Pokeritiedon basistit
Pantiin kaverini ja veljeni kanssa pienimuotoinen bändi pystyyn ja totesin, että nyt sain hyvän tekosyyn hankkia basso.
Pokeritiedon basisti hankki siis ensimmäisensä:
http://www.ibanez.com/BassGuitars/model-GSR200L
Mustanvärinen malli. Nelikielinen, kapea kaula, passiivielektroniikka varustettuna boosterilla (käytännössä matalien taajuuksien tehostin). Ihan kiva näin aloittelijan peliksi. Kitaroita on tullut soiteltua jokunen vuosi, toivottavasti siitä on jotain hyötyä.
Pokeritiedon basisti hankki siis ensimmäisensä:
http://www.ibanez.com/BassGuitars/model-GSR200L
Mustanvärinen malli. Nelikielinen, kapea kaula, passiivielektroniikka varustettuna boosterilla (käytännössä matalien taajuuksien tehostin). Ihan kiva näin aloittelijan peliksi. Kitaroita on tullut soiteltua jokunen vuosi, toivottavasti siitä on jotain hyötyä.
"Käkky Käkkerström. Ei suositella selvin päin...eikä muutenkaan."
- PikkuPro
Jaaba pelaa bassoa
Pokeritiedon basisti #3
- PikkuPro
Jaaba pelaa bassoa
Pokeritiedon basisti #3
- Jaaba
Tarkottaako toi L vasurimallia? Mites näin on päässyt käymään
?
Basson ostaminenhan on niinkuin ottaisi rahaa pankista, vai miten se nyt oli? Viestisi luettuani iski välitön vauvakuume ja aloin selata nimeltämainitsemattoman saksalaisen musiikkiliikkeen sivuja. Oma keppini alkaa olla jo vähän turhan raiskatussa kunnossa ja muutenkin kaipaisin jotain vähemmän halppista.
Basson ostaminenhan on niinkuin ottaisi rahaa pankista, vai miten se nyt oli? Viestisi luettuani iski välitön vauvakuume ja aloin selata nimeltämainitsemattoman saksalaisen musiikkiliikkeen sivuja. Oma keppini alkaa olla jo vähän turhan raiskatussa kunnossa ja muutenkin kaipaisin jotain vähemmän halppista.
"Jos kolmas maailmansota joskus alkaa, se alkaa keskustelupalstalta." -tonza
-

keely - Viestit: 2500
keely kirjoitti:Tarkottaako toi L vasurimallia? Mites näin on päässyt käymään?
Sitä olen miettinyt itsekin, mutta vanhempani eivät tunnusta mitään. Minusta on kyllä kuvia pienenä lapsena oikea kämmen siteessä, kun olin kokeillut onko hellanlevy kuuma.
keely kirjoitti:Basson ostaminenhan on niinkuin ottaisi rahaa pankista, vai miten se nyt oli? Viestisi luettuani iski välitön vauvakuume ja aloin selata nimeltämainitsemattoman saksalaisen musiikkiliikkeen sivuja. Oma keppini alkaa olla jo vähän turhan raiskatussa kunnossa ja muutenkin kaipaisin jotain vähemmän halppista.
Itsekin tutkin T-kaupan hintoja ja dv247.comin. Jälkimmäisestä luin niin paljon haukkuja muusikoiden.netistä, että siirryin vertailemaan T-kauppaa ja kotimaisia.
Levytukku lopulta tarjosi edullisempaa hintaa kuin millä Saksassa myytiin. Kotimaasta ostamalla sain vielä juuri sen yksilön, jonka olin todennut hyväkuntoiseksi ja käteen sopivaksi. Hinta pussin ja olkahihnan kanssa oli 275,-
Kyllä minä olen verkon välityksellä ostanut kitaroita ja saanut kelpo tuotteita, ei siinä mitään. Tällä kertaa kuitenkin näin päin.
- PikkuPro
Jaaba pelaa bassoa
Pokeritiedon basisti #3
- PikkuPro
Jaaba pelaa bassoa
Pokeritiedon basisti #3
- Jaaba
T-kaupasta pari viikkoa sitten tuli kuitenkin ostettua bändireenikselle sellanen low-budget nauhotusvälineistö. 3xSm57, t-bonen halpa stereopari rummuille overiksi, 8-kanavainen usb-äänikortti sekä halpis DI-boksi bassolle.
Tässä ekoja testipuristuksia:
http://www.kiili.org/jks/Trio_random_live_at_reenis_vol_2_mix3.mp3
Koska tämä on basistiketju, niin mainittakoon että minä olen tässä nauhoituksessa se räkänokkabasisti joka yrittää pysyä kahden kovan luokan pelimannin perässä. Jälkituotannosta sentään voin asetella sulkaa hattuuni. Piisi on alusta loppuun 100% improvisaatiota ilman mitään sovittuja kuvioita (ja sen kyllä huomaa).
Tässä ekoja testipuristuksia:
http://www.kiili.org/jks/Trio_random_live_at_reenis_vol_2_mix3.mp3
Koska tämä on basistiketju, niin mainittakoon että minä olen tässä nauhoituksessa se räkänokkabasisti joka yrittää pysyä kahden kovan luokan pelimannin perässä. Jälkituotannosta sentään voin asetella sulkaa hattuuni. Piisi on alusta loppuun 100% improvisaatiota ilman mitään sovittuja kuvioita (ja sen kyllä huomaa).
-

keely kirjoitti:T-kaupasta pari viikkoa sitten tuli kuitenkin ostettua bändireenikselle sellanen low-budget nauhotusvälineistö. 3xSm57, t-bonen halpa stereopari rummuille overiksi, 8-kanavainen usb-äänikortti sekä halpis DI-boksi bassolle.
Mikäs äänikortti tuli valittua? Itse olemme nauhoitelleet minun Line6 Toneport UX1:n kautta, millä pystyy nauhoittamaan kaksi raitaa kerrallaan.
keely kirjoitti:Koska tämä on basistiketju, niin mainittakoon että minä olen tässä nauhoituksessa se räkänokkabasisti joka yrittää pysyä kahden kovan luokan pelimannin perässä. Jälkituotannosta sentään voin asetella sulkaa hattuuni. Piisi on alusta loppuun 100% improvisaatiota ilman mitään sovittuja kuvioita (ja sen kyllä huomaa).
Olette selvästi soitelleet jo jonkin aikaa yhdessä. Sen verran tiukkaa on tuo meno improvisoinniksi. Todella hyvä soundit. Nauhoititteko kitaran ja basson suoraan koneelle vai mikit kaappien eteen?
- PikkuPro
Jaaba pelaa bassoa
Pokeritiedon basisti #3
- PikkuPro
Jaaba pelaa bassoa
Pokeritiedon basisti #3
- Jaaba
Jaaba kirjoitti:keely kirjoitti:T-kaupasta pari viikkoa sitten tuli kuitenkin ostettua bändireenikselle sellanen low-budget nauhotusvälineistö. 3xSm57, t-bonen halpa stereopari rummuille overiksi, 8-kanavainen usb-äänikortti sekä halpis DI-boksi bassolle.
Mikäs äänikortti tuli valittua? Itse olemme nauhoitelleet minun Line6 Toneport UX1:n kautta, millä pystyy nauhoittamaan kaksi raitaa kerrallaan.
http://www.thomann.de/fi/maudio_fast_track_ultra_8r.htm
Jatkossa sit tarkotus nauhottaa 2xkitara,basso,rummut ja laulu joten toi 8 kanavaa tulee sopivasti täyteen.
Jaaba kirjoitti:keely kirjoitti:Koska tämä on basistiketju, niin mainittakoon että minä olen tässä nauhoituksessa se räkänokkabasisti joka yrittää pysyä kahden kovan luokan pelimannin perässä. Jälkituotannosta sentään voin asetella sulkaa hattuuni. Piisi on alusta loppuun 100% improvisaatiota ilman mitään sovittuja kuvioita (ja sen kyllä huomaa).
Olette selvästi soitelleet jo jonkin aikaa yhdessä. Sen verran tiukkaa on tuo meno improvisoinniksi. Todella hyvä soundit. Nauhoititteko kitaran ja basson suoraan koneelle vai mikit kaappien eteen?
Kitaristin kanssa oon jamitellu paljonkin. Rumpalin kanssa en ole soittanut aiemmin, mutta tyyppi oli helposti paras jonka kanssa ikinä olen soittanut. Kitarakaapin eteen sm57 ja basso meni linjasoundina.
-

Re: Pokeritiedon basistit
Uuh, mitäs basistit?
Itse olen ollut tässä hieman isyyslomilla ammattisoitoista ja soittanut keikoilla pääasiassa baritonikitaraani autotallibändissä.
Tosin nyt olisi sitten oikein petturien petturi -veto luvassa ja eräälle isohkolle festarille soittamaan akustista kitaraa kaiken maailman kapovirityksillä kahdeksan hengen komboon.
Itse olen ollut tässä hieman isyyslomilla ammattisoitoista ja soittanut keikoilla pääasiassa baritonikitaraani autotallibändissä.
Tosin nyt olisi sitten oikein petturien petturi -veto luvassa ja eräälle isohkolle festarille soittamaan akustista kitaraa kaiken maailman kapovirityksillä kahdeksan hengen komboon.
Naurakaa vain!
Pokeritiedon basistit -perustajajäsen
-

KainMcAdam - Viestit: 1905
En keksinyt tälle parempaakaan aluetta: Chris "Daddy" Dave Trio (isukki siis rummuissa): http://www.youtube.com/watch?v=aJ5eduwP-4U&fmt=18
Huikeeta settiä.
Huikeeta settiä.
- JTX
- Lempipeli: NL Texas small (< 200)
- Lempipelin koko: Short
Eihän täällä tapahdu oikein mitään, Daddy on kyllä kova.
Hommasin liput Larry Grahamin keikalle Savoy-teatteriin huhtikuussa.
Basistit hoi, hankkikaa ihmeessä Victor Wootenin Groove Workshop -dvd. Olen varma, että suhtautumisenne musiikkiin ja basismiin saa täyskäännöksen jo ensimmäisen tunnin aikana. Kokonaiskesto taitaa olla jotain viisi tuntia. Tuo on siis pakkohankinta. Kapisch?
Hommasin liput Larry Grahamin keikalle Savoy-teatteriin huhtikuussa.
Basistit hoi, hankkikaa ihmeessä Victor Wootenin Groove Workshop -dvd. Olen varma, että suhtautumisenne musiikkiin ja basismiin saa täyskäännöksen jo ensimmäisen tunnin aikana. Kokonaiskesto taitaa olla jotain viisi tuntia. Tuo on siis pakkohankinta. Kapisch?
Naurakaa vain!
-

KainMcAdam kirjoitti:Hommasin liput Larry Grahamin keikalle Savoy-teatteriin huhtikuussa.
Joo, tuollehan nyt kävi miten kävi, mutta eilen näin STEVE HARRISIN trombin runtelemassa Porissa. Hilkulla oli, että 25 vuoden odotus olisi jäänyt palkitsematta, mutta "These colours won't run". Nojoo, olen kerran nähnyt Maidenin aiemmin, mutta solistina oli Bailey, eikä sitä lasketa.
Naurakaa vain!
-

Mietin halvan Vintage-merkkisen nauhattoman (VJ96, http://www.jhs.co.uk/vintagebass.html) hankkimista, mutta nyt talonrakennussuunnitelmien edetessä on tiukka menokuri. Ehkä sitten myöhemmin.
- PikkuPro
Jaaba pelaa bassoa
Pokeritiedon basisti #3
- PikkuPro
Jaaba pelaa bassoa
Pokeritiedon basisti #3
- Jaaba
Ei ole kokemusta noista Vintageista, mutta soitinrakentajakaveri otti yhdestä vanhasta Ibanezin bassostani nauhat pois ja tein sille vaihtarina TS-808:n. Sai vanha keikkaraakki uuden elämän, nauhatonta on mukava soittaa, eipä siihen olisi varmaan muuten tullut enää koskettua, pääbassona nyt viisikielinen Fender American Deluxe Jazz (vm. joku 2000 tms).
Tänään olisi Leonard Cohen Helsingissä, mutta minä joudun jättämään väliin. En tiedä onko Roscoe Beck enää bassossa, mutta käykää ihmeessä ihmiset tsekkaamassa.
Tänään olisi Leonard Cohen Helsingissä, mutta minä joudun jättämään väliin. En tiedä onko Roscoe Beck enää bassossa, mutta käykää ihmeessä ihmiset tsekkaamassa.
Naurakaa vain!
-

Brian Setzer :
Fishnet Stockings
Kolme slappin' bassoa lavalla:
http://www.youtube.com/watch?v=qW-W6p2d ... re=related
Fishnet Stockings
Kolme slappin' bassoa lavalla:
http://www.youtube.com/watch?v=qW-W6p2d ... re=related
- Laty
Toimintaa täälläkin näköjään. Itselläni ollut nyt pari viikkoa pystybasso hoidossa, kun kaveri lähti Euroopanrundille. Mahtava kampe. Nyt himottaisi kovasti tämä: http://www.thomann.de/fi/ns_design_nxt_ ... 1e2a9d57d9
Eilen soitin pienimuotoisen festarikeikan rumpalikaverini kanssa, sikäli erikoislaatuinen esitys, että soittelin itse kaikki muut soittimet loopperin avustuksella. Vetelin siis kitarat, bassot ja perkussiot itsekseni livenä. Saimme vielä yhden soitinrakentajan mukaan ex-tempore kilistelemään ja huhuilemaan sekavia laitteillaan funk-jamiemme päälle. Loppuun lavalle kampesi vielä toinen basisti ja huuliharppubluesmies, joten kokoonpano kasvoi mukavasti keikan aikana. Se oli kyllä tarkoituskin, täysin avoimilla mielillä mentiin ja ilman ennakkosuunnitelmia, aamulla tosin sovittiin, että aloitetaan Winehouse-coverilla muiston kunnioittamiseksi ja katsellaan siitä sitten eteenpäin.
Eilen soitin pienimuotoisen festarikeikan rumpalikaverini kanssa, sikäli erikoislaatuinen esitys, että soittelin itse kaikki muut soittimet loopperin avustuksella. Vetelin siis kitarat, bassot ja perkussiot itsekseni livenä. Saimme vielä yhden soitinrakentajan mukaan ex-tempore kilistelemään ja huhuilemaan sekavia laitteillaan funk-jamiemme päälle. Loppuun lavalle kampesi vielä toinen basisti ja huuliharppubluesmies, joten kokoonpano kasvoi mukavasti keikan aikana. Se oli kyllä tarkoituskin, täysin avoimilla mielillä mentiin ja ilman ennakkosuunnitelmia, aamulla tosin sovittiin, että aloitetaan Winehouse-coverilla muiston kunnioittamiseksi ja katsellaan siitä sitten eteenpäin.
Naurakaa vain!
-

-
- Samanlaisia aiheita
- Vastaukset
- Luettu
- Uusin viesti
-
- Pokeritiedon karateketju