee melko paljon. Ainakin sittareiden tilanteet usein vaikuttaa kimppapelaamisilta tai tosi aasien toiminnalta.
- nikkipe
Reportage kirjoitti:Kyyberi kirjoitti:Jossain 6max ompussa toi on aika isokin ongelma. Jos siellä on 3 kaveria jotka näkevät toistensa kortit, niin käytännössä jokainen niistä tietää 8 korttia mitä ei voi tulla. Ja vastustaja ei tätä voi tietää. Tällöin oman reaalin tai vedon pelaamisen equity muuttuu oleellisesti.
Omaha hi/lo ja kimppapelaaminen. Kolmesta pelaajasta kaksi pelaa. Yksi seiftaa lown A23x ja toinen hakee kokopottia KKQJ/TJQK. Siinä perusvihu on mankelissa.
Oletko pelaillut paljon hi/loa? Voisitko hieman valottaa tätä teoriaa tarkemmin? En nimittäin oikein löydä punaista lankaa miten tämä toteutetaan. Olin jo kirjoittamassa pitkää sepustusta, jossa kumoisin jo ihan pelkästään hi/lon standardipelikirjan perusteella kaikki variaatiot, joissa tätä voisi jotenkin koettaa hyödyntää.
- Bruno
qhxw kirjoitti:Kyyberi kirjoitti:Kuinka vaikea tollanen softa olisi koodata, jossa esim. HEMin databasesta softa kaivaa merkkejä kimppapelaamisesta?
Riippuu ihan siitä, mitä merkkejä etsit. Jos osaat kuvailla tuon merkkien etsimisen täsmällisesti suomeksi, niin kuka tahansa ohjelmointitaitoinen pystyy sen kirjoittamaan ohjelmaksi helposti.
Koitetaan ytimekkäästi selittää mitä mun päässä liikku:
Eli siis databasessa on jokaiselle pelaajalle winrate. Sitten softa katsoo pöydistä miten usein samat pelaajat ovat olleet samoissa pöydissä (jakojen määränä). Jos siihen voi laittaa vaikka raja-arvoksi, 300 jakoa, niin softa tutkii pelaajapareja joilla on yli 300 yhteistä jakoa. Sitten softa vertaa pelaajien winratea yhdessa winrateen erikseen. Ja toki kiva ominaisuus olisi pelaajaparien keskiarvollinen winrate verrattuna pelaajien omaan winrateen. Ja nämö saisi järjestyksessä ulos, josta näkisi millä pelaajaparilla on isoin heitto. Ja siitä voisi sitten jokainen itse tutkia ja tehdä johtopäätöksiä.
Toki tossa olisi hyvä olla filttereitä, että esim. reilusti häviävät pelaajat ottaisi tosta pois. Jos pelaaja häviää isolla otannalla -10bb/100 niin tuskinpa siellä on pääkopassa resursseja alkaa toteuttamaan jotain toimivaa kimppapelaamista. Mutta jos kahdella breakeven-pelaajalla on kimpassa yhtäkkiä keskimääräinen winrate paljon isompi, niin kyllä sitä kannattaa jo käsihistoriasta hieman tutkia.
PolkaBot kirjoitti:Mietelause: "On vain kolme tapaa pelata JJ, ja ne kaikki ovat väärin."
-

Kyyberi - Viestit: 3593
- Lempipeli: PL Omaha small (< 200)
- Lempipelin koko: Short
Helpointa olisi vain tutkia esiintyykö tietty henkilö samassa pöydässä toisen kanssa epänormaalin usein (paistit filtteröintynä pois).
- Nollakolme
- Lempipeli: NL Texas high (=> 1000)
Nollakolme kirjoitti:Helpointa olisi vain tutkia esiintyykö tietty henkilö samassa pöydässä toisen kanssa epänormaalin usein (paistit filtteröintynä pois).
isommissa peleissä vaikkapa durrrr + melkein kuka vaan isojen pelien regu = kimppaa?
mut entäpä PA + ziigmund, vaikka ei niin usein, mut ennemmin mä näille liputtaisin.
- simosa
Kyyberi kirjoitti:Eli siis databasessa on jokaiselle pelaajalle winrate. Sitten softa katsoo pöydistä miten usein samat pelaajat ovat olleet samoissa pöydissä (jakojen määränä). Jos siihen voi laittaa vaikka raja-arvoksi, 300 jakoa, niin softa tutkii pelaajapareja joilla on yli 300 yhteistä jakoa. Sitten softa vertaa pelaajien winratea yhdessa winrateen erikseen. Ja toki kiva ominaisuus olisi pelaajaparien keskiarvollinen winrate verrattuna pelaajien omaan winrateen. Ja nämö saisi järjestyksessä ulos, josta näkisi millä pelaajaparilla on isoin heitto. Ja siitä voisi sitten jokainen itse tutkia ja tehdä johtopäätöksiä.
Winraten tutkiminen on ehkä kaikkein huonoin tapa etsiä kolluusiota sample size -ongelman takia. Käytännössä yksittäisen pelaajan on aika mahdotonta löytää kolluusiota omasta databasestaan, ellei ole jo syytä epäillä jotain tiettyjä pelaajia. Aina samassa pöydässä pelaaminen voi olla yksi hyvä syy epäilyyn (esim. 40putts ja Kinetica stoxtrader-jupakassa ovat pelanneet todella paljon keskenään, mutta todisteita huijaamisesta etsitään vieläkin).
-

Zyr - Viestit: 951
No mä ajattelin et kimppapelaamisen tarkotushan on tehdä voittoa, ja jos pelaaja tekee huomattavasti enemmän voittoa kun joku tietty pelaaja on pöydässä, niin se voisi olla yksi mahdollinen merkki kimppapelaamisesta.
Tossa mun ajatuksessa softa etsii ensin ne pelaajaparit, jotka on eniten ollu samoissa jaoissa. Eli se tekee jo sen, että etsii vaikka 100 pelaajaparia jotka viihtyvät parhaiten toistensta seurassa. Ja ne laittaa vielä järjestykseen esim. ton filtterin kautta.
Tietysti mitä pienempi pelaajapooli niin sen vaikeempaa toi on. Jos verkon peleissä pyörii muutama kymmenen regua ja pari satunnaista paistia, niin eihän siitä oikein mitään tule. Mutta isossa databasessa mun mielestä tossa vois olla ees jotain saumaa löytää kimppapelaajia.
edit: miksi winrate olisi huonoin tapa etsiä kimppapelaamista? Jos kimppa ei pysty edes kimpalla tekemään voittoa, niin miksi siitä pitäisi olla huolissaan?
Tossa mun ajatuksessa softa etsii ensin ne pelaajaparit, jotka on eniten ollu samoissa jaoissa. Eli se tekee jo sen, että etsii vaikka 100 pelaajaparia jotka viihtyvät parhaiten toistensta seurassa. Ja ne laittaa vielä järjestykseen esim. ton filtterin kautta.
Tietysti mitä pienempi pelaajapooli niin sen vaikeempaa toi on. Jos verkon peleissä pyörii muutama kymmenen regua ja pari satunnaista paistia, niin eihän siitä oikein mitään tule. Mutta isossa databasessa mun mielestä tossa vois olla ees jotain saumaa löytää kimppapelaajia.
edit: miksi winrate olisi huonoin tapa etsiä kimppapelaamista? Jos kimppa ei pysty edes kimpalla tekemään voittoa, niin miksi siitä pitäisi olla huolissaan?
PolkaBot kirjoitti:Mietelause: "On vain kolme tapaa pelata JJ, ja ne kaikki ovat väärin."
-

Koska käsiä pitäis olla todella paljon tietokannassa, että varianssin osuus ei olisi valtava. Vaikka ne pelaisivat joka päivä kuukauden kimppaan paria pöytää ja sulla olis kaikki kädet siltä ajalta, varianssin heilahtelut olisivat luultavasti silti liian isot löytääksesi winraten perusteella mitään epäilyttävää.
Olisi kai helpompi tutkia samoissa pöydissä istuvien parien yksittäisiä sessioita ja pelityyliä kun ovat molemmat potissa, kuin yrittää kasata jokaisesta pelaajasta esim. 100k käden samplea. On noista pokerisaittien omista tehokkaista metodeista löytää kolluusiota ollut puhetta joillakin forumeilla, mutta ehkä tarkempi keskustelu siitäkään ei kuulu tähän ketjuun.
Olisi kai helpompi tutkia samoissa pöydissä istuvien parien yksittäisiä sessioita ja pelityyliä kun ovat molemmat potissa, kuin yrittää kasata jokaisesta pelaajasta esim. 100k käden samplea. On noista pokerisaittien omista tehokkaista metodeista löytää kolluusiota ollut puhetta joillakin forumeilla, mutta ehkä tarkempi keskustelu siitäkään ei kuulu tähän ketjuun.
-

Zyr - Viestit: 951
Hmm, voishan sitä etsiä winraten sijasta muutosta statseissakin. Databasen suuruun on ongelma, mutta ton tarkotushan olisi etsiä sieltä heinäsuovasta ne pari neulaa, ja sitten hero saa itse tutkia ja päätellä onko neula terävä vai ei.
Tosta saittien omasta touhusta olisi kiva tietää onko se vain pr-puhetta, vai etsiikö saitti aktiivisesti merkkejä kimppapelaamisesta muutenkin kuin jossain sittareissa tai chip dumbingissa?
Tosta saittien omasta touhusta olisi kiva tietää onko se vain pr-puhetta, vai etsiikö saitti aktiivisesti merkkejä kimppapelaamisesta muutenkin kuin jossain sittareissa tai chip dumbingissa?
-

No, näyttää tätä yhteispeliä olevan paremmissakin piireissä -> http://www.pokerisivut.com/news/todiste ... C3%A4.html
kyllä sä yksin uskallat,, mutta tuu kavereiden kanssa!
-

eke - Viestit: 909
Kimppapelaamista voi käyttää helposti hyödyksi myös järjestäytynyt rikollisuus. Olisi mielenkiintoista saada tietoa vaikka pokerihuoneen edustajilta että kuinka usein se käräyttää kimppapelaajia. b2b verkossa varmasti päivittäin on pelaajia jotka pelaavat kimpassa mutta kerran kuukaudessa tao 1-2 kertaa vuodessa käräyttäminen on aivan liian vähän.
- ostajahp